USB Stick halfdood door USB fan

Pagina: 1
Acties:

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19
Ik heb een 128 MB USB stick van TwinMos en had deze in mijn front-USB poort geprikt. Op de andere front USB poort stond een USB ventilatortje te draaien. Nou gebeurde het volgende toen de fan aanstond: het lampje op de stick bleef constant branden en windows zag de hele stick niet meer. Ik heb daarna de PC uitgezeg met de gedachte: zal wel niks zijn.
De volgende ochtend stopte ik de stick er weer in en Windows ging de stick opnieuw installeren (doet ie normaal nooit) en ging vervolgens zeuren dat de stick niet geformateerd was en of ik hem wou formatteren. Nou wil ik dat niet, anders is 120 MB aan data weg. Ik denk, misschien ff chkdsk eroverheen. Niet dus:

code:
1
2
3
4
5
6
C:\>chkdsk h:
Het type bestandssysteem is RAW.
CHKDSK is niet beschikbaar voor RAW-stations.

C:\>

En de schijfcontrole in Windows schiet niet op. Je klikt op 'controleren' en schijfcontrole sluit af zonder enige melding of iets dergelijks.

Wat ook vreemd is, is dat windows de stick NIET ziet als de fan aanstaat en weer wel als ik hem uitzet. Wat ik dus vermoed is dat het voltage van de USB-poort waar de stick op zat fluctueerde door de fan op de andere poort (beide op mobo geprikt) en dat daardoor iets mis is gegaan.

Weet iemand of er nog een mogelijkheid is om mijn data terug te krijgen of moet ik hem (proberen) te formatteren of dat zelfs de hele stick gefrituurd is?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je stick zal niet kapot zijn maar door een te laag vermogen op de USB poort (die twee poorten zullen 500mA moeten delen denk ik) is je stick uitgevallen tijdens het schrijven. Dit geeft corrupte bestanden natuurlijk.

Hoe je je data kan recoveren weet ik niet...

Verwijderd

De USB Fan zal wel behoorlijk wat storing geven op de USB, waardoor de stick niet goed kan worden uitgelezen. Dit kun je evt. oplossen door een condensator als filter/buffer te plaatsen zo dicht mogelijk bij de fan.

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
check www.jufsoft.com eens voor BadCopy.

Deze tool soms data van een removable medium repareren

• Pimmeh
Dat programaatje zegt dat er geen recoverable files zijn, maar wel dat er 31 bad sectors op de stick zijn. Kan het zijn dat de FAT-tabel alleen vernield is? In dat geval is de data nog wel intact en het verklaart ook waarom windows denkt dat de stick niet geformatteerd is omdat ie de FAT-tabel niet meer kan lezen. Ik ben ook al op zoek naar andere recovery tools om te kijken of die er wat mee kunnen.

Verwijderd

studiorecovery zal de job klaren! waar anderen compleet de mist in gaan slaagt hij er in bij ons data van usb-sticks te recoveren... vlot te vinden op het web. succes!

• Pimmeh
http://chakotay.uwhost4.net/stick/scan1.jpg

Dat krijg ik als ik de USB scan met dat programma, verder kan ie niks restoren, dan wil ie de disk scannen omdat er geen partities zijn. Het scan resultaat staat op die screenshot. (Let op de cyclische redundantie-fouten, wat dat ook mogen zijn en hoe ik ze ook weg kan halen). Wel geeft ie aan dat er FAT-entries zijn, zouden dat mijn bestanden kunnen zijn?

Nou heb ik ook iRecover gedownload en die heeft ook geen partities gevonden, ik heb handmatig de hele stick laten zoeken. Echter, bij 99% zegt ie dat het een NTFS filesystem is (het is een FAT maar goed) en heeft ie een error: "No value selected".

Met andere woorden, ben niet echt verder gekomen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:49
Die 3 fouten geven al aan dat het medium verkloot is :(. Zelfde bij cd's tik maar is in bij de search :P.

• Pimmeh
In de zin van Flash geheugen op de stick is dus echt kapot en na een format is er ook niks meer aan te redden? En als die CR-fouten maar op 3 plekken voorkomen, is er dan echt geen enkele mogelijkheid om de rest van de data te redden?
Pagina: 1