Toon posts:

[Binary] Alleen par2 bestanden?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist 38 bestanden binnengehaald via een binary.
Deze zijn allemaal par2 bestanden van ongeveer 19 mb groot,
behalve de eerste 7 die van 300 kb tot 5 mb varieren.
Nu weet ik dat par2 normaal bedoelt is voor het herstellen van rar bestanden,
maar het lijkt er op dat in deze par2s echt bestanden zijn ingepakt.
Nu heb ik al het een en ander geprobeerd met QuickPar maar daar kom ik niet
verder mee. Is er iemand die weet wat ik hiermee aanmoet?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Vreemd...
Wat je zou kunnen doen is Open with WinRAR
Wellicht dat dát soelaas biedt. PAR2's zijn inderdaad herstelbestanden. Wat geeft QuickPAR eigenlijk wanneer je de bestanden opent?

Geeft hij aan hoeveel blocks je tekort komt e.d. :?

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik een melding dat het bestand beschadigd is.
De bestanden heten ook daadwerkelijk blabla.vol000+01.PAR2 dus niet alleen de extentie is par2. QuickPar doet niets, geeft alleen een blauwe balk met 100% en bij het bestandsoverzicht zie je de naam van het bestand en dan incompleet, 0 bestanden gevonden.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 11:19
Weet je zeker dat het ingepakte bestanden zijn? Voor DVD's is het namelijk mogelijk dat deze hoeveelheid PAR's aangemaakt zijn, alhoewel het er wel vrij veel zijn.
Probeer anders de extentie gewoonweg eens te wijzigen naar .rar, ervan uitgaande dat het rar-files zijn.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het zeker, want het werd aangeduid in de titel, bestand [1/38] tot [38/38].
Verder zie ik aan de grootte, totaal 560 mb, dat het wel zo moet zijn,
want het betreft geen film maar nieuwe mp3s.

Verwijderd

aan alleen PAR2 bestanden heb je niks. Je zult toch zeker een bepaalde hoeveelheid van de bijbehorende rars moeten hebben

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 14:09
Het kan best dat iemand heeft verzocht om par2 files te posten, dat dus de echte rars al van je server af zijn. Die worden meestal opnieuw genummmerd (met in dit geval 1/38 - 38/38)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik download twee maal per dag de nieuwe posts op deze binary dus een request van een oude post kan niet. Daarbij klopt de release gewoon, qua datum en naamgeving, ook de grootte van de inhoud klopt.

Verwijderd

grolo2010 schreef op 10 juni 2004 @ 12:59:
Het kan best dat iemand heeft verzocht om par2 files te posten, dat dus de echte rars al van je server af zijn. Die worden meestal opnieuw genummmerd (met in dit geval 1/38 - 38/38)
Idd, dit is denk ik ook het geval, heb ik al vaker gezien. Ik denk dus dat je pech hebt of je moet ergens nog een aantal rarretjes vandaan zien te halen

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Al zouden het extra aangemaakte PARs zijn, dan nog zou je moeten kunnen herstellen c.q. aanmaken.
Nou ja, je kunt altijd een repost aanvragen, moet je maar denken.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik weet dus 100% zeker dat dit het enige is dat gepost is.
Zo is het vorige keer ook gepost alleen heb ik toen niets gedownload, maar heb het wel gezien. En voor 560 mb aan herstelbestanden terwijl het om 100 mp3s gaat is wel erg veel?

[edit]
Een stukje uit de tekstversie van het bestand:

code:
1
2
=ybegin part=1 line=128 size=213004 name=NewDanceTranceTracksMay(16-31).PAR2
=ypart begin=1 end=213004

Hiermee begint het bestand, het eindigt met de volgende code:

code:
1
=yend size=213004 part=1 pcrc32=f7f5c9be

[edit2]
Iets dat ik met Powergrab niet zag, NewsBin Pro zet er yEnc achter.
Zegt dit iets?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 13:37 ]

Verwijderd

Probeer eens een bestand te decoderen met yEnc32.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas :( : No yEncoded data found in input file.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 22:22

KroeT

[...]

Het kan zijn dat de originele rars zijn gepost in een andere nieuwsgroep. Dan kan het kloppen dat je in deze nieuwsgroep slechts de pars tegenkomt en niet de rars. Als iemand 560 mb aan pars post, zijn dat pars voor een dvd. Je gaat geen 560 mb aan pars posten voor een cd van 700 mb, dat zou enigszins overdaad zijn.

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik weet 100% zeker dat het niet gaat om een dvd en dat de bestanden hier ook echt inzitten. Twee maal per maand worden namelijk alle nieuwe vinyl releases in mp3 op die binary geplaatst, dus ook niet op een andere. De grootte van het totaal aan bestanden komt ook nagenoeg overeen met de hoeveelheid mp3s die worden gereleased.

[edit]
Ik heb het eerste bestand online gezet.
Misschien kan iemand er iets mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 15:03 ]

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Anders post je ff in die groep? De originele poster zal ook wel eens lezen daar denk ik.

• grolo2010
Je moet met dit nummer zoeken op je nieuwsserver: 197521 dan vindt je allemaal losse mp3's die je kunt repareren met de par2 die je al hebt.

De mp3's hebben allemaal verschillende namen en niet de zelfde als de par2

In de header van je par2 op de news server staat allerlei info , in dit geval ook een nummer, zoek op dat nummer en voila een shitload aan mp3's of zoek op dancetrancetracks, want bij de mp3's staat er een spatie tussen newdancetrancetracks en may

[ Voor 74% gewijzigd door grolo2010 op 10-06-2004 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik daar op zoeken dan?
Met powergrab kan ik alleen zoeken in de gedownloade headerlijst.

Verwijderd

Misschien heb je wat aan het programma smartpar, die gebruik ik altijd om par2 bestanden te gebruiken als fills voor ontbrekende rar files.

http://ice.prohosting.com...eases/SmartPAR_0.11d1.zip

mike

• grolo2010
Als je alle headers hebt kun je daar natuurlijk in zoeken. Powergrab ken ik niet maar dat zou moeten kunnen.
Pagina: 1