heeft iemand ervaring met de Saitek Joystick X45, zoja, is het echt nog beter dan een gewone stick. wil het alleen gebruiken voor (combat)flightsims. of kan ik toch beter een logitech kopen (zat te denken aan die draadloze) ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies.
Verwijderd
Ik gebruik al meer dan een jaar de Saitek X45 en ik ben er heel erg tevreden over. Ik had daarvoor een MS Sidewinder dinges, maar ik zou nooit meer terug willen! Met de X45 kan je zoooooooveel meer dan met 'gewone' joysticks. Je kan precies alles instellen zoals je het zelf wilt. Ik heb zelfs een keer een schema gemaakt zodat ik met het joystick kon typen (had wat tijd over
)...
Ik heb ff op de site van logitech gekeken wat die Cordless allemaal voor functies heeft:
"Ten programmable buttons, eight-way hat switch and a precision throttle"
Klinkt natuurlijk allemaal prachtig, maar het is niets vergeleken wat je met die Saitek allemaal hebt...
:: Stick Features ::
4 Fire Buttons
Missile Launcher
2 X 8-way Hat Switches
Pinkie Switch
:: Throttle Features ::
2 Fire Buttons
4-way Hat Switch
Throttle Control with Detents
Rudder Control
2 Rotary Analog Controls
8-way MouseController
[site Saitek X45]
Waarbij alles nog eens programeerbaar is. De set-up van een aparte Throttle module is ook nog eens veel relaxter en overzichtelijker dan alles op een hoop.
Als je dus veel en ingewikkeld gaat vliegen neem de X45! Wil je gewoon wat rondjes vliegen voor het uitzicht, dan kan je ook gewoon elke andere joystick kopen, en dan is Cordless misschien extra handig (al ben ik er geen fan van).
Ik heb ff op de site van logitech gekeken wat die Cordless allemaal voor functies heeft:
"Ten programmable buttons, eight-way hat switch and a precision throttle"
Klinkt natuurlijk allemaal prachtig, maar het is niets vergeleken wat je met die Saitek allemaal hebt...
:: Stick Features ::
4 Fire Buttons
Missile Launcher
2 X 8-way Hat Switches
Pinkie Switch
:: Throttle Features ::
2 Fire Buttons
4-way Hat Switch
Throttle Control with Detents
Rudder Control
2 Rotary Analog Controls
8-way MouseController
[site Saitek X45]
Waarbij alles nog eens programeerbaar is. De set-up van een aparte Throttle module is ook nog eens veel relaxter en overzichtelijker dan alles op een hoop.
Als je dus veel en ingewikkeld gaat vliegen neem de X45! Wil je gewoon wat rondjes vliegen voor het uitzicht, dan kan je ook gewoon elke andere joystick kopen, en dan is Cordless misschien extra handig (al ben ik er geen fan van).