[3DMAX]Hulp gevraagd bij een tutorial

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
http://www.3dcafe.com/asp...tchflower/patchflower.asp

De volgende tutorial is niet echt voor de beginnende 3dmax-er toch wil ik graag snappen hoe ik zo'n model moet maken, zou iemand voor mij de stappen die staan beschreven, iets uitgebreider kunnen uitleggen zodat ik gewoon stap voor stap in 3dmax ze uit kan voeren, als ik die basis stappen weet ben ik al een eind opweg, alleen ze leggen het hier net iets te beknopt uit voor de startende maxer

Ik heb wel al wat ondergrond, maar het verbinden curven etc van lijnen lukt me niet....(jaja dat is wel basis kennis, maar ik ben meer met box,sphere etc begonnen)

Wie kan me helpen ?

I reject your reality and substitute my own!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Tuurlijk jij bent te lam om bij het begin te beginnen en verwacht dat wij je dan meteen halverwege helpen. |:(

Maak gewoon eerst een paar tutorails voor beginnen zodat je dat allemaal snapt en dan kun je rustig gaan spelen met moeilijkere tuts.

Verwijderd

Predje schreef op 10 juni 2004 @ 09:58:
Tuurlijk jij bent te lam om bij het begin te beginnen en verwacht dat wij je dan meteen halverwege helpen. |:(
Hallo, doe even relaxed man. Dit is toch echt een behoorlijk basic tutorial voor splines.

Kun je aangeven wat er niet lukt ? Het attachen, of vertices welden, of ... ?
(vertices bij splines kunnen maar aan 2 segments vast zitten, dus niet zoals bij polies aan meer dan 2. Heb je toch een punt met meer dan 2 segments die bij elkaar komen, gebruik dan 'fuse'.)

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Oke, die eerste line, die maak ik gewoon met "Line" vervolgens leg ik er nog een Line op, alleen de punten maken niet een kruispunt op de eerste vorm ? ... Maar moet het hele ding wel met Line gebouwd worden of zie ik iets over het hoofd...

@ pretje En trouwens, ik vraag om hulp niet om een kant en klare model, en als je niet wilt helpen reageer dan niet... alle begin is moeilijk, en we zijn er om elkaar te helpen :)

[ Voor 18% gewijzigd door mkanon op 10-06-2004 10:10 ]

I reject your reality and substitute my own!

Verwijderd

Het is niet echt duidelijk gesteld daar. Maar je moet op het punt waar de 2e lijn de 1e lijn snijdt vertices in de 1e lijn maken. Dit kun je doen met de 'refine' functie.