Heb geprobeerd mijn probleem op te lossen met de KB van MS, en met Google, maar ik lijkt nie tde goede zoektermen te kunnen verzinnen.
Ik zit hier met een netwerkje met een Windows 2000 Server en 2k-clients. Niets aan de hand.
Nu hebben we nog 1 losse w2k workstation, welke ik niet in het domein wil hebben, maar wel toegang moet hebben tot 1 van de shares op de server.
Nu dacht ik dit heel simpel te doen door de gebruiker \\computernaam\inlognaam toe te voegen aan het Security-tab van de share, maar krijg dan de volgende melding;
De computer die rechten moet hebben is lid van werkgroep 'Werkgroep'.
Wat ben ik vergeten van mijn netwerkbeheerlessen 3 jaar geleden??
-Edit
Belangrijk wat ik ben vergeten te vermelden.
Ik kan wel in de share komen door na op de share geklikt te hebben in te loggen met een account welke op het domein bestaat. Maar ik wil dus dat de ingelogde gebruiker op de computer geaccepteerd wordt als gebruiker.
Ik zit hier met een netwerkje met een Windows 2000 Server en 2k-clients. Niets aan de hand.
Nu hebben we nog 1 losse w2k workstation, welke ik niet in het domein wil hebben, maar wel toegang moet hebben tot 1 van de shares op de server.
Nu dacht ik dit heel simpel te doen door de gebruiker \\computernaam\inlognaam toe te voegen aan het Security-tab van de share, maar krijg dan de volgende melding;
Heb ook geprobeerd de computernaam toe te voegen aan de computers in de Active Directory, maar dat leek ook niet te werken.The object \\computernaam\inlognaam is not valid because only objects from the domains that appear in de'"Look in" box are allowed.
De computer die rechten moet hebben is lid van werkgroep 'Werkgroep'.
Wat ben ik vergeten van mijn netwerkbeheerlessen 3 jaar geleden??
-Edit
Belangrijk wat ik ben vergeten te vermelden.
Ik kan wel in de share komen door na op de share geklikt te hebben in te loggen met een account welke op het domein bestaat. Maar ik wil dus dat de ingelogde gebruiker op de computer geaccepteerd wordt als gebruiker.
[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 10-06-2004 12:25 ]