"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
{signature}
On a clear day you can C#
Hangt zeker af van de hoeveelheid euri die je er in 3 jaar doorheen hebt gejaagdkoenhumblet schreef op 10 juni 2004 @ 12:19:
Ja dat klopt, alleen niet alle klanten krijgen die brief volgens mij. Ik heb die aanbieding wel gekregen (Gratis Siemens C60) maar andere mensen die ik ken die ook zo'n gratis Postbank telefoon hadden die hebben de aanbieding niet gekregen.

(hé , er zaten natuurljk ook nog guldens bij
Ik ben geen beller... ik had 'm om bereikbaar te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 10-06-2004 12:23 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ja, dat zou best kunnen. Ik heb sinds februari geen vaste telefoon meer dus ik heb heel wat beltegoed zien wegstromen.Ramzzz schreef op 10 juni 2004 @ 12:22:
[...]
Hangt zeker af van de hoeveelheid euri die je er in 3 jaar doorheen hebt gejaagd
(hé , er zaten natuurljk ook nog guldens bij)
Ik ben geen beller... ik had 'm om bereikbaar te zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Vurabes op 10-06-2004 12:59 ]
Kan die brief niet ff ingescanned worden of zo ?koenhumblet schreef op 10 juni 2004 @ 12:19:
Ja dat klopt, alleen niet alle klanten krijgen die brief volgens mij. Ik heb die aanbieding wel gekregen (Gratis Siemens C60) maar andere mensen die ik ken die ook zo'n gratis Postbank telefoon hadden die hebben de aanbieding niet gekregen.
Ik ben nu niet thuis dus ik heb even geen scanner bij de hand maar de strekking van de brief is als volgt:
Je moet dan opbellen en dan moet je je GSM nummer en je unieke code die in de brief staat voorlezen en dan krijg je de telefoon thuisgestuurd. Je moet je beltegoed betalen aan de postbode.Al enige tijd bent u klant bij ons. Wij waarderen dat enorm en willen u als vaste klant dan ook een persoonlijk aanbod doen. Destijds kreeg u van ons de Siemens M35i bij een actie met de Postbank. Dit toestel heeft inmiddels een opvolger, de Siemens C60. Als u €35,- beltegoed koopt, krijgt u dit nieuwe toestel (t.w.v. €149,-) namens Telfort cadeau!
Daarna komt er nog een hoop geblaat over hoe goed de C60 wel niet is enzo.
Edit:
Ik kreeg trouwens de dag voor dat de brief bezorgd werd een sms'je dat ik mijn brievenbus in de gaten moest houden. Ik dacht toen al WTF?
[ Voor 8% gewijzigd door Vurabes op 10-06-2004 14:38 ]
Anoniem: 7792
Heb toch 2,5 jaar plezier beleeft van dat apparaat, mijn accu deed op een gegeven moment niks meer..
Ik maak nog wel steeds gebruik van de postbank simkaart incl de handige m-bankier opwaardeerfunctie.
Kan op de postbank site ook niks vinden over deze actie, beetje jammer

Het is wel slim van ze om dit te doen want mijn accu is ook niet meer wat hij geweest was en als ze deze actie niet hadden gedaan dan was ik zelf op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon en dan waren ze hoogstwaarschijnlijk een klant kwijt geweest. En op deze manier kunnen ze de winstgevende klanten behouden.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Inderdaad vreemd, maar misschien dat ze het in fase doen. Ik wacht het nog even af, en anders ga ik Telfort eens mailen hoe dit zit. Ben wel geinteresseerd in zo'n nieuw toestel want ook mijn accu is behoorlijk gammelAnoniem: 7792 schreef op 10 juni 2004 @ 15:02:
Vreemd dat niet iedereen zo'n brief krijgt...
Heb toch 2,5 jaar plezier beleeft van dat apparaat, mijn accu deed op een gegeven moment niks meer..
Ik maak nog wel steeds gebruik van de postbank simkaart incl de handige m-bankier opwaardeerfunctie.
Kan op de postbank site ook niks vinden over deze actie, beetje jammer
Hoor ik het hier, als je meer weet?Yisc schreef op 15 juni 2004 @ 13:40:
[...]
Inderdaad vreemd, maar misschien dat ze het in fase doen. Ik wacht het nog even af, en anders ga ik Telfort eens mailen hoe dit zit. Ben wel geinteresseerd in zo'n nieuw toestel want ook mijn accu is behoorlijk gammel
Heeft er nog iemand de klanten service gebeld trouwens?
Nu zullen jullie wel denken, van doe het zelf.
Maar foon is van me pa, dus ja, niet bij de hand.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Als ik daadwerkelijk mail en ik krijg reactie, zal ik dat zeker laten weten. Opzich ga ik er vanuit dat ze alle mensen benaderen die na 3 jaar nog klant bij Telfort zijn. Zo niet, zie ik dat als rechtsongelijkheid. Tenslotte is Telfort bij die hele actie van de Postbank behoorlijk welgevaren. Ze kregen er namelijk zomaar 500.000 klanten bij die ze anders niet of slechts gedeeltelijk gekregen zouden hebben. Ik hou jullie op de hoogte.mhr-zip schreef op 15 juni 2004 @ 16:30:
[...]
Hoor ik het hier, als je meer weet?
Heeft er nog iemand de klanten service gebeld trouwens?
Nu zullen jullie wel denken, van doe het zelf.
Maar foon is van me pa, dus ja, niet bij de hand.
Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Gerucht over "omruilactie"
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Bianca) - 21/06/2004 01:15 PM
Beste meneer Rosdorff,
Hartelijk dank voor uw email aan Telfort en onze excuses voor de late reactie.
Op basis van specifieke kenmerken worden onze klanten meegenomen in een
bepaalde actie. Voor deze actie hebben we onder andere gekeken naar het
toestelgebruik en opwaardeergedrag in het afgelopen half jaar. Voldoet u niet
aan de kenmerken, dan zult u een ander aanbod krijgen, of gehad hebben in het
verleden.
Klanten die geen brief gehad hebben kunnen dus helaas niet meedoen.
Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u vragen en/of suggesties, mailt u die dan gerust naar Telfort.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Afdeling Klantenservice
---------------------------------------------------------------------
Er wordt dus toch onderscheid gemaakt tussen klanten

