Toon posts:

[XP] alles zwart op het scherm na installatie van thema*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond wilde ik mijn pc opfleuren met een theme van de band Tool, die ik van http://www.aaathemes.com/...29665+Tool%20band%20theme wilde downloaden. Heb ik geinstalleerd en ingesteld en ... warempel! Alles is zwart! En nu bedoel ik niet zwart als in "een zwart scherm" maar meer dat ik niets meer kan lezen; m'n desktop geniet nog z'n oude kleuren, maar alle schermpjes, applicaties etc. zijn op de icoontjes na helemaal zwart. Met wat gok bewegingen trachtte ik terug te gaan naar mijn vorige theme. De achtergrond veranderde leuk terug, maar de rest bleef zwart. Ook een system restore hielp niets. Daarna windows opnieuw geinstalleerd (eroverheen dus), met Norton Antivirus gescand, naar spyware gezocht met Spybot, Norton Utilities en TuneUp Utilities erop los gelaten maar het hielp allemaal niets... Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om mijn pc opnieuw te installeren.
Heeft er iemand een idee hoe ik hier aan kom en belangrijker; hoe ik er vanaf kom?
Hoop dat iemand mij kan helpen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zo te zien heeft dat ding een installer en heeft ie naast het thema zelf nog andere vereiste dingen geinstalleerd. Zoals een soort van themamanager. Ik zou dat thema eens op de nette manier verwijderen via Sotware in het Configuratiescherm van Windows. Misschien datet helpt.

Heb je trouwens Windows XP? Dan zou ik eens een standaardthema instellen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Als je nog wel de icoontjes kan zien kun je het volgende proberen:

Start windows verkenner (<flaggetje>+<e>)
Toets <alt>+<d> om in de adresbalk te komen
Type: c:\windows\resources\themes en dan enter
Dubbelklik nu op een van de standaardthema's.
Even w88, dan op enter, en met een btje geluk heb je nu weer een normaal thema, met normale kleuren.

Suc6! :*)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf even op te letten :) (was: Zwart ...? Help!)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar het probleem is dus dat ik niets kan zien. Stel je een willekeurig windows menu'tje/schermpje voor, en schilder alles zwart op wat kleine pictogrammen na. Ook het veranderen/herstellen van thema blijkt tevergeefs; alleen de achtergrond verandert. Ook de taakbalk is op het XP logo'tje na helemaal zwart. Als ik een scroll menu'tje laat "komen", bijv. bij Properties van het desktop, is ook die helemaal zwart. De OS is trouwens XP Pro.
Hoop dat dit meer toelichting geeft.