Toon posts:

Netwerk camera niet op HTTP te bereiken *

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Hier waar ik werk hebben we een probleem, we hebben een netwerk camera ( Axis 2100 ) waar via een dos commando "arp -s 10.0.0.180 *mac adres* 10.0.0.158" het ip toekennen aan de camera dat is dus 10.0.0.180 en het ip adres 10.0.0.158 is het IP van de computer waaraan die verbonden is.

Alleen nu het volgende ik kan het IP 10.0.0.180 gewoon pingen, via ftp kom ik er ook op, met telnet ook, maar de bedoeling is dat ik het IP 10.0.0.180 open in mijn webbrowser, want er staat een stukje software al op de camera waarmee je een javaviewer in je browser krijgt.

Alleen ik krijg de steeds de volgende melding als ik 10.0.0.180 in mijn browser probeer te openen:
http://search.msn.nl/dnse...x?FORM=DNSAS&q=10.0.0.180
Er zijn geen resultaten gevonden voor "10.0.0.180".

Probeer het nogmaals door de URL in de bovenstaande adresbalk te typen.
Of zoek op het web naar:

Ga naar MSN Zoeken voor een volledig overzicht van de resultaten voor "10.0.0.180".

--------------------------------------------------------------------------------

Meer informatie over deze fout.
Informatie over zoekresultaten

Heb je gevonden wat je zocht? Feedback verzenden

Ondersteund door MSN Zoeken

©2004 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
Gebruiksvoorwaarden Door TRUSTe goedgekeurde privacyverklaring
Ook als ik er http:// voorzet maakt het niks uit, ik blijf dezelfde melding krijgen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of wat ik eventueel fout heb gedaan ?

Help wanted please !

Met vriendelije groet,

Bram

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 15:59
Ik zou in ieder geval die 'vriendelijke MSN-foutmelding' eens uitzetten.
Verder lijkt het er op dat het ingebouwde webservertje in die camera niet aan staat.

Als je er via telnet wel op kunt, kijk even of je dat kunt instellen.

Oh trouwens: let even op, deze topictitel is een beetje schreeuwerig en tweakers doen elkaar continu de groeten. Dat hoef je er dus niet bij te zetten :)

[ Voor 18% gewijzigd door dreamscape op 10-06-2004 10:00 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Gebruik je soms een proxy? Zo ja: eh je soms geen vinkje staan bij "bypass proxy for local adresses" in de connectionsettings tab van iexplorer? (ik doe maar een gooi).

Kun je de camera trouwens wel pingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 10:01 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Misschien staat dat ingebouwde webservertje wel aan, maar draait ie op een andere port.

Misschien wel 8080 ofzo. Doe anders eens http://10.0.0.180:8080 of een ander portnummer. Doe gewoon een portscan op die camera of er uberhaupt wel iets van een webinterface open staat.

edit:

Zou je voortaan een iets betere topictitel willen gebruiken.
Ook je capslock mag wel uit hoor ;)
Een betere titel had bijv. geweest:
[Axis 2100] Kan webinterface niet bereiken via browser.

[ Voor 29% gewijzigd door DeMoN op 10-06-2004 10:01 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

In je IE:
extra
internet-opties
verbindingen
lan-instellingen

Vink het volgende AAN:

proxyserver niet gebruiken voor lokale adressen

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vraag een modje om je topictitel te veranderen in [webcam] webinterace werkt niet. Of zo iets dergelijks. Verder vind ik een webcam waar je naar kan ftp'en wel geil :p

Anyway, ik vermoed dat je deze feature in je cam aan moet zetten. Kijk eens in de handleiding (dat had je toch al gedaan??) en snuffel anders eens rond in de telnet interface.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 18:38

Khaine

Python liefhebber

Hey , wij zijn hier op werk zelf ook met zo'n soort onding aan het werk momenteel .

Wat je ff moet doen wat mogelijk kan helpen :

1. Zorgen dat jouw IP en SUBNETMASK (let hier op <--) goed staan .
2. Je camera resetten
3. Daarna je camera inpluggen en aan zetten.
4. (zorg dat je een crosskabel gebruikt he !! )
5. Dan pas je arp-instelling maken .
6. Dan pingen naar camera (met -t commando)
7. Ping door tot je een antwoord krijgt .
8. Dan ff kijken bij je browsertje ...
9. Lukt het niet ? Smijt de camera weg en koop een mobotix-camera :P
10. Wat je ook kunt proberen als dat ook niet werkt is de camera te benaderen met een null-modem kabel . Zie daarvoor je manual .

