[w2k-server] Computer uit andere werkgroep toestaan

Pagina: 1
Acties:

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Heb geprobeerd mijn probleem op te lossen met de KB van MS, en met Google, maar ik lijkt nie tde goede zoektermen te kunnen verzinnen.

Ik zit hier met een netwerkje met een Windows 2000 Server en 2k-clients. Niets aan de hand.
Nu hebben we nog 1 losse w2k workstation, welke ik niet in het domein wil hebben, maar wel toegang moet hebben tot 1 van de shares op de server.

Nu dacht ik dit heel simpel te doen door de gebruiker \\computernaam\inlognaam toe te voegen aan het Security-tab van de share, maar krijg dan de volgende melding;
The object \\computernaam\inlognaam is not valid because only objects from the domains that appear in de'"Look in" box are allowed.
Heb ook geprobeerd de computernaam toe te voegen aan de computers in de Active Directory, maar dat leek ook niet te werken.

De computer die rechten moet hebben is lid van werkgroep 'Werkgroep'.

Wat ben ik vergeten van mijn netwerkbeheerlessen 3 jaar geleden??

-Edit
Belangrijk wat ik ben vergeten te vermelden.
Ik kan wel in de share komen door na op de share geklikt te hebben in te loggen met een account welke op het domein bestaat. Maar ik wil dus dat de ingelogde gebruiker op de computer geaccepteerd wordt als gebruiker.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 10-06-2004 12:25 ]

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 13:46

nhanssen

QVL is non-tweakers

Probeer eens via configuratiescherm->systeembeheer->beveiligingsbeleid->lokaal beveiligingsbeleid->gebruikersrechten optie: werkstation's toevoegen aan domein, daar die pc toevoegen op de server. Probeer dat maar eens. Ander wat je ook kan doen is bij lokale gebruikers toevoegen de administrator toevoegen van de server of was het nou andersom :?

In iedergeval veel succes.

Spec's PC

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Ennnn... ik ben je kwijt!

De gebruiker van die andere computer toevoegen als lokale gebruiker op het domein kan niet;
The computer SERVER is a domain controller. This snap-in cannot be used on a domain controller. Domain accounts are managed with the Active Directory Used and Computers snap-in.
Had ik erbij moeten vermelden dat het domein een Active Directory heeft?

Moet ik 1 of andere trust maken tussen mn server en die pc die ik toegang tot die ene share wil geven?
Of moet ik iets met een VPN doen?

Hebbes. De computer en de lokale gebruiker toegevoegd aan de Active Directory op de server.. Thanks voor de tip!

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 10-06-2004 12:44 ]