[GoT] Afspraak m.b.t. Subteamstats

Pagina: 1
Acties:

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geachte Koeien, stieren en ander rundvee (al dan niet van buitenaardse afkomst) }:O

De afgelopen tijd is meerdere malen naar boven gekomen dat er wat onduidelijkheid is betreffende subteamstats in DPCH's.

Na enkele informele gesprekken en overleg met de DPC-Crew hebben we het volgende besloten:

- Geen Subteam statistieken in de reacties op DPCH's
- Subteam statistieken zijn wel toegestaan in de Maand overzichten van de projecten
Let op!
- Geen lompe grafieken die niet in de GoT-Layout passen, houd het klein en overzichtelijk!
- Zorg dat het geen opsomming wordt van subteam statistieken!

[ Voor 4% gewijzigd door DSmarty op 10-06-2004 11:28 ]

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 04:13

aKra

Intentionally left blank.

Sorry hoor, maar waar blijft het plezier dan voor de users? :X :r

• DSmarty
  • Niet online
Argumentatie ?
En ik zie graag als je ergens op reageert dat je normale smilies gebruikt.

Het blijkt dat juist de onderlinge strijd binnen DPC teams alsmede tussen DPC-Teams en buitenlandse teams een toegevoegde waarde hebben. Zolang het binnen de perken blijft en niet dagelijkse DPCH's is er imho niets mis mee.

[ Voor 19% gewijzigd door DSmarty op 10-06-2004 10:43 ]

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Ik denk dat het begrip 'Subteam statistieken' wat beter gedefinieerd moet worden. Dit om verwarring te voorkomen. Als ik het zo lees dan denk ik dat aKra de post verkeerd opvat. Maar misschien vat ik het juist wel verkeerd op :P

Als ik het goed begrijp slaat dit op de discussie die ontstond na het plaatsen van grafiekjes van een eigen subteam in de diverse maand DPCH's.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:53

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

DSmarty schreef op 10 juni 2004 @ 10:30:Na enkele informele gesprekken en overleg met de DPC-Crew heb ik het volgende besloten:

- Geen Subteam statistieken in de DPCH's
- Subteam statistieken zijn wel toegestaan in de Maand overzichten van de projecten
Let op!
- Geen lompe grafieken die niet in de GoT-Layout passen, houd het klein en overzichtelijk!
- Zorg dat het geen opsomming wordt van subteam statistieken!
Het zou op mij beter overkomen als je in ieder geval "wij hebben besloten" zou gebruiken ipv "ik heb besloten" want nu lijkt het alsof het eenzijdig is besloten.

Bij DF hebben we in de stats nooit "lompe grafieken" dus over dat punt zal ik het niet hebben :)

Wel wil ik weten waar het besluit "geen subteam statistieken in DPCH" op is gebaseerd. Binnen DF is er naar mijn mening een gezonde groep mensen, zowel in teams als teamless. Ik ben net een week geleden in een team gestapt, maar daarvoor heb ik nooit hinder ondervonden van het tonen van teams in de top-30. Het was juist wel leuk om af en toe een MF eruit te persen waardoor je een dagje boven enkele teams in de dailys uitkomt!

Ik vind dat een dergelijk besluit dus niet zomaar genomen kan worden voor alle projecten tegelijk. Elk project heeft andere kenmerken, qua aantallen users en qua verdeling users/teams.

Ik zie voor het DF project geen enkele reden om het tonen van teamstats te verbieden.

[edit]
Ok, ik lees nu de post van Coldfusion en ik denk inderdaad dat ik het hier ook verkeerd heb begrepen.

