[Access/MsSql] Object is alleen lezen

Pagina: 1
Acties:

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hoi, ik heb hier een MsSql databse met daaraan een Access 'programma' die de database uit moet lezen, maar natuurlijk ook gegevens in SQL moet kunnen zetten. Het uitlezen is geen probleem en het inschrijven was ook geen probleem totdat ik een *.mdb bestand in de SQL importeerde vanaf dat moment blijf ik de melding "kan gegevens niet bijwerken database of object is alleen lezen" krijgen. Nu heb ik hier op GoT alles afgezocht en het komt steeds weer neer dat de rechten niet goed zijn maar die staan overal goed, en nergens staat read-only aan ook niet in het tabblad beveiliging.

Ik kan als ik het programma open in access wel formulieren openen en dan krijg ik alle gegevens te zien maar ik kan niks aanpassen.

Wat kan ik nu nog proberen ik kom er echt niet meer uit :(

een edit: als ik nu in mssql server direct iets in de DB probeer te wijzigen krijg ik de melding: Transaction can not start while in firehose mode.

[ Voor 15% gewijzigd door TwoR op 10-06-2004 12:38 ]

Verwijderd

Kanhet zijn dat je read-only recordsets gebruikt.
De 'firehose' is bedoeld om heel snel read-only recordsets op te halen en geen updates uit te voeren.
Wanneer het het in de enterprise manager krijgt, kan dit de oorzaak zijn

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Ik had die Microsoft pagina al doorgelezen maar dat is het in de enterprise manager de oplossing.

Waar moet je kijken of je read-only record sets gebruikt, want volgens mij is alles nu goed ingesteld en staat alles goed. Dit kan toch niet in je code zitten aangezien alles werkt totdat ik informatie importeer uit een *.mdb bestand

[ Voor 21% gewijzigd door TwoR op 10-06-2004 13:59 ]