Toon posts:

Windows XP: Alle accounts zijn verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik Windows XP opstart dan zie ik geen accounts meer staan. Alleen maar de splash van windows. Ik kan dus niet meer inloggen op deze manier.

Ook als ik ctr+alt+del druk en op de oude Win 2k manier probeer in te loggen kom ik er niet meer in. Het maakt niet uit of ik me eingen account gebruik, guest of de administator. Geen van de accounts bestaat niet meer. In de safemode is dit precies het zelfde verhaal. Ik kom de PC dus helaam niet meer op...

Iemand misschien enig idee hoe dit kan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 10:02 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:50

Zerora

Ik Henk 'm!

En als je in de veilige modus opstart. Misschien heb je dan accounts?

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 10-06-2004 10:04 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook in veilige/safe mode lukt het niet

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42

Reptile209

- gers -

Dan ben je ofwel gehackt, ofwel heeft iemand de user-lijst weggegooid of pwds veranderd... nog zitten tweaken aan je systeem de laatste keer dat het wel werkte?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:13:
Nee, ook in veilige/safe mode lukt het niet
Dan moet je maar eens zo'n 'laatst bekende goede configuratie' opstarten...
Wie weet doet dat wonderen...

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 13:54
Paar keer ctrl-alt-del achter elkaar drukken.
Krijg je normaal de oude windows logon.
Kun je met administrator inloggen...

Verwijderd

Reptile209 schreef op 10 juni 2004 @ 10:15:
Dan ben je ofwel gehackt, ofwel heeft iemand de user-lijst weggegooid of pwds veranderd... nog zitten tweaken aan je systeem de laatste keer dat het wel werkte?
Wat is dat nou weer voor slap bulls*it verhaal.
Je kunt niet alle accounts weghalen als WinXP actief is.
Dan moet je dat doen buiten WinXP om... dat lijkt me sterk dat iemand dat gedaan heeft. Prolly een systeemfoutje...

• Reptile209

Reptile209

- gers -

UltraSub schreef op 10 juni 2004 @ 10:16:
Paar keer ctrl-alt-del achter elkaar drukken.
Krijg je normaal de oude windows logon.
Kun je met administrator inloggen...
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:01:
Ook als ik ctr+alt+del druk en op de oude Win 2k manier probeer in te loggen kom ik er niet meer in. Het maakt niet uit of ik me eingen account gebruik, guest of de administator.
8)7
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:17:
[...]
Wat is dat nou weer voor slap bulls*it verhaal.
Je kunt niet alle accounts weghalen als WinXP actief is.
Dan moet je dat doen buiten WinXP om... dat lijkt me sterk dat iemand dat gedaan heeft. Prolly een systeemfoutje...
Ik kan prima alle passwords veranderen en dan uitloggen hoor... ok, het weggooien van de users is wat lastig, tenzij je een nieuwe admin aanmaakt onder een naam die de gebruiker niet kent. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Reptile209 op 10-06-2004 10:20 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

offtopic:
grrr @ reply :)

[ Voor 94% gewijzigd door Reptile209 op 10-06-2004 10:20 ]

• UltraSub
  • Laatst online: 07-05 13:54

Verwijderd

Ik kan prima alle passwords veranderen en dan uitloggen hoor... ok, het weggooien van de users is wat lastig, tenzij je een nieuwe admin aanmaakt onder
een naam die de gebruiker niet kent. ;)
Het probleem is alleen dat hij geen accounts ziet. Dat doe je niet door een password te veranderen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:15:
[...]

Dan moet je maar eens zo'n 'laatst bekende goede configuratie' opstarten...
Wie weet doet dat wonderen...
Hmm nu doet hij hemaal niets meer, nu blijft hij in het scherm voor dat je in kan gaan loggen hangen. Ik denk dat ik Windows XP maar even opnieuw er op zet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 10:28 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:27:
[...]

