ik ben bezig om voor een soort vragenlijst de antwoorden te verwerken naar een database, alleen lukt me 1 ding niet eerst de code:
de file waarin de vragenlijst staat:
dit werkt wel, ik krijg netjes de vragenopties uit de db..
als men op volgende drukt wordt deze data verstuurt naar:
op deze manier maakt ie in de tabel WEL een record aan met een antwoordid, een sessionid, het goede vraagnr, maar GEEN antwoord, het blijft simpel weg leeg.
ik heb de query (insert into bla bla, op 2 plekken staan, omdat ie anders met de melding komt dat de query leeg is..
.
ziet iemand zo wat ik fout doe ? mijn dank is groot
ik heb al enige oplossingen die worden aangeboden op got geprobeerd, maar niks mocht baten helaas
de file waarin de vragenlijst staat:
dit werkt wel, ik krijg netjes de vragenopties uit de db..
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php $i = 0; while($record2 = mysql_fetch_object($resopties)) { (isset(${$result.$i})); echo("$record2->veld value=\"$record2->optie\" name=\"result[$i]\" $checked>$record2->optie<br>"); print ${$result.$i++}; }?> |
als men op volgende drukt wordt deze data verstuurt naar:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| $super = "INSERT INTO antwoorden(antwoordid, sessionid, vraagnr, antwoord) VALUES ('', '$userid', '$vraagnr', '$result[$i]')"; for($i=0; $i < 20; $i++) { if ($result[$i]== 0) { } else { $super = "INSERT INTO antwoorden(antwoordid, sessionid, vraagnr, antwoord) VALUES ('', '$userid', '$vraagnr', '$result[$i]')"; mysql_query($super); $superresult = mysql_query($super); } } //Foutcontrole $result = mysql_query($super) or die("<b>A fatal MySQL error occured</b>.\n<br /> Query: " . $super . "<br />\nError: (" . mysql_errno() . ") " . mysql_error()); |
op deze manier maakt ie in de tabel WEL een record aan met een antwoordid, een sessionid, het goede vraagnr, maar GEEN antwoord, het blijft simpel weg leeg.
ik heb de query (insert into bla bla, op 2 plekken staan, omdat ie anders met de melding komt dat de query leeg is..

ziet iemand zo wat ik fout doe ? mijn dank is groot
ik heb al enige oplossingen die worden aangeboden op got geprobeerd, maar niks mocht baten helaas
[ Voor 11% gewijzigd door Longlegg op 09-06-2004 22:38 ]