snelheid dvd brander

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:58
Gister is mijn oude trouwe cd-brander plots kapot gegaan. geen idee waarom maar dat doet er niet zoveel toe nu.

ik zit vandaag op school een beetje te orrienteren op een dvd-brander en cd-brander.

het budget is +/-100-125 euro. Ik wil wel een beetje snel kunnen branden dus ik dacht laat ik is kijken en bellen. in zierikzee hadden ze bij de pc-boer een aanbieding voor 8 speed dvd/cd brander voor 100 euro.
maar nu vraag ik me dus af hoeveel kb/sec zo'n brander brand. ik zag daarnet op computerland.nl (oid) 10800kb/s ? en ik dacht neej, dat zal toch niet.

dus mijn vraag is hoe snel een 8x brander brand. met hoeveel kb/s en hoelang hij erover doet een bijv. een volle dvd te branden of te copieren?

(heb search gebruikt en google maar kon het niet vinden.. 8)7 , ga nu eerst weer naar de les :r )

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:17
dvd 1x = ~1500kb/s

1500 x 8 = 12000 :)

8x doet er zo'n 8 minuten over voor een volle dvd te schrijven

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03
Onthoud dat het bij het begin nog niet op 8x kan branden, maar meer naar buiten toe natuurlijk wel :7. Maar binnen 10 Minuten is je dvd wel gefikt :7. Let wel ook op de brandsnelheden voor cd's.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie de 2 posts hierboven. Veredr is hier echt wel voldoende informatie over te vinden. Zoek alleen wel op woorden zonder hoofdletters, de search kan daar op dit moment niet mee omgaan :)

Dit topic is gesloten.