[WinXP] Geen DHCP te vinden

Pagina: 1
Acties:

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik heb het volgende probleem.
Al 2 machines in m'n netwerk hebben geen verbinding meer met het internet en met het netwerk.
Om 1 of andere reden zet ie de IP's van de machines op 169.254.*.*

Nu lees ik in de FAQ het volgende:
169.254.x.x / 255.255.0.0 (Automatic Private IP Adress) - In deze range krijgt een NIC die op DHCP staat een IP toegekend, als er geen DHCP-server beschikbaar is. (bij win98 vertraagd dit het opstarten, stel dus een vast ip in als je pc vaak geen netwerkverbinding heeft)
Geen DHCP server beschikbaar dus.
Vreemd genoeg hebben 2 andere machines in hetzelfde netwerk nergens last van.
Waar zou dit aan kunnen liggen en waar kan ik de DHCP server instellen in XP?

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
ik zou je graag helpen maar vertel eerst eens wat je aan hardware en software hebt staan, wat voor netwerk je hebt (hub, router, software etc.)

en via welke maatschappij je internet hebt is ook wel handig ook te weten.

heb je firewalled router?? etc etc etc....

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

weet je zeker dat je dhcp server er niet uit ligt? probeer op de 2 machines die nog wel werken een nieuw ip adres aan te vragen (start->uitvoeren->cmd-
>ipconfig /renew)
als dit probleemloos gaat zou ik toch de lan settings nog eens goed doorlopen of een backupje van de settings van 1 van de werkende systemen overzetten.

• Refragmental
promo-1 schreef op 09 juni 2004 @ 23:45:
ik zou je graag helpen maar vertel eerst eens wat je aan hardware en software hebt staan, wat voor netwerk je hebt (hub, router, software etc.)

en via welke maatschappij je internet hebt is ook wel handig ook te weten.

heb je firewalled router?? etc etc etc....
Hardware... een Laptop met een National Semiconductor netwerkkaart en een PC met een realtek kaartje.

Router is een UNEX NexIP IS050e (breedband router)

Software: XP en Zonealarm.

ISP = @home

• Refragmental
Firestorm schreef op 09 juni 2004 @ 23:48:
weet je zeker dat je dhcp server er niet uit ligt? probeer op de 2 machines die nog wel werken een nieuw ip adres aan te vragen (start->uitvoeren->cmd-
>ipconfig /renew)
als dit probleemloos gaat zou ik toch de lan settings nog eens goed doorlopen of een backupje van de settings van 1 van de werkende systemen overzetten.
Ik heb deze machine waar ik nu op werk al een paar keer gereboot, laatst verkregen lease is van 23:16... 2 uur nadat 1 van de 2 machines het begeven had.

Vreemd genoeg deden deze 2 machines het gisteren wel nog... maar vandaag opeens niet meer.

Verwijderd

Ik zou eens beginne met zonealarm te verwijderen.
en heb je onlangs nog je pc geupdate
zo ja zet hem dan is effe met systeem herstel een dag terug
of naar de datum dat ie het nog deed

suc6

• Refragmental
Heb het probleem opgelost.

Op alle2 de machines de netwerkkaarten verwijderd en daarna de router gereboot. :)
Pagina: 1