Ik dacht dat bij de teamstatistieken de dagscores werden bedoeld, maar dat is geloof ik niet zo ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Twee Dee op 10-06-2004 11:07 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50

André

Analytics dude

En waarom kan zoiets niet? Is toch wel leuk voor de discussies, zolang het maar niet te veel gebeurd.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ColdFusion schreef op 10 juni 2004 @ 11:05:
Ik denk dat het begrip 'Subteam statistieken' wat beter gedefinieerd moet worden. Dit om verwarring te voorkomen. Als ik het zo lees dan denk ik dat aKra de post verkeerd opvat. Maar misschien vat ik het juist wel verkeerd op :P

Als ik het goed begrijp slaat dit op de discussie die ontstond na het plaatsen van grafiekjes van een eigen subteam in de diverse maand DPCH's.
U heeft het helemaal correct ;) Het was na aanleiding van de volgende draadjes:
[rml][ UD-Grid] maandhitparade van mei[/rml] en
[rml][ RC5-72] maandhitparade van mei[/rml]

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50

André

Analytics dude

Offtopic:
InSPiRE schreef op 02 juni 2004 @ 20:18:
Yeah, graphics!! :D

[afbeelding]

Als het posten van grafiekjes verboden zou worden op GoT in /5 laat ik mij ombouwen naar Linda. :+

Verwijderd

Zoals ik de post van DSmarty lees lijkt het net of het hele concept sub-team-stats wordt opgeheven.

Dus dat alleen de losse users nog in de DPCH terecht komen... Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

• ColdFusion
André schreef op 10 juni 2004 @ 11:10:
En waarom kan zoiets niet? Is toch wel leuk voor de discussies, zolang het maar niet te veel gebeurd.
Daarom dus vanaf nu alleen in de maandparades :)

• ColdFusion
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:15:
Zoals ik de post van DSmarty lees lijkt het net of het hele concept sub-team-stats wordt opgeheven.

Dus dat alleen de losse users nog in de DPCH terecht komen... Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
De post is idd niet echt al te helder zoals ik al geconstateerd had :) Het gaat dus niet om de DPCH posts zelf, maar om de extra stats die mensen er vervolgens in de rest van dat topic onder gingen posten met grafieken van hun eigen subteam. Dit wordt vanaf nu dus niet meer getoleerd in de DPCH's (de daily stats). Enkel nog in de maandparades mag het nog wel (mits ze niet layout-verneukend worden ;) ) :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:15:

:P

Ik denk dat je het een beetje verkeerd opvat :)

Wat Dsmarty bedoeld is dat de DPCH's gewoon blijven zoals ze zijn, maar dat er geen subteamstats meer door anderen onder gezet mogen worden.

Je kan je voorstellen dat als er onder elke OGR DPCH een mooi grafiekje van de losercows ( :P ) komt te staan dat ze onredelijk veel aandacht krijgen ten opzichte van de rest.

Daarom mag dat alleen nog onder de maandstats :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• DSmarty
  • Niet online
De post is toch vrij duidelijk :)

Dit is n.a.v. grafiekjes discussie inderdaad.
DPCH's blijven dus exact hetzelfde, alleen willen wij geen subteam-grafiekjes en dergelijke in de DPCH.
Dit is wel toegestaan, mits niet te lomp en passend in formaat, in de maand overzichten der projecten. (zie reactie Pim)

Vanzelfsprekend geldt dit voor alle projecten! Daar kan ik geen verschil in gaan maken.
Dit gebeurt ook om topics leesbaar te houden, als er een DPCH is met daaronder 10 posts (met daarin 30 grafiekjes) dan is het onleesbaar en onoverzichtelijk.

Ik in We veranderd overigens :)

[ Voor 30% gewijzigd door DSmarty op 10-06-2004 11:23 ]

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Tja, daar hebben subteams als het goed is hun eigen websites voor... Die voorbeelden van MarkB zijn wel redelijk schokkend te noemen :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• ColdFusion
Nou zo duidelijk was de post toch blijkbaar niet ;) Vergeet niet dat niet iedereen die discussie gevolgd of uberhaubt gezien heeft :) Voor die mensen komt jouw post een stuk radicaler over dan de bedoeling is ;)

• DSmarty
  • Niet online
Dat vinden meer mensen idd :)
Het is nu aangepast.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Uh, mogen er wel linkjes naar zulke grafieken gepost worden dan?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Als je er 'eigen subteam statistieken' van maakt wordt het denk ik wel ineens duidelijk.
:)

Verder is actieve subteam reclame niet toegestaan buiten de kaders van je Avatar en je .sig. (zie mezelf ;) ) Stop je zulke berichten in je post / reply dan wordt dat opgevat als 'spam' en daar houdt niemand van :Y)

[ Voor 66% gewijzigd door Marcelloz op 10-06-2004 11:44 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Dat grafiekjes niet mogen in de dagelijkse DPCH's begrijp ik ten volle, trop is te veel en te veel is trop (voor de Nederlanders: "teveel is te veel, en te veel is teveel" :P).
Maar in de maandparade's pwnen grafiekjes! (en in ons geval is dat nu eens niet om reclame te maken, maar gewoon pochen met de power die er eventueel was).

