Toon posts:

ADSL werkt maar half?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
adsl werkt niet naar behoren.

Heeft iemand een idee waarom ik een internetconnectie heb waarmee ik alleen
bepaalde websites kan bekijken?

Het gaat om een adsl aansluiting van wanadoo-lite over isdn.
Alle geteste modems en splitters zijn geschikt voor isdn.
Ik kreeg en krijg gewoon adsl signaal op het modem.

Vorige week heb ik wanadoo-adsl aangesloten. Bij het pakket zat een wirelessmodem (570i) en deze
werkte niet goed. Na het plaatsen van een andere standaard modem (510) werkte adsl prima. Zonder problemen kon ik snel internetten.
Deze modem was geleend en moest ik terug brengen. Ik wilde niet de 570i gebruiken en kocht daarom dezelfde standaard adsl_modem.

Na installatie van deze modem kreeg ik een internetconnectie, maar hoe gek, ik kon alleen (veel nederlandse) pagina's bekijken.
Zonder logica:
Niet msn, cnn, wanadoo.fr
Wel tweakers, google, wanadoo.nl
Vreemd.
Ik wilde de bron van dit probleem vinden.

Allereerst een andere pc er op aangesloten. Echter het zelfde probleem.

Ik heb de standaard modem geruild voor een e-tech adsl modem. En, echter weer het zelfde probleem.

Dus het zou niet kunnen liggen en aan de pc als aan de adsl_modem.

Ook heb ik een ander splitter geprobeerd, dit hielp ook niet.

De websites die ik niet kan bereiken kan ik ook niet pingen, de websites die ik wel kan bereiken geven bij de helft van de hops in tracert timeouts.

Alleen adsl met splitter op de modem of rechtstreeks de lijn op de modem zonder splitter het zelfde probleem (dus zonder NT1 aan te sluiten)

Wanadoo gebeld, die kennen dit probleem niet maar kunnen wel de kpn inschakelen om op onderzoek uit te gaan maar dan moet ik eerst weer een speedtouch regelen.

Iemand een idee?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Dit zou te maken kunnen hebben met een verkeerd ingestelde MTU waarde. Heb je de 510 in NAT mode staan of fungeert hij enkel als modem?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 12:59
Het enige wat ik kan verzinnen is dat je router ervoor zorgt dat andere websites dan .NL niet worden doorgelaten. Ip ranges zou eigelijk onmogelijk zijn.

Maar dan moet dat zeker in de router ingesteld zijn. Al een firmware update geprobeerd? Niet zeggen dat dezelfde versie er al op staat, want het kan zijn dat net 1 cijfertje/lettertje verkeerd is weggeflashed en hij daardoor corrupt is geraakt.

Iets anders wat ik kan verzinnen is dat het aan de DNS servers ligt. Dat er dus in je ene router andere dns servers dan in de andere standaard zijn ingesteld.
En dat de DNS servers waarmee je alleen in NL websites kan bezoeken, gaar zijn. Maar dat zou nog niet verklaren waarom MSN niet werkt, want dat zoekt gewoon verbinding door middel van een IP.

Superweird probleem ditte.. Laat het wel eventjes weten als je eruit bent wat het was ? :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Lijkt dit niet op een foutieve configuratiefile van het adsl modem, je hebt toch bepaalde instellingen nodig om een goede verbinding op te zetten met kpn.
Daarvoor moet je bij de speedtouch zo'n filetje inladen. Is zoiets ook gebeurt bij het nieuwe modem wat je hebt gekocht ? Ik weet niet zeker of dit bij het adsl modem hetzelfde is als de firmware

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 13:51 ]

Verwijderd

Vage topictitel, daarbij denk je meteen aan:

Zie je maar halve websites dan of wat moet ik erbij voorstellen? :P

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:06

ralpje

Deugpopje

Alleen download :)

On-topic: probeer inderdaad eens te kijken of je wel de goede config-file in je modem hebt zitten.
En geef eens je verdere configuratie aan inderdaad, staat je modem te nat-ten, of echt alleen als modem? Heb je een netwerkje? Wat voor pc's?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
De 510 heb ik met de kpn cd geconfigureerd (v2 en nieuwste v) geprobeerd, standaard staat een 510 in nat mode dacht ik.
Ook heb ik m na een reset handmatig ingesteld.

De e-tech heb ik gewoon met hun handleiding geconfigureerd, die zit nu ook nog aangesloten. (510 terug naar de winkel)

Alleen met precies hetzelfde resultaat als de 510.

Situatie nu e-tech modem/router en 1 test machine win 98 (laptop win 2000 zelfde)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 14:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:02:
De 510 heb ik met de kpn cd geconfigureerd (v2 en nieuwste v) geprobeerd, standaard staat een 510 in nat mode dacht ik.
Ook heb ik m na een reset handmatig ingesteld.

De e-tech heb ik gewoon met hun handleiding geconfigureerd, die zit nu ook nog aangesloten. (510 terug naar de winkel)

Alleen met precies hetzelfde resultaat als de 510.

