Toon posts:

[XP] USB muis op laptop = onbekend apparaat*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb problemen met mijn muis. Muis is ps/2 met een adaptertje in de usb poort van mijn laptop en helaas bijna geen reactie, behalve dat hij een onbekend apparaat heeft gesignaleerd op de usb poort.
Softwarematig installeren heeft geen zin, want de laptop wil niet weten dat er een muis aanvast zit. De muis is gewoon microsoft intellimuis (sofware daarvoor kan ik niet vinden voor XP).
Ik ben met het adaptertje naar de winkel geweest en die man stopt hem in zijn usb-poort en de muis doet het gewoon.
Op mijn Desktop geeft de muis alleen dezelfde reactie = onbekend apparaat.
Ik heb alles geprobeerd gegoogled; windows help doorgespit, maar niks helpt. Ook heb ik de muis aangesloten op mijn 3 usb poorten op de desktop en 2 usb poorten op de laptop.
De hostcontrollers en hubs zijn ingeschakeld en werken goed (volgens windows).

Kan iemand mij vertellen welke instelling ik waarschijnlijk niet goed heb. Ik draai op beide computers winXP Pro servicepack-1
Laptop:
P4-Mobile; 512Mb enz.
Desktop:
AthlonXP 2000+; 512Mb; GF4; enz.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar voortaan ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 06:43:
Ok, ik heb problemen met mijn muis. Muis is ps/2 met een adaptertje in de usb poort van mijn laptop en helaas bijna geen reactie, behalve dat hij een onbekend apparaat heeft gesignaleerd op de usb poort.
Is dat een "universeel" adaptertje? Zoja, heb je nog de originele? Die zal waarschijnlijk wel goed werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat je bedoelt met een universeel adapter. Het is een klein dingetje zonder draadjes (zegt genoeg neem ik aan). Verder heb ik hem los gekocht, omdat er bij de muis niet een bijgeleverd was.
Ik sluit hem net hier aan op mijn werk en daar herkent hij hem zonder problemen (we werken hier wel met win2000 en thuis heb ik winxp, maar dat lijkt me niet het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
kick*

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

zitten er geen drivers bij? Probeer die eerst te installen en misschien ziet windows em dan wel gewoon zoals het hoort.

Verwijderd

ik weet niet of dat voor die muis ook geld maar bij usb moet je eerst software installeren en dan het USB apparaatje inpluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen drivers en de drivers zijn niet meer verkrijgbaar via Microsoft. Ik heb google afgezocht, maar daar hebben ze alleen hele oude (de muis is natuurlijk ook erg oud) en die werken niet onder XP.
Verder zie ik alleen maar hele slechte ervaringen met deze drivers:
Het gaat over: IP5_0ENG.exe
edit:
Muis is een MS IntelliMouse
PN: X05-53748
ID 63618-OEM-1201

Maar volgens jullie ligt het dus niet aan een windows instelling die verkeerd staat, maar is het de muis die het niet doet. In de winkel waar ik geweest ben deed de muis het gewoon net als op mijn werk.

edit:

hoezo eerst software installeren, wat voor software? Voor de usb poort?
Ik heb een Toshiba laptop en de usb poorten werken en zijn ingeschakeld volgens windows

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nogmaals om dit probleem onder de aandacht te brengen.

Lees hieronder de specs van de laptop en de muis.
Het probleem is dus dat als ik de muis in de laptop plug dan geeft windows aan dat er nieuwe hardware is gevonden. Vervolgens dat de hardware is geconfigureerd en gebruikt kan worden.
Dan verschijnt er een bericht dat Het usb apparaat niet wordt herkend:
"Een van de USB-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer."

Ik heb een patch van microsoft geinstalleerd en ik heb gezegd dat hij moet zoeken naar stuurprogramma's in C:\Windows\Inf

Het usb-adaptertje werkt met een ander muis op een andere computer
De muis werkt zonder usb-adaptor prima op een ander computer

Weet iemand hoe ik de muis aan de praat krijg?
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad)?
Kan het zijn dat de usb-poort van de laptop kapot is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
[edit] Update:
Het probleem is opgelost. Ik heb geprobeerd om een muis aan te sluiten op een ps/2-usb adapter die waarschijnlijk bedoelt is voor het toetsenbord. Ik wist niet dat daar verschil in zat!
8)7 8)7 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 02:17 ]

Pagina: 1