Toon posts:

AMD athlon XP 2600+ Barton kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een nieuw Mobo + Proc gehaald:

ASRock K7S8X
AMD Athlon XP 2600+ met Barton core
Kingston 256 MB DDR @ 3200

Maar nu ging ik mijn CPU Temp opmeten en zag ik tot mijn verbazing dat deze Proc op 2.3 Ghz loopt, terwijl ik er niks aan heb gedaan, is dit goed voor mijn Pc of moet ik terug naar de winkel?

PS: Hij heeft de neiging op te lopen naar 52 Graden max.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:25
Je hebt je FSB op 200 gezet. Dit kun je aanpassen met je FSB_SEL0-1 jumpers op je moederbord. Pagina 10 van je manual. Ook kun je de fsb aanpassen in je bios. Maar met de jumpers is beter. Nadat je de jumpers op 333 hebt ingesteld moet je in de bios bij FSB de optie jumper selecteren.

52 graden stressed is redelijk netjes met dit weer.

[ Voor 9% gewijzigd door AttiX op 10-06-2004 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ff naar gekeken en mijn FSB staat op 400 Mhz...

Zou dit de oorzaak zijn van de hoge snelheid? Is het aan te raden om te verlagen? Zeker met het hete weer dat zal komen? Of gewoon zo laten staan, mijn systeem kan het gewoon aan.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:29:
Ik heb er ff naar gekeken en mijn FSB staat op 400 Mhz...

Zou dit de oorzaak zijn van de hoge snelheid? Is het aan te raden om te verlagen? Zeker met het hete weer dat zal komen? Of gewoon zo laten staan, mijn systeem kan het gewoon aan.
Als je systeem lekke rloopt zou ik het niet veranderen. Wel ff de temps in de gate blijven houden.

Normaal 11.5 x 166 = 1909
Nu 11.5 x 200 = 2300

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 10-06-2004 12:33 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:25
Test eerst even of je pc helemaal stabiel is door wat burn-in tests te draaien en pi-fast uit te voeren.

Alles stabiel? Dan heb je een mooie OC gedaan. :)

Niet stabiel? Dan kun je zonder problemen de FSB op 333 zetten.
Jou proc hoort op een FSB van 333 te werken.

11.5x200(400)=2300
11.5x166(333)=1909

[ Voor 8% gewijzigd door AttiX op 10-06-2004 12:33 ]

Verwijderd

Je hebt hem per ongeluk flink overclocked :D Als hij stabiel blijft lopen dan zou ik hem persoonlijk zo laten. 52 graden is niet extreem warm ofzo. Hoe de temp een beetje in de gaten als het weer eens een graadje of dertig buiten wordt. Als je temp stressed niet boven de 60 komt is er niks aan de hand ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok helemaal perfect! Ik had Prime95 lopen, ben nu sinds een week met DC (#Tweakers.net against cancer) bezig, loopt allemaal 100%.

_/-\o_ Mensen hartstikke bedankt voor de hulp _/-\o_

Ik zal de Temps in de gaten houden en eventueel extra fans erin hangen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Blijkbaar ben je daar iets te snel doorheen geklikt, want deze topic voldoet er niet bepaald aan.

Zo meld je in je topicstart niets over de BIOS instellingen, zonder welke er weinig definitief te zeggen is. Als je dat zelf was gaan opzoeken was deze hele topic niet nodig geweest. Bovendien is de gedachtengang dat een CPU die en te snel en goed draait defect is, op z'n zachtst gezegd hoogst merkwaardig.

Zie ook:
PMG FAQ
PMG Beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.