Toon posts:

X-ice passieve vloeistof koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemorgen,

Het volgende is het geval, Ik heb sinds kort een Dual Xeon 3,2 GHZ systeem met een x-ice EC600/H koeling....nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met dit systeem.
Aangezien ik er deze week achter ben gekomen dat de processoren bij een hoge belasting (vanaf 75%) wel erg warm worden na een tijdje +/- 65-69ºC
volgens mbm5. Ik heb de processoren nu nog in serie aan de koeling hangen, maar t-stukjes zijn besteld. Zou dit zoveel kunnen schelen....???

groeten.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
die stukjes zullen je temps niet laten dalen , aangezien je een dual systeem draait zou het heel goed kunnen zijn dat je over de maximale belasting van die x-ice koeling zit , dat hij de warmte dus niet goed meer krijgt verwerkt en dan stijgen idd je temps uit de pan..

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is nu net dat ze bij de fabrikant zeggen dat het systeem
het zou moeten aankunnen, maar volgens mij hebben ze dat niet
eens getest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:20:
Ja het probleem is nu net dat ze bij de fabrikant zeggen dat het systeem
het zou moeten aankunnen, maar volgens mij hebben ze dat niet
eens getest.
2 Xeons op 3.2Ghz passief gekoeld.. Je hoeft geen professor te zijn om te weten dat je dan hoge temps gaat krijgen toch?
Het is een keuze die je maakt. Stilte = warmte. Zo werkt het gewoon :) Nu is het ook warm weer en dat helpt ook niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:51:
[...]

2 Xeons op 3.2Ghz passief gekoeld.. Je hoeft geen professor te zijn om te weten dat je dan hoge temps gaat krijgen toch?
Het is een keuze die je maakt. Stilte = warmte. Zo werkt het gewoon :) Nu is het ook warm weer en dat helpt ook niet echt.
Haha leuk dat je dat zegt, die vent die dat ding ontwikkeld heeft is toevallig doctor, en de computer staat in een ruimte met airco. Ik vind het alleen raar dat ik al op meerdere pagina's heb gelezen dat het een goed systeem is en dat alles zo koel blijft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:17:
[...]

Haha leuk dat je dat zegt, die vent die dat ding ontwikkeld heeft is toevallig doctor, en de computer staat in een ruimte met airco. Ik vind het alleen raar dat ik al op meerdere pagina's heb gelezen dat het een goed systeem is en dat alles zo koel blijft.
Het blijft passieve koeling. Zijn de slangen enzo warm?

Als ik dat ding gemaakt zou hebben dan had ik ook gezegd dat je er 2 Xeons mee kon koelen trouwens ;) Een 3.2 Xeon verstookt aardig wat(t) laat staan twee van die dingen. En als het stabiel blijft dan vind de fabrikant al dat het werkt. Ook wanneer het zaakje 80 graden word.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:44:
[...]

Het blijft passieve koeling. Zijn de slangen enzo warm?

Als ik dat ding gemaakt zou hebben dan had ik ook gezegd dat je er 2 Xeons mee kon koelen trouwens ;) Een 3.2 Xeon verstookt aardig wat(t) laat staan twee van die dingen. En als het stabiel blijft dan vind de fabrikant al dat het werkt. Ook wanneer het zaakje 80 graden word.
jow slangen zijn zelfs goed warm, ideaal voor eventuele vloerverwarming

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:54:
[...]

jow slangen zijn zelfs goed warm, ideaal voor eventuele vloerverwarming
Dan is het contact met de cpu's dus goed en trekt het apparaatje het dus gewoon niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:19:
[...]

Dan is het contact met de cpu's dus goed en trekt het apparaatje het dus gewoon niet :)
Jep was ik ook al bang voor, en dus krijgt die meneer van de computerwinkel die hem mij verkocht heeft waarschijnlijk een probleempje met me....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:23:
[...]

Jep was ik ook al bang voor, en dus krijgt die meneer van de computerwinkel die hem mij verkocht heeft waarschijnlijk een probleempje met me....
Of hij verkoopt er gewoon nog eentje aan je :9 dan trekt die het mischien wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:23:
[...]

