Command line mp3 speler die VBR ondersteunt

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik zoek een mp3 player voor een diskloos systeempje die variable bit rate ondersteunt. Veel van mijn mp3-tjes zijn zo gemaakt en als ik die met mpg123 of mpg321 afspeel klinkt dat een beetje apart :P
Ik heb op google nog niet iets kunnen vinden dat expliciet zegt die formats te ondersteunen, ik weet alleen dat xmms mijn bestandjes in principe prima speelt. Punt is echter dat ik een klein bakkie zonder harddisk en met 8 MB ram wil hebben dat via wat knopjes aan de seriele poort te bedienen is en dan is XMMS geen optie.

Weet iemand zo'n spelertje?

[ Voor 3% gewijzigd door VROEM! op 10-06-2004 09:42 ]

ieeeepppppp :P

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 07:53
Vermoed dat mplayer het wel kan.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het aparte is dat xmms intern de mpg123 engine gebruikt. Weet je zeker dat het probleem niet in je sounddrivers ligt, in ALSA bijvoorbeeld?
Stel dat XMMS de OSS-emulatie van ALSA gebruikt en mpg123 & mpg321 direct via ALSA gaan, dat zou het probleem kunnen verklaren. Wellicht is de samplerate van je MP3's vreemd, is dat wellicht 48kHz ipv 44.1kHz?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Volgens mij is de samplerate van de meeste liedjes gewoon 44kHz, maar ik zal eens checken. Misschien als dat het geval is dat ik ze een keer en masse kan converteren oid. Enige dat ik op dit moment weet is dat op een standaard debian testing installatie op een powerpc 90/7200 met 64MB SDRAM (kernel 2.6.6) XMMS prima loopt en het geluid uit mpg321 bagger is. Alsof je het speelt met een platenspeler en die af en toe een zetje geeft.
Maar ik zal eens kijken naar de output verschillen :)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:34

killercow

eth0

no-xmms ? werkt het nu wel of niet goed met xmms?

Want no-xmms is gewoon een xmms versie zonder X (dus zonder grafische schil) en deze kun je daarna met commandos gewoon besturen.

dus bijvoorbeeld:
no-xmms blaat.mp3
no-xmms pause
no-xmms play

openkat.nl al gezien?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
xmms werkt prima, mpg321 niet.
Ik heb wel een command-line interface voor XMMS geprobeerd, maar die vereiste dat XMMS ergens op een grafische display draaide. (bijvoorbeeld op een lokaal scherm en dan is hij weer via ssh te bedienen) Ik zal no-xmms eens proberen.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Nog even gecheckt: met zowel ALSA als OSS output doet mpg123 het niet best.
XMMS gebruikt OSS 1.2.0
Een liedje van Boston op 128 kbit/s en 44KHz wordt op zich qua bitrate prima gedetecteerd, maar klinkt nergens naar.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
En zoals gezegd, met mplayer dan?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik kan mplayer zo niet vinden in apt. Ik probeer liefst die bak volledig debian te houden, dus stel die optie even zo lang mogelijk uit.

Ik heb op dit moment emms en mp3blaster gevonden, die probeer ik eerst even :)

MP3blaster werkt perfect 8) Ik wou op zich een web interface klussen, maar een console interface is op zich ook prima :) Als mijn huisgenoten het maar snappen :P

[ Voor 28% gewijzigd door VROEM! op 11-06-2004 15:31 ]

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Natuurlijk zijn er apt sources voor mplayer,
Marillat gebruik ik
zoek eens op apt-get.org
Pagina: 1