Toon posts:

[CSS] Whitespace tussen list-items weghalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om het menu van een site die ik heb gemaakt semantisch correcte HTML te geven. Ik gebruik unordered lists die ik met CSS horizontaal positioneer.

>> (Zie de testpagina)
Heb er expres even een witte rand omheen gezet zodat het duidelijk is hoeveel ruimte eronder zit.

Het probleem is dat ik een regel van 1 of 2 pixels hoog onder mijn list krijg. Omdat ik plaatjes gebruik wil ik dat niet. Ik wil dat ze direct aansluiten met de regel eronder.
Als ik de whitespace tussen de losse <li> elementen weghaal en ze aan elkaar plak dan is de whitespace weg. [edit] haalt wel de whitespace onder <li>-elementen weg, maar niet onder de <ul>[/edit] Maar dat ziet er niet uit in de HTML broncode.
Ik neem aan dat het mogelijk is om dit op te lossen...

Ik heb trouwens het CSS-property white-space geprobeerd, maar die geeft niet het gewenste resultaat.

Iemand ideëen? Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 12:47 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Heb je de margin en padding al op 0 gezet? Ik neem aan dat je dat horizontale 2px lijntje bedoelt onder "home" en boven "test"?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zoals je ziet is de achtergrond van het geselecteerde item fel groen (zie knop Home). Ik wil dat de onderkant van dat groene aansluit op die witte rand eronder, nu zie je er nog een stukje van de donkerblauwe achtergrond tussen...

edit:
Als je de stylesheet leest, dan zie je dat er op al die elementen een margin en padding van 0 staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, probleem opgelost met de volgende CSS!

Cascading Stylesheet:
1
#header #menu-buttons li img { vertical-align: top; }