Toon posts:

[HTML] dropdown menu op imagemap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een imagemap met als plaatje een schema van een programmeer script. Heb nu on rollover screentips, zie:
Afbeeldingslocatie: http://server5.uploadit.org/files/chrisk-text.jpg

wat ik wil is dat de floating tekst selecteerbaar wordt, als in een link. Maw, zich gaat gedragen als een menu pulldown, waarbij de tekst per regels een links is. Vraag is nu hoe ik dat moet maken, en om het lastiger te maken, staat de absolute positie van het onderliggend plaatje nog niet vast (moet nog naar beneden of boven geplaast kunnen worden, en dan moeten de popup/down munutjes gewoon mee gaan.)

enig idee hoe dit te bewerk stelligen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Er zijn duizenden DHTML-menuutjes die die functionaliteit hebben, gewoon even zoeken.

Je kunt de tekst in die rollover toch gewoon vervangen door links? Is die rollover trouwens gewoon de inhoud van de title tag van een hotspot? Zo ja, dan moet je die weghalen en op de hotspot een onmouseover maken die een DHTML menu aanroept.

[ Voor 37% gewijzigd door André op 10-06-2004 12:48 ]

Verwijderd

Kan standaard in Fireworks, ff daarop zoeken.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:48:
Kan standaard in Fireworks, ff daarop zoeken.
Werkt hij met Fireworks dan? En waar moet hij dan op zoeken? Hier heeft TS niets aan natuurlijk.

Verwijderd

Andre, beste kerel, ik zeg alleen dat die functie in Fireworks zit, waarbij ik niet suggereer dat hij het gebruikt, ik zeg alleen dat het kan.

Voorbeeld zoekopdracht

Fireworks AND Pop up AND rollover

agressief mannetje

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:54:
Andre, beste kerel, ik zeg alleen dat die functie in Fireworks zit, waarbij ik niet suggereer dat hij het gebruikt, ik zeg alleen dat het kan.

Voorbeeld zoekopdracht

Fireworks AND Pop up AND rollover
Dus als ik een vraag stel van "ik wil graag een kasteel ontwerpen" antwoordt jij "dat kan standaard in Autocad" en dan moet ik zoeken op "kasteel" en "autocad"?
agressief mannetje
Dank u...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

Pelle

🚴‍♂️

D_John, ff dimmen.

Verwijderd

Topicstarter
even voor de lieve vrede ;), ik werk standaard met frontpage 2003. Maar om terug te komen op het voorstel van DHTML te gebruiken, vergt dat specifieke kennis van html, want zoals gezegd gebruik frontpage, toch niet echt het proggie voor de hardcore designer. Of is dit netzoals gewoon html makkelijkte copy/pasten en te tweaken naar eigen behoefte?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 juni 2004 @ 12:44:

Je kunt de tekst in die rollover toch gewoon vervangen door links? Is die rollover trouwens gewoon de inhoud van de title tag van een hotspot? Zo ja, dan moet je die weghalen en op de hotspot een onmouseover maken die een DHTML menu aanroept.
gebruik idd title attribute omdat dit in mozilla wel wordt ondersteund, itt onmouseover. (alhoewel multiline titles het in mozilla ook niet echt lekker doen, maar dat terzijde)

en nee, links plaatsen ipv van tekst werkt niet, wordt gewoon weergegeven als tekst

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, gebruik van dhtml werkt idd perfect, maar nog even een ander vraagje. Gebruik voor sommige items toch nog gewoon screentips (bv "click to enlarge" voor plaatje) en vraag me af of het mogelijk is de weergave ervan op te nemen in mijn css. En zoja wat is dan de codering?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 22:14 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54

crisp

Devver

Pixelated

nee, dat kan niet in CSS. Daar is CSS ook niet voor bedoelt.

Je zou nog kunnen kijken naar behaviors, maar dat is IE-only

[ Voor 35% gewijzigd door crisp op 13-06-2004 00:18 ]

Intentionally left blank

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
crisp schreef op 13 juni 2004 @ 00:18:
nee, dat kan niet in CSS. Daar is CSS ook niet voor bedoelt.

Je zou nog kunnen kijken naar behaviors, maar dat is IE-only
Niet? Wel! :*)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
body>div {float: left;}

body>div>div { display: none;}

body>div:hover>div {display: block; position: absolute; 
left: 2em; top: 2em; background-color: white;}
XHTML:
1
2
3
4
5
6
7
<body>
<div>
<div>Mouseovertekst!<br />Multiline</div>
[img]"pic.jpg"[/img]
</div>

</body>

Werkt in Firefox. Zou kunnen werken in Internet Explorer met IE-behaviour fix. [google=pure css menus internet explorer]. Internet Explorer ondersteunt :hover alleen op <a> elementen.

[ Voor 54% gewijzigd door Skaah op 13-06-2004 14:05 ]

Pagina: 1