[XP] Uitgerekte iconen (startbalk) met breedbeeld*

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb een dell inspiron 8600 en ben er erg tevreden over. Ik draai met 1680x1050, en het enige nadeel is dat mn icoontjes in de startbalk een beetje uitgerekt/gekarteld raken.

Ik weet niet of dit door het breedbeeld komt of door de radeon 9600 die erin zit, maar ik zou graag gewoon normale mooi ogende icoontjes willen.

Hier even een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://www.pietbuijsman.nl/laptopdesktop.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 10-06-2004 11:53 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 03:50
-ViRaX- schreef op 10 juni 2004 @ 10:22:
Ik heb een dell inspiron 8600 en ben er erg tevreden over. Ik draai met 1680x1050, en het enige nadeel is dat mn icoontjes in de startbalk een beetje uitgerekt/gekarteld raken.

Ik weet niet of dit door het breedbeeld komt of door de radeon 9600 die erin zit, maar ik zou graag gewoon normale mooi ogende icoontjes willen.

Hier even een screenie:

[afbeelding]
Komt door je resolutie, je moet je resolutie gewoon op 1600x1200 zetten.
Je monitor maakt daar wel een correct beeld van (zonder uiteengetrokken iconen)

edit:
Leuk achtergrondplaatje trouwens, heb je er een link van :)

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 10-06-2004 11:01 ]

Mijn YouTube Channel

• Virax
Tis toch breedbeeld? Dan ga ik dus niet met 1600x1200 draaien... Hij is gemaakt voor 1680x1050, daar is het het scherpst op, dus dingen dat ik reso moet veranderen kon ik zelf ook wel opkomen, het ging er meer om of jullie nog een proggie of wat windows instellingen wisten waardoor het er dus weer gelikt uitziet, zonder de reso te veranderen want die blijft op 1680x1050.

Edit:
Zal mn wallpaper vanavond wel ff uploaden, de non breedbeeld version that is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Virax op 10-06-2004 11:40 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 03:50
-ViRaX- schreef op 10 juni 2004 @ 11:39:
Tis toch breedbeeld? Dan ga ik dus niet met 1600x1200 draaien... Hij is gemaakt voor 1680x1050, daar is het het scherpst op, dus dingen dat ik reso moet veranderen kon ik zelf ook wel opkomen, het ging er meer om of jullie nog een proggie of wat windows instellingen wisten waardoor het er dus weer gelikt uitziet, zonder de reso te veranderen want die blijft op 1680x1050.

Edit:
Zal mn wallpaper vanavond wel ff uploaden, de non breedbeeld version that is ;)
Klopt het is breedbeeld, maar het is je videokaart die het beeld brengt, dus als je
1600x1200 draait zorgt de monitor ervoor dat je goed beeld krijgt. Dit is hetzelfde
principe als bij tv uitzendingen, die zijn standaard bijna allemaal nog in 4:3 (zo
niet dan zou je constant zwarte balken hebben op een 4:3 tv). Wat voor beeld
geeft je monitor dan op 1600x1200, zijn de iconen dan nog steeds uitgerekt?

Mijn YouTube Channel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Er is een klein verschil tussen een TV en een laptop...

Op je screenshot lijkt je hele theme wat uitgerekt. Heb je niet toevallig het lettertype aangepast of iets in die richting (large fonts gekozen)? Probeer eens een andere theme, of zet ze even helemaal uit.

Verder zit er nog een optie voor de grootte van de meeste objecten onder Beeldscherminstellingen - Vormgeving - Geavanceerd

• Virax
1680x1050 = de max, 1600x1200 kan dus niet.

Als ik een non breedbeeld reso kies ziet het er vaag uit (beetje troebel). Als ik 1280x800 kies ziet het er wel ietsje beter uit maar ook troebel.

Ik WIL dus PERSE 1680x1050 houden, ik werk met veel programma's en ga straks een opleiding volgen waar je veel moet programmeren dus ik ga echt niets met de resolutie's doen.

Verder heb ik iets aangepast, hij stond op 90 dpi en ik heb hem op 120 gezet zodat de letters iets groter waren, ik heb er niet op gelet dat daardoor de pictogrammen veranderen maar dat zal ik vanavond nog even testen. (volgens mij kwam het dus niet door het aantal dpi want anders was het me wel opgevallen, het komt echt door het breedbeeld).

Maar anyway, ik vind het dus geen ramp, en het is meer een luxeprobleempje, maar het zou toch mogelijk zijn om met een breedbeeld + breedbeeldresolutie goede icoontjes te moeten hebben?

Edit:
Weet nie of mn theme is uitgerekt... Letters etc zien er allemaal wat anders uit omdat ik ze dus op 120 dpi ipv 90 dpi heb gezet, en mn wallpaper van 1152x768 was uitgerekt, maar die heb ik even gefotoshopped en ziet er nu weer goed uit. Ik zal vanavond ook ff de standaard win2000 skin proberen + 90 dpi, (dus alles op standaard).

Kijken of dat wel werkt.

Als jullie verder nog tips hebben die zouden kunnen werken hooor ik die graag want ik vind dit windowstheme wel oke en ik vind 90dpi letters te klein ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Virax op 10-06-2004 14:11 ]

• Virax
Het werkt weer op de 1 of andere manier... Ik heb de dpi instellingen veranderd en teruggezet, reso veranderd en teruggezet en grotere lettertype's gekozen en teruggezet... en ineens zien ze er weer goed uit (terwijl alles dus hetzelfde staat).