Nou.. dit was natuurlijk wel een beetje te verwachten. Lage temps met passieve koeling kan nou eenmaal niet.

Verwijderd

Misschien dat een grotere radiateur nog wat soelaas kan bieden. Is natuurlijk wel zuur als je zo een set verkocht krijgt en het koelt niet afdoende.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
aquacomputer.de heeft een radiator die geschikt is om 40 processoren te koelen. die zou 2 processoren wel passief kunnen koelen. radiator is alleen 199 ofzo (niet goedkoop iig

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
justice_strike schreef op 10 juni 2004 @ 20:47:
aquacomputer.de heeft een radiator die geschikt is om 40 processoren te koelen. die zou 2 processoren wel passief kunnen koelen. radiator is alleen 199 ofzo (niet goedkoop iig
Hehe, en er passen iets van 20 x 120 mm fans op :P dus errug klein istie niet ;)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
mwa dan vervang je het zijpaneel van je kast met die radiator :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de t stukjes gekregen, nu zitten de processoren paralell.
Dit helpt toch wel aanzienlijk hij kan nu gewoon 20 min lang 100% draaien
zonder dat ie te warm wordt. Na 20 min begint het toch richting de 65 graden te gaan.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 16:14 ]

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:21:
zonder dat ie te warm wordt. Na 20 min begint het toch richting de 65 graden te gaan.....
Dit lijkt me niet voldoende...... Dual Xeon 3.2 is toch wel aardig high-end workstation, ik persoonlijk ben pas tevreden wanneer ik me machine een week lang 24/7 op 100% belasting laat draaien en is daarna nog steeds stabiel met acceptable temps.

Bij je koelingsysteem, wordt daar ook je VGA en evt. NB gekoeld? Anders deze misschien er tussen uit halen....?

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:21:
Tuurlijk helpt dat niet. Je moet nog steeds 2 Xeons koelen he. En het systeem is nog steeds hetzelfde. Dezelfde energie moet van A naar B. De route heeft geen invloed...je temps zullen nog steeds hoog worden.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk lost dit het probleem niet helemaal op maar er is wel duidelijk een verandering te merken....de verblijftijd van de vloeistof in de processoren is toch korter...of beredeneer ik dat nu verkeerd..? In serie wordt dezelfde vloeistof toch tweemaal opgewarmd....en nu maar een keer.....
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 19:48:
[...]

Tuurlijk helpt dat niet. Je moet nog steeds 2 Xeons koelen he. En het systeem is nog steeds hetzelfde. Dezelfde energie moet van A naar B. De route heeft geen invloed...je temps zullen nog steeds hoog worden.

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Het klopt dat in serie de vloeistof twee keer wordt verwarmd, maar het schijnt in de praktijk niet zo veel uit te maken (ergens gelezen, geen eigen ervaring). Je loopt alleen wel het risico dat de doorstroom niet gelijkmatig over beide blokken verdeelt wordt.
Water volgt de weg van de minste weerstand, als de ene slang korter, of één van de blokjes door welke oorzaak dan ook meer weerstand zou geven dan kan in die "tak" de doorstroom minder worden of zelfs stoppen.
Je zou er meer hebben aan een extra radiator erbij te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Point-blanK schreef op 18 juni 2004 @ 12:39:
Het klopt dat in serie de vloeistof twee keer wordt verwarmd, maar het schijnt in de praktijk niet zo veel uit te maken (ergens gelezen, geen eigen ervaring). Je loopt alleen wel het risico dat de doorstroom niet gelijkmatig over beide blokken verdeelt wordt.
Water volgt de weg van de minste weerstand, als de ene slang korter, of één van de blokjes door welke oorzaak dan ook meer weerstand zou geven dan kan in die "tak" de doorstroom minder worden of zelfs stoppen.
Je zou er meer hebben aan een extra radiator erbij te zetten.
Heb je gelijk in, dat was op het moment ook mijn overweging....het klopt inderdaad dat er verschil zit in temp. tussen de beide processoren.
al is het maar 2 graden...
Pagina: 1