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Pim.

Pim.

Blue_man schreef op 10 juni 2004 @ 11:50:
Dat grafiekjes niet mogen in de dagelijkse DPCH's begrijp ik ten volle, trop is te veel en te veel is trop (voor de Nederlanders: "teveel is te veel, en te veel is teveel" :P).
Maar in de maandparade's pwnen grafiekjes! (en in ons geval is dat nu eens niet om reclame te maken, maar gewoon pochen met de power die er eventueel was).
en daarom mag dat wel :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 15:43
Lijkt mij een prima oplossing. Ik houd van orde in de chaos :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05

Qwerty-273

Meukposter

DSmarty schreef op 10 juni 2004 @ 11:21:DPCH's blijven dus exact hetzelfde, alleen willen wij geen subteam-grafiekjes en dergelijke in de DPCH. Dit is wel toegestaan, mits niet te lomp en passend in formaat, in de maand overzichten der projecten. (zie reactie Pim)
Misschien een idee om een 'template' te maken met een kleur en grote samenstelling. Zodat de grafieken die bij de maandstats dan komen te staan makkelijk met elkaar te vergelijken zijn.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Met andere woorden: Er veranderd dus niets.

Grafiekjes werden alleen in maandstats gepost.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Mobster schreef op 10 juni 2004 @ 12:59:
Met andere woorden: Er veranderd dus niets.

Grafiekjes werden alleen in maandstats gepost.
Psies, alleen er werd gevraagd om duidelijkheid en die is er nu :P

• Witlof
  • Laatst online: 17:27
* Witlof gaat dan maar weer alle grafiekjes terug zetten in de afgelopen maandparades :+

Uhm, nog even iets wat misschien wel fijn is. De grafiekjes mogen de lay-out niet vern**ken maar is het niet makkelijker om er een maximale grote aan te koppellen? Dus iets van 500 x 400 pixels?

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op 10 juni 2004 @ 11:27:
Tja, daar hebben subteams als het goed is hun eigen websites voor... Die voorbeelden van MarkB zijn wel redelijk schokkend te noemen :)
Met die voorbeelden is niets mis hoor.
Kijk alle maandstats van UD maar eens terug.
Daar doen we dit al meer dan een jaar en dat gaat best ;)
Daarbij is het best eens leuk om te zien hoe het verloop van een ander subteam is en om het verloop van je(jullie) eigen subteam te laten zien.

Ook geeft dit wat meer inzicht in de concurentie >:) :X

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Witlof schreef op 10 juni 2004 @ 13:33:
* Witlof gaat dan maar weer alle grafiekjes terug zetten in de afgelopen maandparades :+

Uhm, nog even iets wat misschien wel fijn is. De grafiekjes mogen de lay-out niet vern**ken maar is het niet makkelijker om er een maximale grote aan te koppellen? Dus iets van 500 x 400 pixels?
Teveel regels is ook niet goed natuurlijk, en ik denk het met deze restricties al helder genoeg is.

Anders voorzie ik in de toekomst discussies ontstaan over de afmetingen terwijl dit niet boeit imho en enkel afleidt van de DC fun ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• ColdFusion
En daarbij is het vanzelf wel zichtbaar wanneer een grafiekje de layout verneukt ;)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Zonder te willen schelden..... :P

Bij FOK! worden alle (te grote) images automagisch geresized. Zou een mooie feature zijn voor GoT in zijn algemeenheid... En ook makkelijk voor mensen die niet weten hoe ze een pic moeten resizen (lees dat laatste stuk maar niet hardop voor) :)

[ Voor 29% gewijzigd door Mobster op 10-06-2004 14:06 ]

• Pim.

Pim.

Funcracker schreef op 10 juni 2004 @ 13:57:
[...]
Teveel regels is ook niet goed natuurlijk, en ik denk het met deze restricties al helder genoeg is.

