Toon posts:

maximaal aantal netwerkconnecties bereikt

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn fileserver op het netwerk in mijn studentenHUIS.

Het netwerk zit als volgt in elkaar:
4 windows XP home edition pc met elk ander ip adressen in de 192.168.0.x range, ipadressen zijn handmatig ingesteld.
1 windows XP home edition pc die als fileserver gebruikt wordt, deze computer heeft zijn 4 HD's geshared die door de 4 win XP schijven als netwerkHD's gemapt zijn. Ipnr is 192.168.0.1
1 windows 98 pc die zo nu en dan als client gebruikt wordt.

Alle clients mappen zo'n 2 netwerkdrives op de server.

Nu heb ik het volgende probleem:
*Als alle XP pc's eerst opstarten en daarna de Win98 PC zijn er geen problemen, iedereen kan prima van de netwerkschijven gebruik maken.
*Als 3 XP clients en de WIN98 clients opgestart zijn kan de 4e XP client niet meer de shares als netwerk mappen. Het aparte is dat ik wel contact kan maken met de server en de shares zien, ik kan alleen niet altijd in de shares komen. (soms lukt dit wel.) Foutmelding is dat het maximum aantal netwerk connecties is bereikt.

Ik begrijp dat het max aantal netwerk connecties van win XP home 10 is, maar waarom kan ik er dan wel met alle computers op als win98 als laatste opstart en niet als dat niet het geval is?

Verder de vraag wat nu? De fileserver is eigenlijk net nieuw aangeschaft en zou daarom nog naar de winkel terugkunnen om het OS om te wisselen versie op te hogen, zou ik b.v. met een windows XP pro wel meer connecties aankunnen of moet ik een server versie kopen? Op welke manier krijg ik zo goedkoop mogelijk mijn clients aan de server? Uiteraard wil ik alles legaal, dus server en clients.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, search en google heeft me al iets wijzer gemaakt maar mijn twee vragen staan nog open.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 09:46 . Reden: studenthuis ]

Verwijderd

Tja, niet om lullig te zij maar XP home is bedoeld voor stand alone thuis gebruik.

Als je dit als server os wolt gaan gebruiken wordt de plank dus gewoon volledig mis geslagen.

Inventariseer je behoeften opnieuw en leg deze aan je leverancier voor, dit had hij zeker moeten kunnen voorspellen.

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Bij je netwerkshares probeer een maximum op te geven of helemaal niks geen maximum.

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wij hebben dit ook gehad, en bij ons bleek het aan de licenties op de server te liggen. Je kan met maximaal x aantal clients naar de server connecten, en daarna is het feest afgelopen.

Dit was overigens met NT4 server, hoe het met XP zit weet ik niet, maar zoals MASH_MAN hierboven al aangeeft, lijkt het me niet handig om XP als server in een proffesionele omgeving in te zetten, nog los van het licentieverhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 08:33:
Tja, niet om lullig te zij maar XP home is bedoeld voor stand alone thuis gebruik.

Als je dit als server os wolt gaan gebruiken wordt de plank dus gewoon volledig mis geslagen.

Inventariseer je behoeften opnieuw en leg deze aan je leverancier voor, dit had hij zeker moeten kunnen voorspellen.
Het gaat om een studentenhuis waarbij een computer als server gebruikt wordt. Het probleem hebben we ook pas net omdat er dus een PC bijgekomen is en er 1 pc doorgeschoven is. Het is dus niet professioneel, de server staat ook niet 24/7 aan.

Maar begrijp ik het goed dat als ik op de server XP pro installeer ik dan meer connecties zou hebben?

Verwijderd

Zoals ik het zie betekent het woordje HOME thuis. bij mij thuis heb ik 1 server met win XP PRO. 2 XP pc's en 1 Win 98. en het werkt gewoon nooit problemen gehad.

• Tony diNovo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 09:36:
[...]
*knip*

Maar begrijp ik het goed dat als ik op de server XP pro installeer ik dan meer connecties zou hebben?
Voor zover ik weet heb je daar met XP Pro ook nog last van. Als je echt meer wilt hebben dan zal je toch naar een Server-OS toe moeten denk ik....

http://specs.tweak.to/9537

Verwijderd

Topicstarter
Tony diNovo schreef op 10 juni 2004 @ 09:52:
[...]

Voor zover ik weet heb je daar met XP Pro ook nog last van. Als je echt meer wilt hebben dan zal je toch naar een Server-OS toe moeten denk ik....
Ja dat snap ik maar als de limiet bij home op 5 lig en bij pro op 10 dan zou ik dus weer even uit de voeten kunnen, ik verwacht niet dat er hier nog meer pc's bij komen of in elk geval niet tot de 10.

• Tony diNovo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Die 10 bij pro komt me bekend voor in ieder geval.
Ik heb thuis een XP Pro fileservertje gehad met nog 5 computers op het netwerk, en daar nooit problemen mee gehad. Dus dat zou je oplossing kunnen zijn.

Helaas was het bij mij ook een webservertje die redelijk ging lopen, en dan wil je IIS niet echt meer... ;)

http://specs.tweak.to/9537

Pagina: 1