Toon posts:

[ADSL] ETech router wil niet werken met HCCNET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wij hebben een HccNet lite abonnement. Standaard met een USB modem.
Nu heb ik van een vriend een ETech router gekocht, die bij hem werkte (zonnet).

Nu heb ik em HccNet gehangen, maar ik kreeg een ip, maar na een tijdje verbreekte de verding. Als ik naar het subnetmask kijk wat ik krijg: op het modem 255.255.255.255 en op de router 255.255.255.0. Dat is het enige verschil

Als ik van internet wordt gegooid, kan ik een tijd niet meer inbellen/loggen met de router. Wel met het USB modem.

Ik heb de nieuwste firmware erop staan (door etech zelf gedaan), maar nog niks.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? HccNet geeft geen support omdat hun zelf alleen het alcatel multi pc modem leveren en niet de etech.

Kan iemand mij misschien iets meer hierover vertellen?

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 11:45
Ik denk dat je de HCCnet helpdesk moet bellen en zeggen dat je nu met een ander modem gaat werken en hun ook even het mac adres van het modem doorgeven.
Ze hebben nl het macadres van je USB modem in hun bestand staan om daar een ipadres aan te geven.
Ik denk dat het dan wel gaat werken.

succes ;)

sorry je melding niet goed gelezen. je had de helpdesk al gebeld....
als je in je browser het ipadres van je modem intikt kom je in het config scherm van het modem.
Daar moet je dezelfde instellingen hebben staan als in je USB modem.
ook usernaam en password.
tevens moet de VCI/VPI goed hebben staan.
Gaat dit abbootje via KPN of via BBNED?
De instellingen hiervoor staan in de handleiding van het modem.

alsnog succes

[ Voor 42% gewijzigd door GrumpyGamerDad op 10-06-2004 11:32 . Reden: niet goed gelezen....... ]

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
alle instellingen staan volgens de gegevens van hccnet (gaat via kpn).

Maar ik krijg wel verbinding, maar naar een tijdje word ik eraf gegooid en kan ik een tijdje (15 - 30 min) niet inbellen met de etech modem/router. Maar wel met het USB modem.

Ik kan het mac adres van het usb modem in de modem/router kunnen zetten (kopieren).
Zou dat misschien helpen?

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het MAC-adres hoef je niet in te stellen, er wordt daar namelijk niet naar gekeken. (Inloggen doe je op een radius, werkt dus verder met username/password). Het lijkt me meer dat je het toch in de router zou moeten zoeken. Blijft de vraag waar precies.

Verwijderd

Topicstarter
maar zoals ik al zei: Ik krijg verbinding, alleen die wordt na een tijdje verbroken en dan kan ik met de router niet meer inbellen, wel met het usb modem.

Username en wachtwood zijn goed, de adsl instellingen staat ook goed (volgens heb boekje en mail van hccnet)

Alleen via de router lukt het niet (alleen maar een paar minuten)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:05:
maar zoals ik al zei: Ik krijg verbinding, alleen die wordt na een tijdje verbroken en dan kan ik met de router niet meer inbellen, wel met het usb modem.

Username en wachtwood zijn goed, de adsl instellingen staat ook goed (volgens heb boekje en mail van hccnet)

Alleen via de router lukt het niet (alleen maar een paar minuten)
Heb je ook de helpdesk van E-tech al gemaild? Misschien kunnen zij je helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb gemaild, het netjes de juiste instellingen gekregen. Zoals het zou moeten werken.

De router heeft ook een ritje gemaakt naar etech, hun hebben er naar gekeken en de nieuwste firmware en software opgezet.

Maar nog geen resultaat....
Pagina: 1