Situatie nu e-tech modem/router en 1 test machine win 98 (laptop win 2000 zelfde)
Blijft toch vaag ik heb laatst ook een e-tech modem-router geinstalleerd, en die werkte direct zonder veel instellingen.....met planet adsl standard

Verwijderd

Is je DNS Server wel goed ingesteld. Ik kan we voorstellen dat die nederlandse websites nog in de cache staan, omdat je ze laatst opgevraagd hebt. Kijk dus eens of je je DNS server kan bereiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd erg vaag, alles heeft afgelopen weekend goed gewerkt met wifi ap. Maandag 510 terug gebracht en dinsdag nieuwe 510 ertussen. Vanaf dat moment dit rare probleem. Is het adsl signaal altijd goed als ik adsl op de modem krijg? kan ik toch te ver van een centrale afzitten, als ik zulke problemen heb? (lijkt me niet waarschijnlijk omdat de eerste website wel normaal laadt en een tweede niet)

cache leeggemaakt op test pc, en op test laptop. Probleem blijft
(provider en rest is ook gelijkgebleven)

Over half uurtje ga ik naar de lokatie om te kijken of ik mn dns server kan bereiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 14:22 ]

• Sluuut
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:11:
Is je DNS Server wel goed ingesteld. Ik kan we voorstellen dat die nederlandse websites nog in de cache staan, omdat je ze laatst opgevraagd hebt. Kijk dus eens of je je DNS server kan bereiken.
Dat verklaart nog niet waarom hij op dat moment dan ook niet buitenlandse IP's kan bereiken, gezien die totaal noppes te maken hebben met de DNS servers.

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook adsl via wanadoo. Ik had ook het zelfde probleem. Toevallig kende ik een beheerder van een van de sites waar ik niet op kon.

Hij vertelde me dat mijn ip werd geblokt omdat dat ip eigenlijk niet gebruikt mocht worden. (was gereserveerd door ??. internet nogiets). Hij liet me het zelfs zien op een site . Hier kan je je ip invullen en dan zien door wie deze gereserveerd is.

Dus kijk wat je ip is en probeer eens te kijken of het daar aan ligt.

• Sluuut
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:24:
Ik heb sinds een week ook adsl via wanadoo. Ik had ook het zelfde probleem. Toevallig kende ik een beheerder van een van de sites waar ik niet op kon.

Hij vertelde me dat mijn ip werd geblokt omdat dat ip eigenlijk niet gebruikt mocht worden. (was gereserveerd door ??. internet nogiets). Hij liet me het zelfs zien op een site . Hier kan je je ip invullen en dan zien door wie deze gereserveerd is.

Dus kijk wat je ip is en probeer eens te kijken of het daar aan ligt.
Met andere woorden, het IP word dubbel gebruikt op de wereld ?!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik zou ook een nieuw IP aanvragen want er zijn oa ook problemen bij Planet hiermee en de oplossing is meestal dat je een nieuw IP moet hebben.

Maar het vreemde is dat het bij het andere modem niet het geval was.

JW

• Arnout
Het kan inderdaad dat je een verkeerd IP adres hebt gekregen (of eigenlijk: een IP adres uit een verkeerde range).
Het adres zou dan met 83.x.x.x moeten beginnen.
Op m'n werk ook een tijdje geweest (kon niet meer op o.a. tweakers komen ) Na heel veel zeuren van Wanadoo gehoord dat ze nieuwe IP adressen toekennen aan hun klanten die nog niet overal geregistreerd staan en daarom soms niet goed worden doorverwezen. Raar verhaal allemaal, maar als je je modem een aantal keer reset en het eerste gedeelte van je IP anders is kan je weer op alle sites (wij hadden toen een IP die begon met 81 dacht ik).
Verwijderd in "Kan op een aantal pagina's niet komen." en verder. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Arnout op 10-06-2004 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het adres is inderdaad eentje uit de 83.x.x.x range, gereserveerd door IANA.ORG

ga nu wanadoo bellen.

• Arnout
De adressen van Wanadoo ADSL lite zijn vast, ik heb er zelf ook eentje. Laat je niet afpoeieren dat KPN een test gaat doen want dat is het hele probleem niet.
Je moet zorgen dat ze je ip adres vrijgeven en een andere reeks nemen (bijv. 212.x.x.x, die heb ik zelf).
Pas ophangen als het probleem verholpen is. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 10-06-2004 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanadoo vertelt een heel wazig verhaal over beetje bekend probleem, en geeft een tel van microsoft? helpdesk van microsoft zegt dat de beveiliging van IE uitgezet moet worden????? in een router? zucht.....

kom niet verder met deze mensen. ga dat uit aanzetten proberen, of is het resetten?

anders iemand connecties bij wanadoo? direct mail adres of direct tel nr?

-- update--

opnieuw gebeld met wanadoo en ze willen me nog steeds geen ander ip adres geven, wel vertelden ze dat ik de proxy in IE moest istellen.
proxy.wanadoo.nl
poort 8080
Zo gedaan en inderdaad het werkt.. kom weer overal op.

