Toon posts:

Oud systeem opkrikken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een pentium II 350MHZ staan.

Nu wil het zo zijn dat het moederbord van mijn AMD 1800+ kapot is gegaan.
Kan ik het geheugen 256mb, harde schijf, videokaartje en dergelijke zomaar overzetten naar die oude? Zodat die weer wat sneller gaat lopen.. is nu namelijk niet voorruit te branden..

Het past allemaal wel iig, maar weet niet of ik er iets mee kan beschadigen. Ik weet ook dat ik geen optimale snelheid ga krijgen omdat mijn moederbord en fsb waarschijnlijk enorm laag zijn, vraag is alleen: Sloop ik hier nix mee? en wordt het wel wat sneller.. ?

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Zo ver ik kan zien zal het wel goed gaan.. Geheugen lijkt me geen probleem, want pc133 (uit je 1800+) kan ook op pc100 (voor je 350) draaien.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01 14:47
je kunt beter een nieuw MB voor die andere pc halen. Trouwens als je geen specs geeft weet het men hier ook niet!

er is ook een topic hiervoor: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 8
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:26:
Zo ver ik kan zien zal het wel goed gaan.. Geheugen lijkt me geen probleem, want pc133 (uit je 1800+) kan ook op pc100 (voor je 350) draaien.
tsja, maar vele moederborden ondersteunen de configuratie van de modernste geheugens niet, dan wordt er maar de helft van gezien enzo, dat schiet niet op

[ Voor 49% gewijzigd door Initial G op 10-06-2004 10:28 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:26:
Dan heb ik een vraag aan jou.

Hoe weet je zeker dat die xp 1800 geen DDR gebruikt?

Een xp 1800+ kwam in de KT 333 tijd uit. En dus was het logisch dat je er dan ook pc2700 bij kreeg.

En we moeten echt meer weten … wij kunnen echt niet gokken of je een 440LX of 440BX hebt, want in bijvoorbeeld en 440LX kan nooit meer dan 128mb per bank.

En als je een AGP 4x kaart hebt en je oude moederbord een AGP 1x slot heeft gaat het soms ook niet goed.

Zelfs je hardeschijf kan een probleem zijn. Als die ATA 133 is en je controller maar ATA 66 kan het zijn dat hij geen harddisken vindt boven een bepaalde grote. Een 200gb hdd zal hij in ieder geval niet goed zien.

En dan moet je je bios dus weer upgraden, en als je dat gaat doen kun je niet zogoed bij de specs van je mobo fabrikant kijken en dan zie je of alles gaat passen of niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Roberto op 10-06-2004 10:32 ]

Verwijderd

RS_003 schreef op 10 juni 2004 @ 10:28:
[...]

Dan heb ik een vraag aan jou.

Hoe weet je zeker dat die xp 1800 geen DDR gebruikt?

Een xp 1800+ kwam in de KT 333 tijd uit. En dus was het logisch dat je er dan ook pc2700 bij kreeg.

En we moeten echt meer weten … wij kunnen echt niet gokken of je een 440LX of 440BX hebt, want in bijvoorbeeld en 440LX kan nooit meer dan 128mb per bank.

En als je een AGP 4x kaart hebt en je oude moederbord een AGP 1x slot heeft gaat het soms ook niet goed.
Heb je opzich wel een punt, maar hij zegt van het geheugen: "het past allemaal wel" dusja, dan ga ik er van uit dat het sd-ram is.

Plus dat het maar zelden voorkomt dat 4x op 1x niet goed gaat, is maar in een paar gevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Zat er ook over te denken om een nieuwe MOBO te kopen,

de (waarschijnlijk) kapotte MOBO van mijn AMD 1800+ is een AK73(a)-v ,

als ik een nieuw MOBO wil kopen , eenzelfde, ben ik ook 140euries kwijt.

Gloed nieuw systeem incl. flatscreen en alles kan ik kopen voor 550euries,
dat heet: PC Prive project, dus 1100euries, maar rest belastingwerk., alleen uren inleveren.

Dan wordt dat ook wel interessant natuurlijk, en dan wilde ik alleen die oude PC wat sneller maken, als ik de onderdelen toch heb liggen. Losse verkoop ervan levert ook geen poep op waarschijnlijk..

