Overklokresultaten in Benchmark Database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik bedacht me vandaag dat de benchmark database die sinds twee weken in beta is op www.tweakers.net/benchdb ook prima gebruikt kan worden als database voor overklokresultaten. Ik heb even snel een categorie en een kolomcombinatie voor CPU overklokresultaten toegevoegd waar op dit moment alleen een erg schamele overklok van een Athlon XP 1700+ aan is toegevoegd.

Je kunt eigen resultaten toevoegen via http://www.tweakers.net/benchdb/manager .

De instellingen van de kolommen moet wellicht nog gefinetuned worden. Graag feedback hierover. Ik bedenk me net dat het wel handig is om ook voltages te vermelden (te lang niet meer geoc'ed, allemaal de schuld van niet-overklokbare dual procs :) ).

Het is de bedoeling dat er nog filteropties worden toegevoegd zodat je uiteindelijk bijv. op processor, chipset of koelmethode kunt filteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 09-06-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
Leuk zal binnenkort mijn resultaat eens posten als ik alles heb gefinetuned. Op http://www.cpudatabase.com bestaat ook al zoiets alleen is dit zo onoverzichtelijk en zitten er veel fakes tussen. _/-\o_ voor weer zo'n mooie verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Komt dit ff mooi uit! De contests in DOC zijn tijdelijk allemaal gesloten. Kunnen we fijn hier onze scores patsen >:) :P

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik ga hier morgen wel verder mee. Er moeten iig nog even kolommen voor Vcore, Vmem en core stepping worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Bij FSB en MEM-speed is het mij niet geheel duidelijk of is nu OC-ed of standaard speeds zijn. Ook timings zouden wellicht handig zijn om mee te nemen? Vcore/Vmem en core code lijkt me idd ook erg handig om toe te voegen.

Daarnaast: onder welke categorie valt een waterchiller? Waterkoelin gof Phase-Change? Het verschil tussen direct-die en een waterchiller is namelijk ook vrij groot.

Edit:
vergeet ik zomaar te zeggen dat ik het een leuk initiatief vind ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Syzzer op 10-06-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Om 't geheel nog even verder aan te vullen:

Videokaarten
- clocks van videokaarten
- clocks van 't mem
- soort mem
- core stepping

Mem:
- soort mem
- max snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Wat me nu ook opvalt, is dat de scores gerangschikt worden op pure MHz. Op deze manier komen er alleen Intel's in de top te staan. Rangschikken op % OC lijkt me handiger.

[ Voor 153% gewijzigd door Femme op 10-06-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ik er wel bij wilt vermelden is dat de titels erg tja, niet super zijn op ze best gezegt, want het ziet er een beetje onprofessioneel uit, maar daar komt vast wel verandering in.
Dit is niet om af te kraken, maar nu kan iedereen dus wat toevoegen en geeft er een topictitel aan die niet echt mooi staat tussen alle onderwerpen op de frontpage...

Don't blame me vind het namelijk wel leuk dat het forum nu wat meer interact met de frontpage doormiddel van de benches die meestal hier worden besproken.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 10-06-2004 00:48 . Reden: eventjes wat entertjes :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Wat me nu ook opvalt, is dat de scores gerangschikt worden op pure MHz. Op deze manier komen er alleen Intel's in de top te staan. Rangschikken op % OC lijkt me handiger.
Ik zou het zo kunnen maken dat de overklokratio (oc klok / standaard klok) als testresultaat gebruikt moet worden en de overgeklokte CPU kloksnelheid in een extra kolom komt. Men zal dan wel zelf de ratio moeten berekenen.
Ook als ik een pricewatch nummer invoer, moet ik alsnog de naam van het moederbord invoeren. Kan dit niet beter net als bij de specs automagisch gebeuren?
Dat probleem moet inderdaad nog gefixed worden. De BenchDB is nog beta maar door dit soort experimenten uit te voeren kom je snel achter beperkingen die nog opgelost moeten worden :) .
Vorkie schreef op 10 juni 2004 @ 00:45:
Wat ik er wel bij wilt vermelden is dat de titels erg tja, niet super zijn op ze best gezegt, want het ziet er een beetje onprofessioneel uit, maar daar komt vast wel verandering in.
Dit is niet om af te kraken, maar nu kan iedereen dus wat toevoegen en geeft er een topictitel aan die niet echt mooi staat tussen alle onderwerpen op de frontpage...

Don't blame me vind het namelijk wel leuk dat het forum nu wat meer interact met de frontpage doormiddel van de benches die meestal hier worden besproken.
:)
Zodra je de mensen de vrijheid geeft om zelf omschrijvingen te bedenken krijg je chaos. Dit kan al deels opgelost worden door ook aan kolommen een eenheid te kunnen koppelen (zoals nu het geval is bij de score), zodat bijv. de kolom bussnelheid verplicht als getal in de eenheid MHz opgegeven moet worden. Ik had daar geen rekening gemaakt bij het maken van het databasemodel voor de BenchDB maar dit kan achteraf gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb mijn config er ook maar bijgezet >:)
http://www.tweakers.net/benchdb/testcombo/222
Ben benieuwd naar andere resultaten

