[NB COOLING] Asus p4c800 NB wordt ontzettend heet.

Pagina: 1
Acties:

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-02 22:26

Xer0X

Gotha know??

Topicstarter
Hoi allemaal ik heb me net geregistreerd maar volg al wel een hele tijd het forum/de website. Dus bij deze stel ik me ff voor.

Ik heb een vraag/probleem, mijn north bridge word zo ontzettend heet dat ik hem niet eens meer aan kan raken. Er zit een pasief koelblok op en ik heb er al een fan opgezet omdat ik het niet vertrouw. Ondanks dat wordt hij nog steeds ERG heet, ook op standaart snelheden (dus niet geoc't).
Ik heb 3 intake fans en 2 outtake in een ruime chieftec bigtower kast dus aan airflow ook geen gebrek.
Omdat de koeler zo heet wordt heb ik er ook geen andere koel pasta opgedaan omdat het met de hitte overdracht wel goed zit dacht ik zo.
Hij had dit nog niet met mijn p4 2.0 400fsb dus het is wel degelijk fsb gerelateerd dacht ik zo, maar op standaard 800fsb (nieuwe proc.) moet dit toch niet mogen?
Mijn systeem is verder wel stabiel op 240fsb (ook al wil ik graag hoger met mijn p4 2.6je watergekoeld met dangerden maze3 kloon)

Dus al met al geen levens bedreigende situatie maar ik wil graag uitsluitsel. Ik heb al gegoogeld en in dit forum gezocht en ook nog andere zoals xtremsystems etc...
Ik kan echter niks vinden. Mischien zie ik wel spoken en is het normaal maar dat lijkt me toch niet anders zouden ze hem toch niet pasief koelen?

Verwijderd

Als je pc stabiel is is er toch geen probleem? Als je wilt overklokken kan je een koperen NB-heatsink met fan kopen. Zoiets dus: http://www.xpcgear.com/swiftmcx159r.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:37 ]

• Xer0X

Xer0X

Gotha know??

Topicstarter
Ik zie dat jij p4p800 hebt op 250fsb. Wordt die van jouw ook zo heet dan?
wil graag ook naar de 250. Maar ben bang dat mijn mobo niet mee wil werken. Denk dat juist omdat hij zo heet wordt mijn NB niet een van de OC vriendelijkste is. Ik weet wel je moet niet zeuren met 240, maar je wilt altijd meer he? :-)

Verwijderd

Intussen is mijn FSB teruggezet naar 240 MHz omdat mijn CPU het niet lang trekt op 3.5 GHz, zeker niet met dit weer.

Maar de NB kan het zeker aan: http://www.x86-secret.com...m/p4p800se/p4p800se-7.htm Dit is van de Asus P4P800S-E, maar ik heb het ook al gezien voor de P4P800 met de standaardkoeling dus met jouw moederbord zal het evenmin een probleem zijn. En ik heb zopas zelfs het volgende gelezen:
So, the user is able adjusting the FSB speed within 100 to 400 MHz, raising voltage on the processor up to 1.95V, up to 2.85V on the memory, and up to 1.8V on the AGP. In factual overclocking we were able attaining stable operation at FSB=285 MHz.
Bron: http://www.digital-daily....-875p-roundup/index06.htm

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:55 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:31

makje

Professioneel prutser

Ik heb een vraag/probleem, mijn north bridge word zo ontzettend heet dat ik hem niet eens meer aan kan raken.
Dit zegt niet zo heel erg veel, mijn harde schijven worden wel eens 50 graden en dan kan ik ze ook niet meer aanraken door de hitte. Echter die northbridge kan uitstekend met 50 graden overweg, daar is hij voor gebouwd :)

Natuurlijk komt er ook voor die northbridge een keer een punt dat hij door warmte fouten begint te maken, maar dat punt ligt echt nog wel op hogere temperaturen. Als je gaat overklokken en bijv. ook nog het voltage van je northbridge gaat verhogen dán moet je hem zwaarder gaan koelen, maar nu nog niet.

9800x3d

• Xer0X

Xer0X

Gotha know??

Topicstarter
Nou in elk geval bedankt voor jullie reacties. En ik zal in het vervolg niet meer zo paranoia zijn.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15
wees blij dat je geen rambus bak hebt, 70 a 80 graden voor de modules zijn dan normale waardes :+ :P

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 09-06-2004 23:43 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Drake schreef op 09 juni 2004 @ 23:42:
wees blij dat je geen rambus bak hebt, 70 a 80 graden voor de modules zijn dan normale waardes :+ :P
Het gaat over de northbridge ;)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:31:
[...]

Het gaat over de northbridge ;)
duh maar hij klaagt over hoge temps die voor een northbridge normaal zijn, stel dat hij een rambus machine zou hebben zou hij waarschijnlijk de pc niet meer durven aan te zetten vanwege het kokende geheugen O-) :+

[ Voor 32% gewijzigd door _Drake_ op 10-06-2004 19:38 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1