Toon posts:

Monitoring netwerk data per ip !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma (freeware), liefst zo simpel mogelijk die bij kan houden hoeveel data er naar een ip gaat. Ik heb namelijk 5 pc's in mijn netwerk en ik wil graag bijhouden hoeveel data er naar een pc gaat. Ik wil eigenlijk dat ik dit dan vanaf 1 pc kan bekijken. Dus niet zoals DU-meter op alle pc's moeten installeren. BTW ik heb er een routertje tussen.

Ik heb in de search aardig wat topics hier over gevonden, maar hier zat echter niet echt een programma bij wat ik zoek. Weet iemand welk programma dit kan ?

• Ximinez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 12:13
Vermeld even onder welk OS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de clients Windows XP/2000. Verder heb ik nog een Windows 2000 server draaien. Ik wil het liefst monitoren vanaf mn eigen WinXP pc.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Klippy

Still Game

Volgens mij kan dit dus gewoon niet, omdat je router waarschijnlijk een switch gebruikt en dus alle verkeer voor een Pc ook alleen naar die PC gaat.
Met een HUB zou dat nog kunnen misschien.

Of je moet het in je router kunnen doen ofzo, maar dat lijkt me sterk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dat "routertje" is dat een pc?
want dan kan je er software op gaan zetten :)

wel raar dat je zoiets niet hebt kunnen vinden eerlijk gezegt :/

http://www.topology.org/comms/netmon.html

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 08:55
Ik denk dat Klippy gelijk heeft.
Dat kan volgens mij alleen vanaf de router. Maar dat zal wel een kant en klare standaard router zijn of niet?
Als die een OS draait, dan kun je het daarop doen. Draait die dat niet, sja...

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 10 juni 2004 @ 09:22:
dat "routertje" is dat een pc?
want dan kan je er software op gaan zetten :)
nope het is een hardwarematige router...

Verwijderd

UltraSub schreef op 10 juni 2004 @ 09:22:
Ik denk dat Klippy gelijk heeft.
Dat kan volgens mij alleen vanaf de router. Maar dat zal wel een kant en klare standaard router zijn of niet?
Als die een OS draait, dan kun je het daarop doen. Draait die dat niet, sja...
Dure routers hebben iig wel zo'n functie om het netwerk verkeer te bekijken. :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm er is dus geen progje voor die mij kan helpen. Ik moet dus echt iets in de router hebben die dat bijhoudt ?! Maar dat zit er niet in, dus jah dan gaat het over :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 09:27 ]

Verwijderd

Kijk eens of je iets met MRTG kan.
Je moet dan wel een snmp-agent installeren op de betrokken systemen voor zover ze er nog niet van voorzien zijn.
Perfecte tool!
Als je meer functionaliteiten en mogelijkheden zoekt, kan je ook nog naar z'n opvolger, RRDtool, kijken.

Beide komen bij 1 en dezelfde maker vandaan.
Ik heb het zelf ook draaien, en moet zeggen al jaren met grote tevredenheid.
Ik kom het vaak tegen bij diverse bedrijven en overheden voor het monitoren van netwerken.
Ik zou bijna zeggen... DÉ tool bij uitstek voor het monitoren van trafic.

[update]
Als je router een SNMP-agent heeft, kan je die dus gebruiken binnen de bovengenoemde tools en hoef je uiteraard geen SNMP-agent meer te installeren op de clients.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 09:32 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 09:26:
hmm er is dus geen progje voor die mij kan helpen. Ik moet dus echt iets in de router hebben die dat bijhoudt ?!
of je hangt een HUBje aan 1 poort van je router, dan krijgen alle PC's alle packets binnen en die zal je dan moeten bekijken en bijhouden voor wie ze zijn..

Maar dat lijkt me dus absoluut niet de moeite..

Maw, gewoon niet doen of een PC als router gebruiken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg ik zie er vanaf. Ik was eigenlijk op zoek naar een simpel freeware programma waarmee dit mogelijk was, maar aangezien dit niet kan.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 09:38:
[...] Ik was eigenlijk op zoek naar een simpel freeware programma waarmee dit mogelijk was, [...]
MRTG / RRDtool zijn freeware!!!
MRTG is simpel!
RRDtool is wat complexer, maar biedt daarbij wel meer functionaliteiten.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die MRTG vinden ? Kan geen website vinden waar ik dat kan downloaden...

edit: Laat maar hij stond al in bovenstaande post _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 10:20 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:20:
Waar kan ik die MRTG vinden ? Kan geen website vinden waar ik dat kan downloaden...
wat gebeurd er als je bij google op "MRTG" zoekt en dan het eerste result aanklikt? :X

Verwijderd

probeer http://www.trafmeter.com/ eens.. de freeware versie laat je helaas maar 1 rule maken (gebruik ik zelf om m'n internet verkeer mee te meten, tooltjes als DU meten AL je netwerk verkeer). Wil je meer rules maken dan zul je (op 1 of andere manier) moeten registreren.

Trafmeter kan btw draaien als service, kan data/stats naar xml of een database exporteren, is eenvoudig te configgen en de geregde versie (maar $69) laat je een onbeperkt aantal rules aanmaken. 1 keer je lokale netwerk opgeven en je kan simpele rules maken als: meet alle lan - Inet verkeer (en negeer lan - lan) of meet alle UDP verkeer van machine met een bepaald MAC adres naar Inet.. enz...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 11:52 ]

Pagina: 1