Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[tpl] Avatar met link - crisp

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een link van je avatar te maken (plaatje onclick / href), zodat je naar een website met statestieken kan linken. Of een andere pagina natuurlijk.

Een aantal voorbeelden:
• Mijn avatar - Ik zou linken naar mijn avatar change pagina (zie signature)
• ACM met graph - Server stats pagina
• gill - Full version van zijn icoon (of een pagina met beschrijving waar het vandaan komt)
• Iemand met een casemod als avatar - GoT Topic van zijn casemod
• Bedenk meer functies die er gemaakt kunnen worden

Ik denk niet dat er ergens een manier is om er misbruik van te maken. Dit omdat je de zelfde link zou kunnen maken in je signature, dus het lijkt me niet gevaarlijk/misbruikbaar.
Ja natuurlijk is het misbruikbaar, maar dat is een signature of een homepage url ook. Daar kan je ook veel pr0n links plaatsen, dat mag echter niet.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Gebruik je daar toch het huisje voor? :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Tsja, echt revolutionair is het niet, maar ik vind het wel een goed idee eigenlijk :)
Eigenlijk niet echt argumentatie voor. Waarom zou je het niet doen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 10 juni 2004 @ 00:39:
Gebruik je daar toch het huisje voor? :)
Dat zou je kunnen doen, maar ik denk dat het wel makkelijk is dat je avatar een link kan krijgen. Wat ook mogelijk zou zijn is om je avatar de zelfde link te geven als "het huisje", dat is een simpele template aanpassing lijkt me.

Echter lijkt het me beter om een losse website en avatar te kunnen hebben, anders kom je op "het huisje" uit en niet direct op de pagina die bij je icoon hoord.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 00:43 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56

PromWarMachine

Forsaken Archer

Prima idee! :)

Mogelijke reden om 't niet te doen:
Men wil -zodra deze optie er is- een preference, wel avatar-links weergeven / niet avatar-links weergeven. En dan is het niet meer een simpele template aanpassing?

Het kan natuurlijk ook in je sig... in mijn geval zou daar in ieder geval nog wel ruimte zijn. :)

Dividend for Starters

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik zie weinig brood in 2 'related' links (dubbel zoveel p0rnlinks op het forum :X ) maar om het icon te laten linken naar je algemene homepage lijkt me weinig kwaads mee en is in de templates voor crispy een kleine moeite :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 10 juni 2004 @ 01:15:
dubbel zoveel p0rnlinks op het forum :X
Ik denk dat dat wel zal mevallen, er zijn nou al voldoende plaatsen om pr0n links neer te zetten.

• huisje
• signature
• ondertitel
• posts zelf

Hoevaak komt het voor per week dat er een pr0n link gevonden wordt bij een van de 106526 (ja het zijn er echt zoveel, iig op het moment) geregde gebruikers? Hoevaal komt het voor dat een gebruiker bij alle bovenstaande punten de zelfde pr0n link invult (laat staan allemaal verschillende)?
[/hap hap modus :> ]

Maar zoals ik al aangaf, haal zoveel als mogelijk uit het forum. Is het niet mogelijk om een aparte link te maken (en op te slaan in de database), dan ben ik ook al blij met de zelfde link als het huisje.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 08:07 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Ik betwijfel het aantal problemen met pr0n links idd, zoals KingOfDos al aangeeft, maar ik zie vooral geen bezwaren. Wat eventueel ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is (als er geen optionele linkmogelijkheid wil kunnen worden gegeven) dat het plaatje verwijst naar de locatie van dat plaatje, zodat je een fullsize version kan laten zien. Eventueel met aan/uit optie...

DM!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

UTM

Idd een leuke optie :) Alleen zou het wat leuker zijn dat je meer het plaatje kan. Qua verwijzing dan, dus niet persé naar een website ofzo maar ook gewoon naar iets anders (lees: myreact ofzo).

Ok, daar is je nick al voor. Maar het is meer een voorbeeld ;)

[ Voor 15% gewijzigd door UTM op 10-06-2004 19:30 ]

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Als je een url kan opgeven, kan je die natuurlijk ook laten verwijzen naar je posthistory / profiel / homepage / etc...

DM!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik vind het ook wel een goed idee ja
en er hoeft toch niet zozeer een preference aan gehangen te worden als wel/niet weergeven, lijkt mij? anders lijkt mij dat een relatief kleine wijziging (kan ik mis hebben) maar er moet natuurlijk wel tijd voor zijn bij de devvers om dat te implementeren :) (ik bedoel, er zullen andere dingen zijn die nuttiger/handiger zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 11-06-2004 12:37 ]

met een hamer past alles

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32
Het onclick-idee is al gepatenteerd met een andere functie. Er zal dus nog een afweging gemaakt moeten worden :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

nescafe schreef op 11 juni 2004 @ 12:49:
Het onclick-idee is al gepatenteerd met een andere functie. Er zal dus nog een afweging gemaakt moeten worden :)
Gewoon een instelling in je prefs ofzo :?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik vind het wel een koel idee *D
Doen!

