PrintExif, Exif 2.2, Pim, autocorrectie

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
CASE : Ik heb een programma wat Jpg's batched, als deze in de batch komen, kunnen ze automatisch op kleur gecorriceerd worden, of ze dat kunnen ligt aan bepaalde criteria van de foto, dat blijkt namelijk uit het feit dat de ene foto wel gecorriceerd word en de ander niet...MAAAAR waar ligt dat nu aan...

Ik heb een orginele foto, waar WEL de kleurcorrectie op toegepast word.
Bewaar ik deze opnieuw in Photoshop (zonder een enkele aanpassing) dan is hij niet meer automatisch te corriceren. (dit is dus ook afgezien van photoshop het geval met verschillende aangeleverde foto's)

In het programma (eigen programma van fuji) wordt een foto met kleur correctie een DSC genoemt, en kan hij niet gecorriceerd worden dan heet hij printmedia...

Maar als we de EXIF naast elkaar leggen zijn ze identiek, beide staat dat het een DSC is en ook de Gegevens die volgens Exif.org nodig zijn om automatische correctie te doen zijn in beide afbeeldingen aanwezig en identiek. Waar zit nu het verschil in ??????
Ik wil weten wat ik in de exif/pim/printexif moet activeren wil ik alle foto kunnen kleur corrigeren tijdens de batch !!!!

I reject your reality and substitute my own!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
Is het mischien zo dat de filenamen na dat fuji-progsel een andere extentie hebben?

DSCF1234.JPG => bladiebla.jpg bijv of bladiebla.Jpeg

Geeft PS ook een melding waarom het niet lukt?

interessant topic, want dit zou mogelijk ook de verklaring kunnen zijn van het soms compleet fout afdrukken van fotos bij bijv de Hema.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
nee alles is zoizo .jpg dus daar ligt het niet aan, ik open het bestand in photoshop en save het daarna direct, er wijzigd zichtbaar niks in de Exif of XMP maar toch is de auto kleur correctie weg... rara ...idd misschien het prbleem bij de hema afdrukken

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
*kick*

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter

Verwijderd

zit er geen ps kleurenprofiel bij opgeslagen?
hoe sla je ze opnieuw op? met save for web of met save as?

zorg iig dat je color management goed staat (geen icc profiel opslaan bij je jpegs)

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
maarja het verschil doet zich dus vooral voor tussen bepaalde camera's.. de ene schiet foto's die wel kleur correctie hebben, de ander kan er weer niks. mee, het wordt dus al per camera bepaald..maar waardoor ??? de camera heeft er zoizo geen grip meer op want de memory kaartjes gaan direct de lezer in, dus niet via de camera...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
de camera's die ik ken voeren bij de transfer naar de computer geen bewerkingen meer uit op de foto's.
Lijkt me ook een tikkeltje overbodig

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1