Toon posts:

ASUS driver vs ATI driver

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag, ik zie bij de driver update een nieuwe driver van ASUS staan (ASUS ATI VGA 8.001) en een nieuwe driver van ATI (ATI catalyst 4.6 al dan niet met virus). Ik heb een ASUS radeon 9600 SE kaart en beide drivers zijn daarop van toepassing. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is en welke aan te bevelen is?

Groeten ferryman

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Gewoon de ATI versie downloaden. Het enige verschil met die van ASUS is waarschijnlijk dat die van ASUS meer out-of-date is en dat ze hun eigen logo's erin hebben verwerkt. Denk dat je dus het beste gewoon altijd de ATI drivers kunt downloaden, die zijn altijd up-to-date. Of ASUS echt veel andere aanpassingen doet weet ik niet, maar goed...

[ Voor 13% gewijzigd door Godjira op 10-06-2004 13:02 ]

Profile

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die versie van Asus is volgens mij gebaseerd op de Catalyst 4.5-drivers, terwijl ATi gisteren een nieuwe set heeft uitgebracht. Meestal zijn de drivers van de fabrikanten alleen voorzien van andere plaatjes en iets andere instellingen. Ook moet je er van uitgaan dan fabrikanten meestal alleen (volgens de voorwaarden dan) support leveren mits je hun drivers gebruikt, maar dat is meestal alleen bijzaak.

Je kan het beste zelf de twee drivers uitproberen, maar meestal zijn de nieuwste drivers het beste omdat bepaalde games nu wel goed draaien.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Posts hierboven zeggen alles :)

Er zit vrijwel geen verschil tussen, en de beste kiezen kan door ze beide zelf uit te proberen :)

Dit topic is gesloten.