Anders voorzie ik in de toekomst discussies ontstaan over de afmetingen terwijl dit niet boeit imho en enkel afleidt van de DC fun ;)
Er is mij verteld dat afmeting niet uit maakt , als ut maar werkt :/

:P

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Ben blij dat er besloten is dat er in de maandstats wel grafieken gepost mogen worden.
Wat ik niet begrijp is dus de oorzaak van deze gehele discussie?
Die 2 draadjes die door MarkB genoemd worden.... is deze hele discussie naar aanleiding van één post dat die grafieken eigenlijk reclame vond?

Want het commentaar lijkt met bij UD overbodig. Daar werden alleen in de maandstats grafieken gepost (al héél lang)... dus dit lijkt me me alleen als discussie ineens te komen door RCS grafieken?

*edit. Oke, gewoon een berichtgeving dus... en voor UD verandert er niets.. dus

[ Voor 8% gewijzigd door 2bme op 10-06-2004 15:17 ]

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• ColdFusion
Het is ook niet echt een beslissing, meer een berichtgeving van hoe de richtlijnen zijn. In die discussie werd onder meer gevraagd waar de grens van het toelaatbare ligt. Dat is met dit topic dus even bekend gemaakt. Er veranderd dus helemaal niets aan de situatie zoals die was.

• aKra
  • Laatst online: 18-02 04:13

aKra

Whatever... Onduidelijk... Slecht...

[ Voor 96% gewijzigd door aKra op 10-06-2004 15:14 ]

Verwijderd

Het gaat erover dat er grafiekjes in de maandhitparade worden gepost met de output van je subteam uitgezet tegen de tijd. Dit gebeurd al een jaar bij UD-Grid en deze maand ook bij RC5. Vervolgens ontstond er wat discussie over of dat nou wel of niet mocht en werd er gevraagd of er een duidelijk standpunt kon komen. Dat is er nu dus: grafiekjes in de maandhitparades mogen gewoon.

Er veranderd dus niets, behalve dat er nu een officieel standpunt is, wat mensen graag wilden :)

[edit]
Hey, doe es niet je post wegeditten, nu slaat m'n antwoord nergens op :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 15:15 ]

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Even een vraagje, het is me om eerlijk te zijn niet helemaal duidelijk.

Kan een post zoals deze van mij? [rml]R4NCOR in "[ TSC] hitparade van 7 juni"[/rml]

In mijn ogen voegt dit namelijk wat toe aan de competitie binnen DPC en is er niets mis met een dergelijk grafiekje? Mogen die nu ook alleen nog maar in de maandstats? :{

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Zoals ik het gelezen heb (maar zoals vermeld is de openingspost voor meerdere visies vatbaar) mag dat wel, maar is het niet de bedoeling dat er grafieken van 1 subteam inkomen. Dus die 2 lijnen in 2 grafieken had niet gemogen... denk ik :)

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Gaat het nou om alleen die grafiekjes of gewoon een '[code]' tag met wat subteams-stats?

Dat grafiekjes niet mogen, ok, die kunnen wel op het 'subteamforum'. Maar als een subteam nou een MF heeft, dan is het toch even leuk om een klein overzichtje posten met degene die zo hard geflushed hebben?
Ik vind het maar een rare maatregel, ik heb nooit gemerkt dat het onoverzichtelijk werd :?
Ik vind het niet leuk dat onze pleziertjes ons worden afgenomen... ;(

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

wordt er dan vanaf nu van elk project een maandoverzicht gepost op GoT :?

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

ColdFusion schreef op 10 juni 2004 @ 11:05:

Waarom maak IK me nou nooit druk om dit soort dingen :/
Soms zijn mensen erg snel gepikeerd in mijn beleving B)

Sluikreclame?? Willen sommige statsposters dan ook hun "advertenties" uit hun sig halen? Ik lees namelijk wel eens Seti-stats met een link genaamd "Join team puntje puntje RC5" ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 17:51 ]

Verwijderd

Mobster schreef op 10 juni 2004 @ 16:33:
Zoals ik het gelezen heb (maar zoals vermeld is de openingspost voor meerdere visies vatbaar) mag dat wel, maar is het niet de bedoeling dat er grafieken van 1 subteam inkomen. Dus die 2 lijnen in 2 grafieken had niet gemogen... denk ik :)
Zo denk ik er ook over. :'( Al moet wel zeggen dat ik zelf nooit grafieken post. Wel vindt ik ze cool om te zien.