Vage zooi :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pietbuijsman.nl/werktweer.jpg

En voor de mensen die de wallpaper nog willen (gewoon 1152x768): http://www.pietbuijsman.nl/wallpaper.jpg

Edit:
Ze zijn nu wel kleiner... op 1 of andere manier had windhoos ze dus uitgerekt... na ja het werkt weer :) thnx voor de reacties.

[ Voor 17% gewijzigd door Virax op 10-06-2004 23:38 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:26
-ViRaX- schreef op 10 juni 2004 @ 23:37:
Het werkt weer op de 1 of andere manier... Ik heb de dpi instellingen veranderd en teruggezet, reso veranderd en teruggezet en grotere lettertype's gekozen en teruggezet... en ineens zien ze er weer goed uit (terwijl alles dus hetzelfde staat).

Vage zooi :)

[afbeelding]

En voor de mensen die de wallpaper nog willen (gewoon 1152x768): http://www.pietbuijsman.nl/wallpaper.jpg

Edit:
Ze zijn nu wel kleiner... op 1 of andere manier had windhoos ze dus uitgerekt... na ja het werkt weer :) thnx voor de reacties.
offtopic:
mag ik plz de widescreen versie? O+

Ik heb trouwens ook vaak gedonder gehad met widescreen resoluties, maar over het algemeen is het op te lossen door in het weergave tabje van je advanced display properties te kijken. Dat is bij mij iig vaak het probleem :+

• Virax
Breedbeeld:

http://www.pietbuijsman.nl/wallpaperw.jpg (1680x1050, khoop voor je dat je een dubbele startbalk hebt, want anders ziet het er lelijk uit, maar ja moet je zelf ff soepen).

Mja, het zat waarschijnlijk inderdaad onder de display opties, maar het vreemde is dus dat er eigenlijk helemaal niets is veranderd, maar instellingen wijzigen en terugzetten beschouwt windows dus op 1 of andere gare manier ook als veranderingen.

Er zijn trouwens geen manieren om die icoontjes in mn startbalk iets groter te krijgen zonder ze uit te rekken en lelijk te maken??? Niet he, ik word weer teveel eisend vrees ik :)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:26
-ViRaX- schreef op 10 juni 2004 @ 23:45:
Breedbeeld:

http://www.pietbuijsman.nl/wallpaperw.jpg (1680x1050, khoop voor je dat je een dubbele startbalk hebt, want anders ziet het er lelijk uit, maar ja moet je zelf ff soepen).

Mja, het zat waarschijnlijk inderdaad onder de display opties, maar het vreemde is dus dat er eigenlijk helemaal niets is veranderd, maar instellingen wijzigen en terugzetten beschouwt windows dus op 1 of andere gare manier ook als veranderingen.

Er zijn trouwens geen manieren om die icoontjes in mn startbalk iets groter te krijgen zonder ze uit te rekken en lelijk te maken??? Niet he, ik word weer teveel eisend vrees ik :)
Thx ;)

Ik heb over die icoontjes geen idee, bij mij zijn ze standaard al iets groter :/ dus snap eigenlijk niet dat ze bij jou dat formaat hebben. Maar misschien dat je bij display settings en dan vormgeving (sorry, ik gebruik engels en nederlands door elkaar :+ ) iets kan bereiken? :)

• Virax
Ik ben nu aan het prutsen... en er valt me nog iets op... Mn startbalk icoontjes zijn goed, maar als ik voor afsluiten kies, dan heb ik dus dat blauwe vakje met die 3 knopjes (standby, herstarten en afsluiten)... en die zien er nog "gekarteld" uit... Dit is echt vaaaaaag, maar durf eigenlijk niets meer te veranderen, die startbalk icoontjes zijn goed nu, en die 3 icoontjes bij het afsluiten neem ik maar voor lief dan. Straks verpest ik alles weer, laten we dit maar weer op een "windows vaagheidje" houden dan.

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 11:55
Oplossing is al gevonden maar wil eraan toevoegen dat dit duidelijk de DPI instellingen zijn!

Dell zet deze nl. standaard op 120dpi |:(. Dit moet natuurlijk op 96dpi zijn.
Heb daarover een keer gebeld met Dell maar zij geven aan er geen klanten bellen met dit probleem 8)7.

Vormgeving op ClearType bij TFT/LCD schermen voor die mooie lettertjes ;).

Easy as Dell? No way!

[ Voor 12% gewijzigd door qwertyuiop op 11-06-2004 00:03 ]

• Virax
Mmmm ik heb hem ook al op cleartype gezet ja... En idd dell zet hem standaard op 120 dpi maar ik had hem toch al geformat toen ik hem kreeg :p, maar 96dpi is veel te moeilijk leesbaar op 1680x1050, dus hebben jullie nog tips hoe ik dan alles iets groter op mn beeld krijg qua letters etc, want ik wil niet een reso lager.

• Virax
Het ligt dus nu idd 100% aan de dpi instellingen. Het jammerige hier aan is dat als je hem op de standaardwaarde dpi (90 geloof ik) houdt, dan vind ik persoonlijk het echt te klein. Als ik hem dan op 120 procent zet is hij groot genoeg maar zijn de 3 knopjes (afsluiten, standby, rebooten), gekarteld, en als ik verder met die dpi waardes ga kloten dan zijn die icoontjes in de taakbalk weer niet goed.

Ik laat het hierbij, en leer ermee leven dat mn 3 icoontjes bij het afsluiten er niet super uitzien (maar ja boeiend) :)
Pagina: 1