adsl werkt niet naar behoren.
Heeft iemand een idee waarom ik een internetconnectie heb waarmee ik alleen
bepaalde websites kan bekijken?
Het gaat om een adsl aansluiting van wanadoo-lite over isdn.
Alle geteste modems en splitters zijn geschikt voor isdn.
Ik kreeg en krijg gewoon adsl signaal op het modem.
Vorige week heb ik wanadoo-adsl aangesloten. Bij het pakket zat een wirelessmodem (570i) en deze
werkte niet goed. Na het plaatsen van een andere standaard modem (510) werkte adsl prima. Zonder problemen kon ik snel internetten.
Deze modem was geleend en moest ik terug brengen. Ik wilde niet de 570i gebruiken en kocht daarom dezelfde standaard adsl_modem.
Na installatie van deze modem kreeg ik een internetconnectie, maar hoe gek, ik kon alleen (veel nederlandse) pagina's bekijken.
Zonder logica:
Niet msn, cnn, wanadoo.fr
Wel tweakers, google, wanadoo.nl
Vreemd.
Ik wilde de bron van dit probleem vinden.
Allereerst een andere pc er op aangesloten. Echter het zelfde probleem.
Ik heb de standaard modem geruild voor een e-tech adsl modem. En, echter weer het zelfde probleem.
Dus het zou niet kunnen liggen en aan de pc als aan de adsl_modem.
Ook heb ik een ander splitter geprobeerd, dit hielp ook niet.
De websites die ik niet kan bereiken kan ik ook niet pingen, de websites die ik wel kan bereiken geven bij de helft van de hops in tracert timeouts.
Alleen adsl met splitter op de modem of rechtstreeks de lijn op de modem zonder splitter het zelfde probleem (dus zonder NT1 aan te sluiten)
Wanadoo gebeld, die kennen dit probleem niet maar kunnen wel de kpn inschakelen om op onderzoek uit te gaan maar dan moet ik eerst weer een speedtouch regelen.
Iemand een idee?
Heeft iemand een idee waarom ik een internetconnectie heb waarmee ik alleen
bepaalde websites kan bekijken?
Het gaat om een adsl aansluiting van wanadoo-lite over isdn.
Alle geteste modems en splitters zijn geschikt voor isdn.
Ik kreeg en krijg gewoon adsl signaal op het modem.
Vorige week heb ik wanadoo-adsl aangesloten. Bij het pakket zat een wirelessmodem (570i) en deze
werkte niet goed. Na het plaatsen van een andere standaard modem (510) werkte adsl prima. Zonder problemen kon ik snel internetten.
Deze modem was geleend en moest ik terug brengen. Ik wilde niet de 570i gebruiken en kocht daarom dezelfde standaard adsl_modem.
Na installatie van deze modem kreeg ik een internetconnectie, maar hoe gek, ik kon alleen (veel nederlandse) pagina's bekijken.
Zonder logica:
Niet msn, cnn, wanadoo.fr
Wel tweakers, google, wanadoo.nl
Vreemd.
Ik wilde de bron van dit probleem vinden.
Allereerst een andere pc er op aangesloten. Echter het zelfde probleem.
Ik heb de standaard modem geruild voor een e-tech adsl modem. En, echter weer het zelfde probleem.
Dus het zou niet kunnen liggen en aan de pc als aan de adsl_modem.
Ook heb ik een ander splitter geprobeerd, dit hielp ook niet.
De websites die ik niet kan bereiken kan ik ook niet pingen, de websites die ik wel kan bereiken geven bij de helft van de hops in tracert timeouts.
Alleen adsl met splitter op de modem of rechtstreeks de lijn op de modem zonder splitter het zelfde probleem (dus zonder NT1 aan te sluiten)
Wanadoo gebeld, die kennen dit probleem niet maar kunnen wel de kpn inschakelen om op onderzoek uit te gaan maar dan moet ik eerst weer een speedtouch regelen.
Iemand een idee?