Suc6 !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:39

Reptile209

- gers -

Heb je op pagina 13 in de handleiding dit bekeken:
To enable the updating of images in Microsoft Internet Explorer, you must set your browser to allow ActiveX controls, and perform a once-only installation of the Axis ActiveX component onto your workstation. However, if your computer environment restricts the installation of additional software, you can alternatively set your AXIS 2100 to use a Java applet for updating the images. This is done from Image - Settings.
Andere mogelijke problemen zijn inderdaad het gebruik van een proxyserver: zet deze anders eens helemaal uit. Maar * Reptile209 gokt op de ActiveX controls...

Edit:
Khaine666 en anderen: de TS geeft aan dat hij kan ftp-en en pingen. De netwerkinstellingen zijn dus goed! Lezen... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Reptile209 op 10-06-2004 10:13 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Super zulke snelle reacties, mocht helaas allemaal niet helpen.

Ik kan er idd gewoon naar pingen.
Via telnet valt er niks in te stellen.
Subnetmask staat ook goed.
Handleiding praat verder niet over een feature aanzetten, is namelijk al ingebouwd en moet het gewoon doen.

Soort van plug & play maar dan met 1 arp -s commando.

Ik ga nu maar eerst even porten scannen, misschien dat er idd toch nog een port uitstaat of verkeerd staat....

Iemand nog een idee voor een goede port scanner gebruik nu GFI LANguard !

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 15:59
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:14:
Super zulke snelle reacties, mocht helaas allemaal niet helpen.

Ik kan er idd gewoon naar pingen.
Via telnet valt er niks in te stellen.
Subnetmask staat ook goed.
Handleiding praat verder niet over een feature aanzetten, is namelijk al ingebouwd en moet het gewoon doen.
Dan is het volgens mij alleen nog wat DeMoN zei: check even je proxy-instellingen in Internet Explorer. Het kan zijn dat die een externe proxy gebruikt... Dan kun je vrolijk pingen en telnetten en zo, maar IE wil dan via die proxy gaan werken en dan wordt het lastig.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt hier geen gebruik gemaakt van een proxy...
Dus daar kan het ook niet aanliggen, ik heb wel een keer de port veranderd in de camera zelf van port 21 naar 80.

Daarna paar keer camera ook gereset terug naar fabrieksinstellingen maar het werkt nog steeds niet...

Iemand nog een idee voor een port scanner ?

• Rac-On
  • Niet online
probeer eens te telnet naar poort 80 van die camera, dan weet je over er een webinterface actief is op die poort. Veel van dat soort apparaatjes zitten idd op poort 8000 of 8080, dus probeer dat ook even uit.

Denk gewoon zo: Je kan er naar pingen, dus ip & routering is ok. Je webinterface werkt niet dus:
1) Je poort 80 wordt niet goed gerouteerd, dit kun je checken met de telnet naar poort 80
2) De feature staat niet aan in je webcam of zit op een andere poort, hiervoor zul je toch echt in de manual/bij de fabrikant moeten zijn.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit + gratis kick :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[ Koffie-edit: Zulke onzin voegt niets toe aan dit topic ]

Andere mogelijkheid: ding hardware-reset geven en opnieuw beginnen.

[ Voor 93% gewijzigd door Koffie op 10-06-2004 11:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Met look @ lan kom je heel ver denk ik, die kijkt welke services er draaien, en kan ook snmp uitlezen, wellicht staat daar wat in.

Verder, inloggen @ telnet, en dan intikken 'help' of iets in die rchting, het lijkt me stom dat ze telnet erop zetten zonder een funtie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu idd maar even die porten uitpluizen, sorry voor de topic, en bedankt voor de gratis kick :)

Allemaal bedankt voor de snelle response, als ik een oplossing heb post ik die asap.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:40:
Ik ga nu idd maar even die porten uitpluizen, sorry voor de topic, en bedankt voor de gratis kick :)

Allemaal bedankt voor de snelle response, als ik een oplossing heb post ik die asap.
Nog voor je portscanner vraag. Een win32 scanner zonder bullshit, compact en heel handig:

hier

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 10-06-2004 10:49 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Als je LAN-Instelling: proxy niet gebruiken voor lokale adressen aanhebt. Moet je ook nog even in Geavanceerd opgeven welke adressen buiten de Proxy omgaan. Vul hier in: 10.*;192.168.* En het zou moeten werken. De HTTP server staat standaard aan in de Axis cams. Wij hebben er hier namelijk ook een aantal.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 15:25
Misschien dat dat komt doordat je gateway hebt ingesteld?

Misschien voor je internet router oid.

Zet die eens uit en misschien dat het dan werkt

• ralpje
  • Laatst online: 21:55

ralpje

Deugpopje

heb je hem gewoon in het netwerk hangen, of hangt hij rechtstreeks aan je pc?
Misschien dat er nog een ander apparaat is met datzelfde ip, waardoor je wel een pingreply en een nutteloze telnet-sessie hebt, maar je geen webinterface te zien krijgt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1