Ik denk dat ik het geheugen verkeerd heb ingevuld |:(
Voor de zekerheid ook maar meteen een screenshot gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://imgz.ath.cx/uploads/imgz.ath.cx_198.jpg

Ik hoop het te horen als er nog wat fouten in staan :Z

[ Voor 49% gewijzigd door Reset2003 op 10-06-2004 02:51 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
leuk idee >:)

ben benieuwd of er veel gebruik van word gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, maar een paar kleine dingetjes. De screenshot url is case sensitive, mijn homedir bij cistron ook (Linux server). Als ik dus JPG invul dan pikt hij mn url niet. En in Firefox is de layout soms wat vaagjes, maar je gebruikt zelf Mozilla dus dat zal je wel gezien hebben neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik heb wat versleuteld zodat het er nu een stuk netter uitziet:

http://www.tweakers.net/benchdb/test/99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op 10 juni 2004 @ 20:00:
Ik heb wat versleuteld zodat het er nu een stuk netter uitziet:

http://www.tweakers.net/benchdb/test/99
Netjes hoor, heb meteen mn score maar ff aangepast:
http://www.tweakers.net/benchdb/testcombo/223 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ook maar ff scores toegevoegd :) alleen af en toe had ik wel vraagtekens bij wat er nou bedoeld werd.... :P
http://www.tweakers.net/benchdb/testcombo/233

[ Voor 19% gewijzigd door Henk op 10-06-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor bij die overclockratio bovenaan te staan, maar ik snap geen hout van die site.. toch maar es ff uitzoeken B) sta ik ook es ergens bovenaan :D

ik heb:

xp1800+ 1533mhz @ 2534mhz

2534/1533=1,6529 x 100= 165.29 - 100 = 65.29%

@luchtkoeling 8) :*) >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:04:
Ik hoor bij die overclockratio bovenaan te staan, maar ik snap geen hout van die site.. toch maar es ff uitzoeken B) sta ik ook es ergens bovenaan :D

ik heb:

xp1800+ 1533mhz @ 2534mhz

2534/1533=1,6529 x 100= 165.29 - 100 = 65.29%

@luchtkoeling 8) :*) >:)
Ik heb er nog eentje staan van 66,67% :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:08:
[...]

Ik heb er nog eentje staan van 66,67% :P :D
niet op lucht :P
maar daardoor kom ik dus niet bovenaan ;) :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

UTM

Is het mischien ook niet handig om stresses temps erbij te zetten? Kijk, je kan wel dik occen maar als je temp stressed naar 80 graden ofzo vliegt heb je overall vrij weinig aan je oc :). Ook kan je nu goed een vergelijking zien tussen WC cooling en ander soort cooling bij bepaalde CPU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
Volgens mij zijn er meerdere benamingen voor geheugen/bussnelheid in het systeem.

Ik heb iig Overgeklokte FSB / HT kloksnelheid:166MHz ingevuld en omdat het DDR is bij Effectieve geheugen kloksnelheid: 333MHz

Ik vond het een beetje vaag. Misschien die dropdowns wat bijvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
In beide gevallen moet je de effectieve snelheid opgeven. Dus 800MHz FSB bij een P4 bus met een werkelijke kloksnelheid van 200MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb ook 2 projecten toegevoegd, waaronder 61,7% op lucht :)

Verder heb ik dezelfde suggesties als YoupY over de geheugentimings. Videokaarten lijken me wel geschikt om los toe te voegen, onder de naam 'GPU overclocking'

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op 09 juni 2004 @ 23:39:
Ik bedacht me vandaag dat de benchmark database die sinds twee weken in beta is op www.tweakers.net/benchdb ook prima gebruikt kan worden als database voor overklokresultaten. Ik heb even snel een categorie en een kolomcombinatie voor CPU overklokresultaten toegevoegd waar op dit moment alleen een erg schamele overklok van een Athlon XP 1700+ aan is toegevoegd.

Je kunt eigen resultaten toevoegen via http://www.tweakers.net/benchdb/manager .

De instellingen van de kolommen moet wellicht nog gefinetuned worden. Graag feedback hierover. Ik bedenk me net dat het wel handig is om ook voltages te vermelden (te lang niet meer geoc'ed, allemaal de schuld van niet-overklokbare dual procs :) ).

Het is de bedoeling dat er nog filteropties worden toegevoegd zodat je uiteindelijk bijv. op processor, chipset of koelmethode kunt filteren.
Eeey femme ziet er goed uit hoor :P
Zo maakt tweakers.net zijn naam is goed waar 8) >:)

femme zou je er nog een optie in kunnen maken dat je ook de user namen kan zien van de mensen voordat je op zo'n link klikt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Net idee fempie. Maar de layout van die tabellen is een klein beetje onduidelijk, en de indeling van de SPEC benchmarks mag ook wel iets duidelijker, minder leaves enzo.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TGEN schreef op 11 juni 2004 @ 03:41:
Net idee fempie. Maar de layout van die tabellen is een klein beetje onduidelijk, en de indeling van de SPEC benchmarks mag ook wel iets duidelijker, minder leaves enzo.
Vergeet niet dat het systeem ergens anders voor gemaakt is. Femme heeft gewoon wat dingetjes aangepast.
Pagina: 1