Toon posts:

CD en CDRW op NF7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen,
Ik, of eigenlijk een vriend van mij, zit met het volgende probleem. Na een schone installatie van WINXP pro met SP1+ alle updates wordt de CDdrive en de CDRW niet meer herkend. Ik heb voor hem dus Windows erop gezet (van de cd ;) ), dus toen werkte alles nog. Het enige dat ik er toen nog op heb gezet, zijn de nieuwste nForce2 mobo drivers. (ook de IDE dus). Kan het zijn dat die de CD/CDRW niet goed aansturen ofzo, want de HDD doet het wel gewoon.

Het systeem is:
Abit NF7
AMD 2800+ non OC`ed
2x 256MB kingston valueram DDR400
120gieg Seagate HDD
52x AOpen CD drive
52/24/52 Philips cd-brader.

Verwijderd

Is die wel in je device manager zichtbaar?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:46

w0w

Kan het zijn dat die de CD/CDRW niet goed aansturen ofzo, want de HDD doet het wel gewoon.
Ja, dat kan.
Worden ze wel weergegeven in Deze Computer? Worden ze wel weergegeven in het bios?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 22:19:
....

52/24/52 Philips cd-brader.
Zo kan je het natuurlijk ook noemen.
In plaats van een cd'tje bakken kan je m natuurlijk ook braden.
Hier had ik zelf nooit op gekomen _/-\o_

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
in het BIOS worden ze wel beide aangegeven en onder 'deze computer' ook. Ik hoor net van `m dattie vanmiddag een cd heeft afgespeeld met die brader, maar nu doet ie weer niks. Ik heb het zelf ook gezien. Je krijgt dan de volgende foutmelding: H:\ geen toegang onjuiste functie :? (dat is bij de CD speler. De brader doet helemaal niks. Als je er btw een cd in doet dan spint ie wel, maar speelt niet af.

EDIT: oohja er is vanmiddag net een nieuwe IDE 80wire kabel in gezet dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij.

EDIT2: Ik heb nu de nForce IDE drivers gemold omdat ik hier ergens op GOT had gelezen dat die vrij beroerd waren. (kom ik ook nu pas achter 8)7 ) maar de brader en speler doen het nu weer en daar gaat eht om. Nu rest alleen de vraag hoe dit komt?? Hebben meer mensen hier last van of is deze ene nForce2 MCP Southbridge toevallig brak?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 23:19 ]