Hmm nu doet hij hemaal niets meer, nu blijft hij in het scherm voor dat je in kan gaan loggen hangen. Ik denk dat ik Windows XP maar even opnieuw er op zet.
Heb je nog belangrijke data?
Zo ja, nieuwe windows naast de huidige installeren. Data veilig zetten op netwerkpad of cd/dvd. vervolgens HDD format en nieuwe win install.
Zo doe ik het ook altijd. werkt prima.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo, dat als ik windows reinstall dat dan al mijn data gewoon bewaard blijft. Dat had ik tenminste toen ik op mijn laptop van 2000 naar xp upgrade wel...

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03 17:25
Nieuwe windows naast huidige installeren klinkt ook vrij gevaarlijk..

Knoppix draaien vanaf een cd, en dan je data naar een andere schijf / cd / netwerklokatie zetten lijkt mij het veiligst!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo,

kijk hier ff voor je gaat installen.

[rml][ XP] PC start niet meer door na geslaagde partitiebewerking[/rml]

Als je namelijk boot van de cd ben je alles kwijt

suc6

[ Voor 15% gewijzigd door Dirtyharry op 10-06-2004 11:38 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:31:
Is het niet zo, dat als ik windows reinstall dat dan al mijn data gewoon bewaard blijft. Dat had ik tenminste toen ik op mijn laptop van 2000 naar xp upgrade wel...
Ja als je windows opnieuw installeerd over je huidige configuratie (eventueel met repair functie) dan blijven je instellingen en bestanden bewaard.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

eghie schreef op 10 juni 2004 @ 11:41:
[...]

Ja als je windows opnieuw installeerd over je huidige configuratie (eventueel met repair functie) dan blijven je instellingen en bestanden bewaard.
Dat was bij niet het geval.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Nevermind :? Ik weet het ook niet meer

[ Voor 79% gewijzigd door Exe-cuter op 10-06-2004 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd, als ik vanaf boot installeren ben ik alles kwijt, en dat is nou net niet de bedoeling, iemand nog een idee??

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Zerora schreef op 10 juni 2004 @ 11:47:
[...]

Dat was bij niet het geval.
Dan heb je waarschijnlijk geboot van de cd. Je moet de windows cd gewoon opstarten via deze comp en dan de cd speler, setup, daarna kiezen voor upgrade.
Dit kan ook via veilige modus (f8)

Doe het via een bootopstart overschrijf inderdaad alles. Je krijgt dan ook de blauwe "dos"schermen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dirtyharry op 11-06-2004 09:50 ]

• digitalb
  • Laatst online: 28-04 00:34
DirtyHArry schreef op 11 juni 2004 @ 09:49:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk geboot van de cd. Je moet de windows cd gewoon opstarten via deze comp en dan de cd speler, setup, daarna kiezen voor upgrade.
Dit kan ook via veilige modus (f8)

Doe het via een bootopstart overschrijf inderdaad alles. Je krijgt dan ook de blauwe "dos"schermen.
Dan moet je dus eerst kunnen inloggen in windows, en dat is nu net het probleem dat dat niet lukt.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je via repairmodus van de cd inlogt op het systeem, kan je dan het systeem benaderen met de Administrator account? Zo nee dan moet je volgens mij windows opnieuw erop zetten en anders zo je volgens mij wel erin moeten komen. Misschien heb je de naam voor de administrator naar admin of zo veranderd. Dat doe ik altijd voor mijn klanten zodat inloggen met Administrator gewoon simpelweg niet bestaat en niet werkt. Oplossing hiervoor is volgens mij via dos user aanmaken of userrechten opnieuw instellen dat iedereen toegang tot alles krijgt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Indien je de mogelijkheid hebt kun je de schijf even in een ander (XP)systeem "erbij" hangen. Zo kun je alle gegevens erafhalen. Schijf terug in je systeem en via bootcd nieuwe install.
Pagina: 1