Keyboard hangt op verschillende games

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59
Probleempje, en ik heb met de search niet echt vergelijkbare topics gevonden..

Ik heb een laptop met SiS 630 chipset. De SiS 630 heeft integrated video met D3D en OpenGL ondersteuning, en hoewel het natuurlijk niet de allersnelste chip is wil ik er wel eens een spelletje op proberen te spelen :). Ik kan wel een lijst specs posten als daar behoefte aan is, maar dat lijkt me voor dit probleem niet echt nodig..

Maar dan komt het probleem : het keyboard blijft hangen in games. Het duurt seconden voor er een reactie komt, ook binnen gamemenu's. En als een toets eenmaal reageert blijft ie ook veel te lang ingedrukt (voorbeeld : ik druk op pijl-omhoog, er gebeurd niets. Ik druk nog een keer pijl-omhoog, en nog eens en nog eens en uiteindelijk gaat de auto naar voren rijden en kan niet meer stoppen).

Tekstverwerken gaat prima, het keyboard is dus in orde. Een extern PS/2 keyboard maakt geen verschil. Maar ook niet alle games geven problemen :

Werkt goed :

Quake 3
Half-life
Need for speed III

Werkt niet goed :

Midtown Madness
Driver

Ik snap niet waar 't aan kan liggen? De spellen draaien in principe normaal, maar de reactie op het keyboard duurt gewoon te lang. Het lijkt wel lag, want uiteindelijk zie ik alle input wel terug. De laptop draait overigens Windows 2000 met SP4 en DirectX 9.0b.. In het BIOS zijn geen keyboardinstellingen.

Het is nu welliswaar 2 van de 5 spellen, maarja, wat als ik er meer probeer.. MM en Driver moeten gewoon werken lijkt me :). Bovendien wou ik die 2 wel graag spelen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Crash
  • Laatst online: 01-12 20:56
Ik neem aan dat je al geprobeert hebt om te kijken of het met andere videokaart of moederbord drivers andere resultaten geeft?
dxdiag er trouwens al eens op nageslagen om te kijken of daar alles goed staat? :)

Verwijderd

Wordt directx wel geheel en goed ondersteund?

Het lijkt me dat de spelletjes niet helemaal lekker lopen en dat de lag daardoor verookrzaakt wordt.

• Mentalist
Crash schreef op 10 juni 2004 @ 13:55:
Ik neem aan dat je al geprobeert hebt om te kijken of het met andere videokaart of moederbord drivers andere resultaten geeft?
dxdiag er trouwens al eens op nageslagen om te kijken of daar alles goed staat? :)
Ik heb niet zoveel keuze qua moederbord/videodrivers. Ik heb gewoon de laatste drivers bij SiS gedownload.. Voor de videodriver heb ik wel de Asus miniport driver gepakt en voor de rest de SiS driver (Asus miniport was nodig, anders heb ik meteen na het opstarten compleet wit beeld, de SiS driver is nieuwer).

Dxdiag heeft niets te melden, de video/audio testjes doet ie ook probleemloos..

Overigens heeft b.v. Midtown Madness zowel met D3D acceleratie als in software mode problemen, en Half-life werkt in zowel OpenGL als D3D prima.
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:58:
Wordt directx wel geheel en goed ondersteund?

Het lijkt me dat de spelletjes niet helemaal lekker lopen en dat de lag daardoor verookrzaakt wordt.
Spellen lopen an sich snel genoeg, ik heb ze normaal gespeelt op tragere systemen. Alleen duurt het x aantal seconden voor m'n input daadwerkelijk gezien kan worden.

Ik zou niet echt weten waarom DirectX niet goed ondersteund zou worden.. :?

Verwijderd

de reden waarom ik het zei was omdat sommige notebook videokaarten bij mijn weten niet alles goed ondersteunen. Vandaar...

• Mentalist
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:57:
de reden waarom ik het zei was omdat sommige notebook videokaarten bij mijn weten niet alles goed ondersteunen. Vandaar...
De video werkt prima, alleen laat de keyboard input zo lang op zich wachten ;)

Pagina: 1