Hi All,
Ik was bij een kennis bezig om hun @home verbinding te voorzien van een routertje. Maar wat we ook doen; het werkt niet. Even de feiten.
0) Opstelling: 2pc (XP en 2000), SMC7004ABR router en com21.
1) De verbinding naar com21 en verder is OK. Met een "losse" PC kan ik gewoon internet op. geen problemen
2) Als ik de router tussen de verbinding zet dan kan ik (over de router) communiceren tussen de 2 pc´s. (Zowel ping als shares en printers)
3) Ik kan de router pingen en vervolgens inloggen op de instellingen te doen.
So far de dingen die goed gaan.
Als ik de router configureer (conform FAQ) dan vul ik netjes de hostnaam, pDNS en sDns gegevens in. kies natuurlijk voor dynamisch IP en sla de handel op. Simpel gezegt: Wat ik ook doe, hoe ik het ook invul; ik krijg geen verbinding. De router blijft bij STATUS ook "disconnected" geven.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Is er soms een chronisch probleem met de SMC7004ABR?
Voor de duidelijkheid: de @home-FAQ's heb ik al doorgenomen...
Bij voorbaad dank
Martijn Hoedeman
Ik was bij een kennis bezig om hun @home verbinding te voorzien van een routertje. Maar wat we ook doen; het werkt niet. Even de feiten.
0) Opstelling: 2pc (XP en 2000), SMC7004ABR router en com21.
1) De verbinding naar com21 en verder is OK. Met een "losse" PC kan ik gewoon internet op. geen problemen
2) Als ik de router tussen de verbinding zet dan kan ik (over de router) communiceren tussen de 2 pc´s. (Zowel ping als shares en printers)
3) Ik kan de router pingen en vervolgens inloggen op de instellingen te doen.
So far de dingen die goed gaan.
Als ik de router configureer (conform FAQ) dan vul ik netjes de hostnaam, pDNS en sDns gegevens in. kies natuurlijk voor dynamisch IP en sla de handel op. Simpel gezegt: Wat ik ook doe, hoe ik het ook invul; ik krijg geen verbinding. De router blijft bij STATUS ook "disconnected" geven.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Is er soms een chronisch probleem met de SMC7004ABR?
Voor de duidelijkheid: de @home-FAQ's heb ik al doorgenomen...
Bij voorbaad dank
Martijn Hoedeman