Toon posts:

Alle Spellen Crashen met Radeon 9800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft n Radeon 9800 en sinds hij die heeft heeft hij er broblemen mee en kan geen enkel spel lang spelen soms al na 10min. en soms na 40min. eerst dacht ik dat het lach aan de tempratuur maar die was gewoon goed gecontroleerd met een sensor was 40 graden daar lag het dus niet aan en aangezien het de 2e Radeon 9800 was de 1e had de zelfde problemen en is omgeruild nu hebben we het volgende gedaan:

Windows opnieuw geinstalleerd
Drivers geinstalleerd en opnieuw geinstalleerd
Laatste DirectX 9 Versie geinstalleerd
Voltages gecontroleerd
Tempratuurgeconroleerd
Bios instellingen veranderd
Nieuwe Voeding Q-tec 550watt niet de beste maar zou voldoende moeten zijn
Moederbord is niet verouder
Asus.. P2.4ghz
512MB geheugen

Aangezien de kaart het wel een tijdje het goed doet denk ik niet dat het moederbord ofzo beschadigs is de fout die hij krijgt is is iederex weer met vpu recover dat het niet mogelijk was het beeld te herstellen :?

Aangezien andertopics niet geheel overeen kwamen of verouderd waren heb ik deze geopend

Alvastbedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:26 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

makje

Professioneel prutser

Probeer eens verschillende (ook oudere) catalyst drivers. Daarnaast kun je eens spelen met de AGP, soms wil het wel stabiel blijven op AGP 4x....

Die Q-tec voeding is wel een 550 Watt en zou zelfs voor een Q-tec wel voldoende moeten zijn, maar zou je toch eens de volt lijnen kunnen doorgeven? Dus de waardes voor de 3,3v, 5v en 12v.

offtopic:
Zou je wat aan je spelling, zinsconstrucie en gebruik van leestekens kunnen doen? Ik ben wel wat gewend, maar dit kost best veel moeite om te lezen en leidt van de inhoud van je verhaal best wel af...

9800x3d

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

zet vpu recover eens uit.
het wil nog wel eens crashen

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

of probeer eens een omega driver... en je vpu recover uit zetten en de chipsset drivervs van je mobo updaten en je pci to agp bridge driver installeren...

Bedankt alvast

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik had met een paar versies van de Omega drivers ook iedere keer foutmeldingen m.b.t. de VPU recover. Ik snap niet wat ze met die onzin moeten, want als ik deze optie uitschakelde had ik nergens last van en draaide alles gewoon door. Volgens mij draven ze soms gewoon door met de opties :O of-te-wel schakel VPU recover eens uit en kijk wat het resultaat is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers hadden we al eens geupdate dus van mobo enz...
We zullen het eens proberen om vpu recover uit te schakelen THNX
Pagina: 1