Verwijderd

Topicstarter
past het niet.. dan niet..

werkt het niet ... dan niet..

maar ik kan in ieder geval rustig proberen toch?

Dat was mijn belangrijkste punt.. dat ikniet nog meer sloop :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:31:
[...]

Heb je opzich wel een punt, maar hij zegt van het geheugen: "het past allemaal wel" dusja, dan ga ik er van uit dat het sd-ram is.

Plus dat het maar zelden voorkomt dat 4x op 1x niet goed gaat, is maar in een paar gevallen.
Tja, maar kan zijn voeding het dan wel aan als het allemaal past?

De 2e hit op AK73 via google: http://www.active-hardwar...eviews/mainboard/ak73.htm

Hier kun je dus al je specs zien:

• Support PC133 SDRAM DIMM | Past
• Support Ultra DMA/100 HDD | Past tot 128GB.

Enz...

[ Voor 27% gewijzigd door Roberto op 10-06-2004 10:37 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:16
http://www.asrock.com/product/product_k7vm2.htm

Koop er zo'n bordje bij. Moet voor onder de 50 euro te vinden zijn.
Kan SDRAM en DDR RAM op en is verder best betrouwbaar en stabiel.

Kun je daar mooi je oude pc mee opkrikken.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01 14:47
ja idd, koop een cheap mobo en transplanteer de spullen in je oude pc. Die is ook wel ATX en die voeding trekt dat heus wel. Een p2-350 blijft een p2-350: net te traag voor alles wat leuk is

Verwijderd

Topicstarter
ak73 was het nieuwe bord he, die nu kapot is,

ik wil alles gaan aansluiten op een oud bord (*dunno wat het precies is), iig van een pentiumII 350mhz..

we zullen het zien dan :)
RS_003 schreef op 10 juni 2004 @ 10:34:
[...]

Tja, maar kan zijn voeding het dan wel aan als het allemaal past?

De 2e hit op AK73 via google: http://www.active-hardwar...eviews/mainboard/ak73.htm

Hier kun je dus al je specs zien:

• Support PC133 SDRAM DIMM | Past
• Support Ultra DMA/100 HDD | Past tot 128GB.

Enz...

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 10 juni 2004 @ 10:42:
ja idd, koop een cheap mobo en transplanteer de spullen in je oude pc. Die is ook wel ATX en die voeding trekt dat heus wel. Een p2-350 blijft een p2-350: net te traag voor alles wat leuk is
idd te traag,
kan er geen XP op draaien, ... nou is dat nog de vraag of dat wenselijk is..

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:44:
[...]

idd te traag,
kan er geen XP op draaien, ... nou is dat nog de vraag of dat wenselijk is..
Hoezo niet? Ik heb zelf een hele tijd windows XP gedraaid op een celeron 333 @ 375. Met 256 Mb geheugen ging dit nog best redelijk.
Je moet er natuurlijk geen rare dingen mee doen, maar voor internet en e-mail gaat het best. Ook office kon er nog prima op.

Moet je er wel minimaal 256 Mb in hebben, want anders trekt zo'n pc het niet meer.
En niet te veel programma's tegelijkertijd openen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
dat was mijn prboleem ja,

had 64 mb, nu uitgebreid naar 320 dan..

nu moet het wel weer lukken hopelijk :) hehehe..

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu ander videokaartje ingehangen (jammer de 128mb paste nie, was AGP 8x.) 32mb ipv 8mb! En het intern geheugen uitgebreid van 64mb naar 327mb! Dus hij loopt nu wel stukkie sneller :) hihi.

Vanavond misschien nog proberen de harde schijf van de nieuwe PC (40gig) over te zetten naar de oude (8gig), moet misschien ook wel lukken om 2HD's aan te sluiten toch? maar weet nie psies hoe. Als die 40gig eraan zit draaitie meteen mijn XP natuurlijk, lijkt me grappig:)

Alleen die harddisk zit met 4 schroeven vast, 2 daarvan geen probleem, andere 2 is kloten, die zitten aan de kant van het moederbord, dus dat wordt nog een heel gepiel vanavond, maar gaat goed komen;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mooi dat alles prima werkt, maar dit was wel gemakkelijk uit te zoeken. ;) In de manual van de moederbordoen en met wat ander research werk had je dit prima uit kunnen vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.