Toon posts:

[DEBIAN] Probleem dom xml installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server draaien met debian woody 3.0 erop. Hierop draait php 4.2.1 als cgi. Nu heb ik voor een script dom xml nodig. Ik heb de package geinstalleerd en php.ini is aangepast. Echter zodra ik de functies probeer te gebruiken krijg ik een foutmelding dat de functie niet gevonden is.

Het lijkt erop dat de module wel goed geladen wordt. In phpinfo is domxml opgenomen en staat hij op enabled als ik via php vraag of de module geladen is krijg ik ook een True terug. Naar mijn idee zou ik de functies gewoon moeten kunnen gebruiken.

Ik heb nog geprobeerd andere functies in de module te gebruiken maar ook deze willen niet. Waar kan dit aan liggen?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

offtopic:
Als je in PHP met XML wilt werken, gebruik dan libxml2 i.c.m. PHP5, dat is echt véél beter.

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:13
je hebt ook apache opnieuw gestart ?
wat zegt <?php phpinfo(); ?> ? zie je dat de domxml-extentie geladen is ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja apache is opnieuw gestart. De phpinfo geeft aan dat domxml enabled is phpinfo.

De foutmelding die ik krijg is:
Fatal error: Call to undefined function: domxml_open_mem() in /home/gert/public_html/xml/generateXML.php on line 12

• Wilke
  • Laatst online: 22:32
tech-no-logical schreef op 10 juni 2004 @ 11:55:
je hebt ook apache opnieuw gestart ?
wat zegt <?php phpinfo(); ?> ? zie je dat de domxml-extentie geladen is ?
Tsja:
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:05:
In phpinfo is domxml opgenomen en staat hij op enabled als ik via php vraag of de module geladen is krijg ik ook een True terug.
Kortom wel even de topicstart goed lezen! Zo lang was 'ie ook weer niet dat je makkelijk een detail over het hoofd ziet.

Maar inderdaad, in de phpinfo() lijkt het prima te kloppen, dus ik heb dan ook niet echt een idee hoe het kan. Is er misschien een mailinglist van het project waar meer mensen met hetzelfde probleem zitten o.i.d.?

• tech-no-logical
Wilke schreef op 10 juni 2004 @ 12:32:
Kortom wel even de topicstart goed lezen!
hmm, my bad. blijkbaar wel erg snel gelezen...

maar goed, misschien nog een pointer : http://nl.php.net/extension_loaded
deze kun je gebruiken om te zien of-ie netjes geladen is. met 'dl()' kun je trachten de extensie zelf te laden. er staan nog verwijzingen naar get_loaded_extensions() en get_extension_funcs() om meer te checken.

als deze allemaal beweren dat de extensie goed geladen is, weet ik 't ook niet meer. ik ga er even van uit dat debian met shared extensies werkt (dacht ik me te herinneren uit 't verleden).
apache error log vertelt waarschijnlijk ook niks ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de functie gecontroleerd of de module geladen is, deze geeft true terug. Apache zegt er verder niks over in de logfiles. Ik heb geprobeerd de functie domxml_version() aan te roepen, deze werkt wel gewoon....het is een beetje vaag allemaal.

• tech-no-logical
je draait php als cgi. heb je een dwingende reden om 'm niet als module onder apache te gebruiken ? anders zou je dat kunnen proberen. het zou met een cgi vast ook moeten kunnen, dus een echte oplossing zou 't niet zijn, maar wie weet werkt 't...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb php als cgi draaien omdat te zorgen dat het proces als user draait door suexec omdat dan alles wat php gegeneert wordt gelijk de goede user en group heeft
Pagina: 1