Moet ik hier wel tevreden mee zijn? wil niet dat de gebruikers op ons wifi-ap ook de proxy moeten instellen? Of kan ik dit in een wifi-ap/modem-router instellen? even uitzoeken nog.

Anyway probleem is nu tenminste duidelijk, iedereen bedankt!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 15:47 ]

• Arnout
Je moet simpelweg zorgen dat dat ip adres veranderd. Voor zover ik weet kun je daar zelf niks aan doen. Daar heb je een helpdesk voor.
ADSL bij Wanadoo is leuk totdat je een probleem hebt wat bij hen ligt. :|
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 15:09:
-- update--

opnieuw gebeld met wanadoo en ze willen me nog steeds geen ander ip adres geven, wel vertelden ze dat ik de proxy in IE moest istellen.
proxy.wanadoo.nl
poort 8080

Moet ik hier wel tevreden mee zijn?
Ik zou er niet tevreden mee zijn. Wat een bout oplossing. Surfen zal misschien wel gaan, maar voor andere applicaties heb je toch echt een normaal werkend ip adres nodig.
Het is hun probleem dat zij een range hebben waar iets mee is. Ik zou het er niet bij laten zitten en een 212.x.x.x adres vragen.

[ Voor 62% gewijzigd door Arnout op 10-06-2004 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja idd geen goede oplossing, maar hoe ik hun zover moet krijgen om een ander ip adres te geven? kom op verschillende websites ook dit probleem tegen met mededelingen dat wanadoo een tekort aan ip adressen heeft (oa .consumentenbond.nl/doemee) en over het laat vrijkomen van de 80.xx ip range.

maar wat ik niet begrijp is dat het tot afgelopen maandag (nu donderdag) een dag of drie goed heeft gewerkt, ik moet dus voor maandag een ander ip adres hebben gehad. dat zou dus betekennen dat wanadoo-lite geen vaste ip adressen gebruikt of dat wanadoo het ip adres weer heeft afgepakt en doorgegeven? voelt erg vreemd aand

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:20:
ja idd geen goede oplossing, maar hoe ik hun zover moet krijgen om een ander ip adres te geven? kom op verschillende websites ook dit probleem tegen met mededelingen dat wanadoo een tekort aan ip adressen heeft (oa .consumentenbond.nl/doemee) en over het laat vrijkomen van de 80.xx ip range.

maar wat ik niet begrijp is dat het tot afgelopen maandag (nu donderdag) een dag of drie goed heeft gewerkt, ik moet dus voor maandag een ander ip adres hebben gehad. dat zou dus betekennen dat wanadoo-lite geen vaste ip adressen gebruikt of dat wanadoo het ip adres weer heeft afgepakt en doorgegeven? voelt erg vreemd aand
Poot stijf blijven houden op cable Wanadoo zijn dezelfde problemen met dat IP uit de range 83.xxx.xxx.xxx . Weet niet meer hoe het nu is want ik zit nu bij ADSL xs4all ben daarom opgestapt bij Wanadoo.

Is om treurig van te worden om te horen dat dit na 5 maanden nog niet is opgelost

Succes

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:20:
ja idd geen goede oplossing, maar hoe ik hun zover moet krijgen om een ander ip adres te geven?
Volgende keer, dat je de helpdesk aan de lijn hebt, vraag je of je even door verbonden kan worden met de juridische afdeling wegens wanprestatie. Lukt niet, maar dan schrijf je een brief aan de administratie van die toko (met een afschrift aan hun juridische afdeling) dat je de betalingen opschort totdat de problemen voortvloeiende uit hun wanprestatie zijn opgelost. Geld is helaas het enige argument waar dat soort bedrijven gevoelig voor zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 15:09:
Wanadoo vertelt een heel wazig verhaal over beetje bekend probleem, en geeft een tel van microsoft? helpdesk van microsoft zegt dat de beveiliging van IE uitgezet moet worden????? in een router? zucht.....

kom niet verder met deze mensen. ga dat uit aanzetten proberen, of is het resetten?

anders iemand connecties bij wanadoo? direct mail adres of direct tel nr?

-- update--

proxy.wanadoo.nl
poort 8080

Moet ik hier wel tevreden mee zijn? wil niet dat de gebruikers op ons wifi-ap ook de proxy moeten instellen? Of kan ik dit in een wifi-ap/modem-router instellen? even uitzoeken nog.

Anyway probleem is nu tenminste duidelijk, iedereen bedankt!
Tja, de proxy met wel een "normaal" ip-adres maakt nu verbinding voor jou! Hierop wordt het door Wanadoo (zij zijn wel bekend met je "abnormale" ip-adres) naar jouw ip adres doorgestuurd.
Dit lijkt het probleem op te lossen, terwijl het er nog steeds is. Brief schrijven met afschrift lijkt me beste oplossing! Desnoods resultaten bijvoegen van je ip-adres. Zodat ze er niet onderuit kunnen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1