Toon posts:

DIMM slot KT7-RAID is kieskeurig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet gedaan om mijn 2 dimms
van 128 MB in slot 1 en 2 van m'n KT7-RAID moederbord aan de praat te krijgen.
Het geheugen is single-sided CAS2 PC133 van Dane-Elec. Het zit nu in slot 1 en 3. Dit werkt goed. Maar dit geheugen wil gewoon niet in slot 2. Hij ziet niet dat er iets in zit en als ik slechts 1 dimm plaats doet die het wel in 1 en 3 maar in 2 start hij totaal niet op omdat er dan volgens het moederbord geen geheugen in zit.
Dit slot is niet kapot, dat weet ik zeker want als ik er een Kingston dimm in zet leest hij deze wel gewoon.
Rara hoe kan dit? Is dit gwoon weer zo'n vaag hardware mystery?
Het is misschien een beetje zeikerig, maar als ik 2 dimms heb, wil ik ze graag in slot 1 en 2

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Dat is idd raar... mijn 2 Infineon repen werken prima in 1 en 2 op een KT7-R :)

Verwijderd

De modules omwisselen tussen slot 1 en 2 heb je waarschijlijk ook al geprobeerd? Dus geen van beide Dan-elec modules werken in Dimm-slot 2?
Wat gebeurd er als je enkel 1 module in slot-2 stopt ?

Ja, lullig. Het enige wat ik hierop weet te zeggen is dat AMD mainbords een beetje zeikerig zijn als het om geheugen gaat.
Bepaalde merken zijn speciaal getest of ze goed op AMD mainbords draaien.

maarja, Dan-elec is toch niet een slecht merk ofzow.

Ookal werkt het goed in 1 en 3, ik zou ze ook gewoon in 1 en 2 willen hebben, je hebt gelijk. Misschien kun je Abit hierover contacten. Misschien weten zij wat?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 09:06
Ik heb ook Dane Elec geheugen.
1 daarvan is Samsung en de andere is Infineon.

- NAC Breda -

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd ook al geprobeerd ze om te wisselen. Met alleen een Dane-Elec dimm in slot 2 start hij gewoon niet op omdat er dan volgens het moederbord geen geheugen in het systeem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer iets te melden over dit vage verschijnsel?

Verwijderd

Oplossing, koop voor je derde bank (slot 2) geen Dane Elec :):)

Verwijderd

nee tuurlijk niet , sorry dat ik het zeg maar wat een knudde oplossing zeg het is toch overduidelijk dat dimm slot 2 naar de haaien is :? slot1 prima , slot 3 prima , slot 2 niets ? test eens met andere dimm als je die hebt liggen 100 tegen 1 dat ie kapot is (8>

Verwijderd

Topicstarter
Slot 2 is niet kapot. Had ik al getest met een Kingston dimm. Staat ook al in de originele post. Goed lezen graag.
Pagina: 1