Toon posts:

[2003] SBS server - database exchange terugzetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi wij hebben een small business server met exchange, vorige week is de harddisk gecrasht met het besturingssysteem.
Ik had een image terug gezet van 2 maanden terug, en had daarna de laatste database bestanden gewoon terug gezet.
Alleen exchange zag die database niet meer, heb nu een database van de zelfde image draaien en alle email die we hadden gebackupt terug gezet.
Alleen nu mis ik 600 contact personen die in de public folders stonden.
Is het mogelijk om met een programmatje de database nog uit te lezen en hoe kan het zijn dat je die bestanden niet gewoon terug kunt zetten. kwa gebruikers is er niks veranderd of heb ik niet je juiste terug gezet heb de 4 bestanden:
pub1.edb, pub1.stm, en de edb en stm van de mailboxen alleen als ik outlook dat open heeft hij die database bestanden niet geladen.
Moet ik eventueel nog iets doen om ze in te laden.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

even een tip om dit in de toekomst te voorkomen:

je kan met windows backup een backup maken van de exchange information store. laat windows 30 minuten voor je normale backup begint een backup maken van je information store naar een bestand en include dit bestand in je normale backup.

gaat je server nog een keer plat kan je met windows backup op correcte manier je information store terugzetten.

edit:
probeer dit eens:

exchange volledig installeren. Daarna de public en private database
unmouten. Geef in de properties aan dat de database mag worden overschreven.
Nu kan je de priv*.* en pub*.* bestanden overschrijven.

[ Voor 23% gewijzigd door JohnD op 10-06-2004 10:28 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje