Deze laatste aanbieder komt het dichtst in de buurt van een ideaal, maar toch blijft ’t ook hier een heel technisch verhaal waar een zg. gateway nodig is om verbinding te maken met een vaste telefoon enz. Dit doet mij in ieder geval nog steeds afschrikken. In een duits blad stond kort geleden een uitgebreide test van de techniek, de bruikbaarheid en mogelijkheden ( zg soft- en hardwarephones) De conclusie van het blad was even hard als duidelijk. Niet aan beginnen. Ik vind het onbegrijpelijk dat er bv. Miljarden zijn gestoken in UMTS , een heel dure techniek voor de eindgebruiker i.p.v. in Voip. Jammer.
Goed tot zover mijn teleurstelling, wanneer er PRIVE gebruikers van deze techniek zijn die zeer tevreden zijn, dan laat ik me overigens graag overtuigen.
Nu nog een korte vraag. Als alternatief (in wil de voordelen van telefoon & pc combineren) heb ik de volgende vragen. Op alweer een Duitse site www.web.de zag ik dat deze een betaalde service bieden die het telefoonverkeer en meer afhandelt
https://www1.comwin.web.d...i=iMFz.1byaDc.4f5Rrk.28**
dit kost natuurlijk weer aardig geld en dus als alternatief hierop vroeg ik me af wat voor mogelijkheden mijn standaard Windows xp home biedt? Ik zie dat er conferentiesoftware op zit en ook kan ik direct vanuit ’t adresboek bellen. Hoewel de kiezer niet belde bij mij. Dit komt mogelijk doordat ik adsl heb?
Mijn ideaalbeeld totdat voip echt goed is; eigenlijk heel eenvoudig. Ik wil snel nummers kunnen invoeren en draaien. Kortom ik bel een nummer. De volgende keer moet ik deze met de muis weer kunnen aanklikken in mijn laatst gedraaide nummers.
Telefoonnummers kunnen aanklikken op websites en Word e.d. Het web.de programma biedt deze functie. Wie weet goede progammatjes die dit bieden of kan dit gewoon met standaard xp?
Als laatste superwens staat handsfree en draadloos bellen op mijn program. Kan dit met een Bluetooth stick + headset, of is hier meer voor nodig? En lukt dit ook met adsl of zijn de lijntjes zo gescheiden dat dit niet samengaat.
Bedankt voor jullie aandacht en nu alvast dank voor jullie eventuele bijdrage, ronald