Toon posts:

Card-Reader

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben volstrekt een newbie op het gebied van Sd en Card-Readers. Het is zo dat ik nog maar net een camera de, Kodak CX7430 met een SD 256 Mb van Dane in mijn bezit heb...Nu kwam ik op internet de term Card-Reader tegen en vraag me nu af: schaft men een Card-Reader nou aan om de snelheid van het transfers van foto's te versnellen? Ik bedoel, schaf je een Card-Reader aan als je grote aantalen foto's hebt om te verwerken en denkt het toestel is te langzaam?

Verwijderd

Kan, maar het kan ook meerdere oorzaken hebben:

- 9 van de 10 cardreaders kunnen ook schrijven, wat naar je camera niet kan.
- De meeste zijn USB 2.0, wat nog lang niet iedere camera is.
- Je loopt niet te hannisen met het kabeltje in de camera, met het risico dat die op den duur afbreekt of lam word
- Staat wel grappig :+

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 15:55

megaleo

Special member

Nee, dat doe je niet.
Doe je eigenlijk alleen als je vaak van verschillende soorten geheugenkaarten data wilt inlezen. Of je vind het gewoon handig om zo'n ding te hebben.
Tja, wat is sneller? Kabeltje in je camera drukken en foto's overzetten of card uit je camera halen, in je card-reader stoppen. En foto's overzetten.
Ieder voor zich natuurlijk. :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Trenner, verdiep je eerst in de functionaliteit en het doel van cardreader-hardware, voordat je een topic opent over die dingen. Op GoT is het niet de bedoeling dat alles in hapklare brokken aangeleverd wordt, wat eigen inzet en uitzoekwerk is echt aan te raden. Vandaar dat deze dicht gaat :)

Zie ook de algemene faq inzake topicstarts.

[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 09-06-2004 23:07 ]

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.