En als dit een voorbode is van wat de stichting wil gaan doen waar DPC uniek in is door de leuke dingen te gaan verbieden, vindt het zeer jammer dat het dan zo moet gaan lopen. :(

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:41:
[...]

Zo denk ik er ook over. :'( Al moet wel zeggen dat ik zelf nooit grafieken post. Wel vindt ik ze cool om te zien.

En als dit een voorbode is van wat de stichting wil gaan doen waar DPC uniek in is door de leuke dingen te gaan verbieden, vindt het zeer jammer dat het dan zo moet gaan lopen. :(
geweldige bel <-> klepel opmerking :)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 20:08
met uitzondering van UD GRID natuurlijk :P

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:41:
[...]

...

[/vergezocht]
Punt 1, er wordt niets verboden wat nog niet verboden was, maar blijkbaar waren er mensen die richtlijnen wilden... Subteamreclame, en dus ook grafieken die enkel jouw subteam laten zien waren al verboden, er veranderd dus weinig imo.
punt 2: dit heeft volgens mij niets met de stichting te maken...

[ Voor 21% gewijzigd door JustMe op 10-06-2004 19:45 ]

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

:?

Het is niet toegestaan in topics, buiten maandtopics, plaatjes te posten met daarin een grafiek/statistiek die enkel slaat op je eigen subteam. Dus bijvoorbeeld het verloop van die maand/week/dag/etcetera.

Daar is toch niet zoveel moeilijks aan? Dat dit amper voorkomt in praktijk is geen reden om hier geen paal en perk aan te stellen. Liever voorkomen dan genezen is het toch? Vroeger vond dit vooral plaats bij UD Grid, maar sinds kort verschenen er bij meer projecten grafiekjes en sommige mensen hadden daar commentaar op. Het is imho een goede zaak dat daar snel een conclusie aan is verbonden binnen de crew. Er is op korte termijn duidelijkheid gekomen, wat lovenswaardig is. Ik begrijp dan ook sommige opmerkingen hier niet.

Het posten van subteamreclame in posts is verboden, dit is een verkapte vorm van sluikreclame voor je subteam. Als het wel wordt toegestaan posten tig subteams straks elke dag een grafiekje van de dag ervoor ofzo.. Beter nu dan strikte regels opstellen dan dat straks alle DPCH volstaan met grafiekjes. En laten we ook niet vergeten dat er nog steeds mensen met een modem of kabel (:P) werken.. Dus dit lijkt me een goede beslissing.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

redelijk duidelijke oplossing...

thnx

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Lodewijkvdb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Funcracker schreef op 10 juni 2004 @ 19:21:
:?

Het is niet toegestaan in topics, buiten maandtopics, plaatjes te posten met daarin een grafiek/statistiek die enkel slaat op je eigen subteam. Dus bijvoorbeeld het verloop van die maand/week/dag/etcetera.

Daar is toch niet zoveel moeilijks aan? Dat dit amper voorkomt in praktijk is geen reden om hier geen paal en perk aan te stellen. Liever voorkomen dan genezen is het toch? Vroeger vond dit vooral plaats bij UD Grid...
Dit klopt niet helemaal. Bij UD-Grid was er de gewoonte om een overzicht te geven van de maandtotalen van een team in de maandstats. Vergezeld van opmerkingen als "Best month ever >:) " of "Sjeez we kakken echt in :'( ".

Er was geen gewoonte om grafieken te posten in reguliere DPCH's. Enige uitzondering daarop was als er een heftige race aan de gang was, dan werden er race-stats getoond.

Dit besluit, waar ik overigens erg blij mee ben _/-\o_ Dank crew! _/-\o_ , geeft alleen aan dat de traditie van UD ook gebruikt mag worden in andere maandstats.

Voor gewone DPCH's veranderd er dus helemaal niks!
Pagina: 1