Toon posts:

Wireless card ziet geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCI Wireless kaart (Sweex LC700010 met externe antenne) geinstalleerd. Helaas kan mijn netwerk niet gevonden worden. Veel uren puzzelen zonder resultaat dus ik hoop wat goede suggesties te krijgen.
Ik heb de volgende installatie:
HoofdPC (Win XP Pro/SP1) is via ethernet verbonden met AP (Sweex LC000060). Het AP gaat via ethernet naar ADSL modem. Firewall in router is aktief en WEP/MAC security ingeschakeld. Dit werkt prima.
Op 4 meter afstand door een vloer heen staat een Netgear MP101 aan de stereo aangesloten. De Netgear kan het draadloze netwerk vinden en maakt verbinding met de MP3 server op de hoofdPC.
Naast de Netgear staat een tweede PC draaiend onder Win ME. Deze heeft de Sweex LC700010 kaart. Goed geinstalleerd, incl MAC en WEP keys. Helaas kan de kaart geen netwerk ontvangen en dus ook niet op het netwerk aanloggen. Antenne draaien en verplaatsen geeft geen verbetering. Op de kaart knippert het TX ledje, echter het LED dat aangeeft dat er een netwerk verbinding tot stand is gebracht is uit.

Ook als ik WEP/MAC security uitschakel op AP en client heb ik nog altijd geen verbinding.
SSID wordt verzonden door AP. IP adressen worden toegewezen door AP (dat is toch DHCP) maar zover komt het helaas niet bij de PC client.

Suggesties ?

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:40
probeer eens het SSID vast in de kaart te zetten.
Het ip adres kan je dan wel door de AP laten verzorgen.
en zit de pc in dezelfde werkgroep?

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang