Tag 'n seek driver ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

• Dexter1981
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:30
Ik heb in mijn computer 2 vasteschijven van IBM(120gxp, 180gxp). Deze ondersteunen uiteraard beide tag 'n seek maar ik heb nooit een driver kunnen vinden die dit gebruikt. Na vele uurtjes zoeken op internet heb ik het volgende kunnen vinden op X-bit labs:
For “Tag ‘n seek” to work properly, its implementation in the hard disk drive is not enough. The OS should also support R/W DMA QUEUED, i.e. at least the IDE Busmaster drivers should be updated. HighPoint Technologies has these drivers, and maybe so do some other chip makers. We are going to devote a separate article to this matter later on, so stay tuned :)
http://www.xbitlabs.com/a...ay/deskstar-180gxp_4.html
Highpoint moet dus drivers hebben die dit ondersteunen. Uiteraard is hier niks van te vinden op hun site 8)7 Weet iemand hier wat meer over? Of ervaringen met highpoint en ibm? Het gaat dus niet over sata, maar over ata-100.

[ Voor 4% gewijzigd door Dexter1981 op 10-06-2004 00:27 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Waar leid je uit af dat support hiervoor niet gewoon in de recente busmaster drivers zit? Het gelinkte artikel is uit januari dus verwacht ik dat de chipsetfabrikanten die al in hun (tenminste voor de recente types) drivers verwerkt hebben. Handig dat je niet ff vermeldt van welk merk je IDE controller is...

• Dexter1981
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:30
Ik gebruik nu de controller in de via kt133a chipset, die ondersteunt geen tag 'n seek in de windowsdrivers. Dat maakt me opzich ook niet zoveel uit, het gaat me erom dat iemand kan bevestigingen dat er bepaalde controllers zijn die tag 'n seek ondersteunen. Van 1 weet ik het... Een controller van ocean pacific van 400 euro ofzo, dat is me iets te duur, maar een goedkope controller van highpoint is natuurlijk goed te doen.
Over tag 'n seek wordt zeer vaag gedaan op internet. Op veel sites lees je dat het gewoon niet wordt ondersteunt door controllers/drivers.