Wat mij betreft is dit rechtsongelijkheid. Voelt iemand zich geroepen, en heeft die ook voldoende kennis van zaken, om dit verder aan te pakken?
Onafhankelijk daarvan, op de Telfort website kun je een account aanmaken (moet je doen met je naam en telefoonnummer) en je kunt dan kijken wat ze je aanbieden als je je abonnement wil verlengen. Wat ze precies zeggen weet ik niet, het is blijkbaar afhankelijk van je belgedrag, en mij willen ze nog niets aanbieden omdat mijn contract nog meer dan 3 maanden loopt.
Bij prepay bieden ze zo ook al telefoons aan. Bijvoorbeeld een Nokia 2100 voor € 69,95.
En of het rechtsongelijkheid is? Dan is kwantumkorting dat ook (dat is tenminste mijn visie erop, niet gehinderd door enige kennis van consumentenrecht).
Signatures zijn voor boomers.
Telfort heeft een paar maanden geleden klanten een aanbod gedaan die zeer regelmatig gebruik maakte van hun GSM van de postbank.
Alleen diegenen die de sim 3 jaar lang vaak hebben gebruikt en opgewaardeerd kregen dus een gratis C62 volgens mij, bij aankoop van een kleine hoeveelheid beltegoed.
Dit was inderdaad een onwijze stunt maar uiteraard alleen voor mensen waar Telfort WEL aan verdient had.
Vrij logische en sterke actie, goed over nagedacht, maar helaas komen wij als "hollandse krenten" die echt alles gratis willen en weten wanneer cashbacks te regelen en op te zeggen (via tweakers dus) hier niet voor in aanmerking.
rechtsongelijkheidYisc schreef op 21 juni 2004 @ 14:04:
Zojuist mail ontvangen van Telfort:
---------------------------------------------------------------------
Er wordt dus toch onderscheid gemaakt tussen klanten![]()
Wat mij betreft is dit rechtsongelijkheid. Voelt iemand zich geroepen, en heeft die ook voldoende kennis van zaken, om dit verder aan te pakken?
Volgens mij is dit helemaal niet zo raar. Je vaste, goede klanten een aanbieding doen is toch normaal
Ik ben al 3 jaar een goede klant van Telfort. Voordat ik dit toestel via de Postbank kreeg, was ik niet van plan er eentje aan te schaffen. Nu ben ik al 3 jaar trouw Telfort/O2 klant, heb in die 3 jaar zeker voor 200 euro aan BTG opgewaardeerd, maar nee hoor, ze kijken naar het laatste halfjaar. Ze vergeten ondertussen maar even dat ze duizende mensen als klant gekregen hebben door die actie van de Postbank die anders misschien geen of een andere aanbieder gekozen zouden hebben. Maar ja money talks, dus alleen de echt grote vissen krijgen voordeeltjes.marteltor schreef op 21 juni 2004 @ 15:53:
[...]
rechtsongelijkheid
Volgens mij is dit helemaal niet zo raar. Je vaste, goede klanten een aanbieding doen is toch normaal![]()
Neen een C60, bij afname van 35 pleuri beltegoed... daar deed ik normaliter zo'n 3 maanden mee... misschien dat ik daarom nog zonder zit?Stephane schreef op 21 juni 2004 @ 15:31:
Alleen diegenen die de sim 3 jaar lang vaak hebben gebruikt en opgewaardeerd kregen dus een gratis C62 volgens mij, bij aankoop van een kleine hoeveelheid beltegoed.
Anoniem: 114254
(Ray werkt bij Telfort en is zodoende redelijk op de hoogte)
Viel me al op... je moest indertijd immers f.1000,- overboeken bij de Postbank om in aanmerking te komen... Ik had al het gevoel dat van die 400.000 man (denk je die overboekingen en bijbehorende valutarente eens in, overigens waren het er 700.000 die reageerden, niet iedereen kreeg 'm) er niet zo heel erg veel zolang klant bleven en daarvan ook niet zoveel een C60 zullen scoren?Anoniem: 114254 schreef op 22 juni 2004 @ 09:37:
Telfort heeft de actie inderdaad gedaan bij de betere klanten waar inderdaad geld aan verdiend wordt. Voor niets gaat de zon op
(Ray werkt bij Telfort en is zodoende redelijk op de hoogte)
Dan nog...Yisc schreef op 21 juni 2004 @ 17:16:
[...]
Ik ben al 3 jaar een goede klant van Telfort. Voordat ik dit toestel via de Postbank kreeg, was ik niet van plan er eentje aan te schaffen. Nu ben ik al 3 jaar trouw Telfort/O2 klant, heb in die 3 jaar zeker voor 200 euro aan BTG opgewaardeerd, maar nee hoor, ze kijken naar het laatste halfjaar. (...)
Ik kan me levendig voorstellen dat 200 euro niet genoeg is.
Zo'n C60 kost toch zo'n € 100. Als jij er anderhalf jaar over doet om zoveel omzet te genereren, is dat voor hen nooit rendabel.
In het ene jaar dat ik dat ding heb gebruikt heb ik voor ruim 300 euro opgewaardeerd (