[vb -macro] Macro in outlook

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hallo,

Ik ben op het moment aan het proberen om contactpersonen vanuit een Access db in outlook te inporteren. Na enig zoekwerk kwam ik op het volgende voorbeeld van MS uit: http://support.microsoft....90658&ID=kb;en-us;Q290658 .
Hier staat een stukje voorbeeld codewaarin DAO functies worden aangeroepen. Helaas kent mijn scriptje deze DAO klasse niet, en aangezien ik een VB n00b ben weet ik ook niet goed hoe ik deze class moet laden. Na wat zoeken in de vb help kwam ik er achter dat het via extra>verwijzingen zou moeten kunnen. Helaas is en blijft verwijzingen grijs en kan ik er niet op klikken.
dus mijn vraag: Hoe kan ik nu deze liberary laden in mijn outlook macro?

[ Voor 3% gewijzigd door THIJZEL op 10-06-2004 12:21 ]

Verwijderd

THIJZEL schreef op 10 juni 2004 @ 12:20:
...via extra>verwijzingen ..
bij mij heet het Tools / Options maar ik neem aan dat we het over hetzelfde hebben. Zit je in Outlook zelf of in de VBA editor. Dat is om te beginnen al een groot verschil. Iig, je zult onder de VBA editor een Reference moeten opgeven naar Microsoft DAO x.x library. Dan is je probleem opgelost.
Als er allerlei menuus grijs blijven is de kans dat je op dat systeem geen rechten hebt om daar iets te wijzigen. Ofwel er is dan sprake van een verkeerde configuratie, ofwel het is helemaal niet de bedoeling dat je hier dingen gaat wijzigen... hoop dat je hier wat verder mee komt :?

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:51:
[...]

bij mij heet het Tools / Options maar ik neem aan dat we het over hetzelfde hebben. Zit je in Outlook zelf of in de VBA editor. Dat is om te beginnen al een groot verschil. Iig, je zult onder de VBA editor een Reference moeten opgeven naar Microsoft DAO x.x library. Dan is je probleem opgelost.
Als er allerlei menuus grijs blijven is de kans dat je op dat systeem geen rechten hebt om daar iets te wijzigen. Ofwel er is dan sprake van een verkeerde configuratie, ofwel het is helemaal niet de bedoeling dat je hier dingen gaat wijzigen... hoop dat je hier wat verder mee komt :?
Ja.. ik weet het al. Ik moest ff op het "stop" knopje drukken, daarna kon ik er wel bij... :+ B)