Traag verbinden 56K modem

Pagina: 1
Acties:

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58
De 'handshake' en die hele shit duurt echt heel erg lang met mijn 56K modem. Mijn systeem:
Pentium II 300
Abit BH6
64 MB RAM
Mentor V.90 56K Modem met Rockwell chipset(net nieuw)

Windows meldt als modem:"Conexant SoftK56 Data, Fax, Speakerphone PCI Modem"

Pas ongeveer 30 sec na het bellen gaat'ie de gebruikersnaam en het wachtwoord controleren. Dit dan ook nog ongeveer 10 sec.
Ik weet zeker dat dit sneller kan want op een andere pjoeter (Pentium 100 met Standaard 33.6) gaat het wel snel: alles ongeveer binnen 15 sec.

Heeft iemand enig id hoe ik dit kan verbeteren? Zouden een nieuwe firmware of drivers bv helpen? En waar kan ik die dan neerhalen?

CU

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik zou denken dat dat aan de provider ligt. Anders misschien aan de lengte van de kabels, en de kwaliteit daarvan.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• SJR
Nope, het ligt niet aan de lengte of de kwaliteit van de kabels.
Ik heb er net een nieuwe (korte) kabel en stekker opgezet maar dat maakte niets uit. De kabel naar die Pentium 100 is nog veel langer BTW.
Ook ligt het niet aan de provider (XS4ALL), de Pentium 100 verbindt daar ook mee.

• snakeye
  • Laatst online: 29-08 17:56
Zie ik daar een softmodem. Bah.
Lijkt me nixs zo'n softmodem, mischien zit daar je probleem wel.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Ik denk dat het aan een paar instellingen ligt, ik had het namelijk ook eerst. Toen heb ik software compression ingeschakeld en een nog paar dingen en toen deed ie het. Kijk maar daar ergens. Probeer anders de instellingen van je andere modem te vergelijken.

Verwijderd

shit, te snel gedrukt. :(

• SJR
Ik had eerst een gewoon modem (hardware, ook 56K) maar daar had ik nog veel meer problemen mee: Het verbinden duurde nog langer en lukte vaak niet (ik kreeg een heleboel verschillend genummerde foutmeldingen); vaak werd ik er ook nog na 2 min afgegooid.
Dit is allemaal nu wel beter maar nog steeds niet optimaal.
Ik heb software compression ook ingeschakeld en verder heb ik alle instellingen die XS4ALL aanbeveeld.
Pagina: 1