Toon posts:

@home en router(SMC7004ABR) houden niet van elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Ik was bij een kennis bezig om hun @home verbinding te voorzien van een routertje. Maar wat we ook doen; het werkt niet. Even de feiten.

0) Opstelling: 2pc (XP en 2000), SMC7004ABR router en com21.

1) De verbinding naar com21 en verder is OK. Met een "losse" PC kan ik gewoon internet op. geen problemen

2) Als ik de router tussen de verbinding zet dan kan ik (over de router) communiceren tussen de 2 pc´s. (Zowel ping als shares en printers)

3) Ik kan de router pingen en vervolgens inloggen op de instellingen te doen.

So far de dingen die goed gaan.

Als ik de router configureer (conform FAQ) dan vul ik netjes de hostnaam, pDNS en sDns gegevens in. kies natuurlijk voor dynamisch IP en sla de handel op. Simpel gezegt: Wat ik ook doe, hoe ik het ook invul; ik krijg geen verbinding. De router blijft bij STATUS ook "disconnected" geven.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Is er soms een chronisch probleem met de SMC7004ABR?

Voor de duidelijkheid: de @home-FAQ's heb ik al doorgenomen...

Bij voorbaad dank _/-\o_
Martijn Hoedeman

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Volgens mij hoef je alleen je CX-nummer in te vullen.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je het de verstrekte computernaam bedoelt.
Deze heb ik netjes ingevuld in de hostname, conform opgave in de FAQ van @home.

Helaas geen succes :(

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:31
je hebt de juiste kabel gebruikt tussen je COM21 en je Router ? (straight als ik het goed heb) :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Yep, de kabel is welliswaar erg lang, maar werkt prima. Als ik de router nml. er tussen uit haal en de kabel uit de kabelmodem "direct" in de pc plug werkt het allemaal goed. (ok dit is een relatieve term bij @home :z maar toch)

Verwijderd

Je hebt toevallig toch niet te maken met een @home buget aansluiting???

Heb laatst voor hetzelfde probleem gestaan in de router verkreeg ik een ip nummer van @home maar surfen via de router ho maar!!
Verschillende routers gepobeerd --> geen resultaat terwijl rechtstreeks op de pc's prima werkten.
Heb het bij die klant de moet opgegeven, ken ook nietmand anders met zo'n buget aansluiting dus zal daar wel aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
He Jakkes,

Dat zou best eens zo kunnen zijn. Moet ik overigens voor de zekerheid even navragen, maar mijn vermoeden is dat het een budget verbinding is.

Is de @home-Budget verbinding een speciale (beperktere) verbinding waardoor er niet met een router gewerkt kan worden ?

Heeft iemand de @home-budget-verbinding met een router werkend??
Pagina: 1