Who is John Galt?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 20:59

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Mij lijkt het ook wel een handig idee. Mensen zullen namelijk eerder op iemands avatar klikken dan op het huisje (die icoontjes zijn nog al klein, hoe vaak komt het wel niet voor dat mensen quote ipv edit klikken :P ).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Ik zie er het nut eigenlijk niet van in.. maak dan een icon/avatar/whatever met een tekst op een plaatje "zie sig" ofzo en zet daar de link.

Het lijkt mij alleen maar irritant omdat als je eens niet goed oplet bij het scrollen en op een poster wil klikken > je klikt op het icoon.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
krvabo schreef op 11 juni 2004 @ 21:39:
Het lijkt mij alleen maar irritant omdat als je eens niet goed oplet bij het scrollen en op een poster wil klikken > je klikt op het icoon.
Ik lette niet goed op met scrollen en kwam ineens op http://www.krijn.net/koc_forum/ :P (btw, die link kun je in je signature ook wel vervangen).

Het feit dat mensen mogelijk mis gaan klikken lijkt me niet echt een goed argument tegen, je hebt wel meer dingen waar je perongelijk op kunt klikken...

Ik denk niet dat ik zo'n functie zelf ooit ga gebruiken, maar als er mensen zijn die het handig vinden mogen ze het van mij gebruiken.... ik heb er iig geen last van :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 11-06-2004 21:45 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 13:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

nescafe schreef op 11 juni 2004 @ 12:49:
Heee mijn Idee :D , ik hoop inderdaad dat ie er komt :)

Maar ik kan ook KingOfDos vragen ofdat hij hem bij z'n voorbeelden neerzet :
  • Het schakelen tussen usericon en webicon ( IF EXITS )
Laat het freubelen maar beginnen :*)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat ik dan even zeggen dat het mij een nutteloze feature lijkt :) Niet alles op een pagina moet overal naar linken; en een usericon is hier nog wel het beste voorbeeld van. Het valt te beargumenteren om iets dergelijks te implementeren; maar ik zou het liever niet zien om te voorkomen dat je op elk dingetje in een post kunt gaan klikken. sig en homepage lijken mij dan ook voldoende mogelijkheden bieden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Spider.007: het wordt pas vervelend als de postinhoud zelf gaat linken naar je profiel :P, maar waarom zou het usericon het beste voorbeeld zijn van dat niet alles overal naar moet linken. Ik zie het bezwaar niet van de toevoeging van een linkje onder een plaatje (behalve implementatie moeite?), als je niet wil kijken, dan klik je niet...

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk idd dat het linken van de text naar een userprofiel ook niet de bedoeling zou zijn. Maar een avatar is heel simpel "als je niet wil kijken, dan klik je niet" zoals JHS al schreef :+

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ja ok , maar hoe ga je dan om met webicons / niet webicons. Wat moet er verschijnen als iemand gewoon alle icons uitgeschakeld heeft staan.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 16 juni 2004 @ 23:28:
Ja ok , maar hoe ga je dan om met webicons / niet webicons. Wat moet er verschijnen als iemand gewoon alle icons uitgeschakeld heeft staan.
Dit is een goeie vraag :+
Bij iedere case geld: Als er geen icoon wordt weergegeven (viewer heeft ze uitgezet in prefs) dan geen link. Ik ben zelf voor case 3, mocht dat niet kunnen dan stem ik voor case 1.

Case 1: 1x varchar
Alleen een link als webicoon is ingeschakeld

Case 2: 1x varchar
Bijde icons zelfde link

Case 3: 2x varchar
Ieder type icoon een aparte link

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Case 2 lijkt me absoluut het meest praktischt, wat is er tegen als je ook je gewoon icoon kan laten linken. Als je tenminste je link kan kiezen :)

edit:
Overigens zou ik het niet echt prioriteit meegeven....

[ Voor 20% gewijzigd door JHS op 18-06-2004 12:35 ]

DM!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

crisp, hejje d'r zin an?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op 18 juni 2004 @ 10:15:
crisp, hejje d'r zin an?
very low prio IMHO - ik ben er zelf ook nog niet over uit of we dit wel moeten willen en in welke vorm. Frutsels zijn wel leuk, maar er moet ook afgewogen worden tegenover andere dingen waaronder usability, bandbreedte etcetera. Ik zie ook niet direct extra meerwaarde in dit soort dingen...

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

ik heb besloten: niet in de huidige templates, misschien verzin ik wel wat leuks voor de nieuwe layout :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.