Toon posts:

2.5 Inch HDD in USB 2.0 behuizing werkt niet op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren bij Alternate geweest en heb daar een nieuwe 80GB HDD voor mijn laptop te halen omdat mijn huidige te klein werd. Ik heb daar gelijk een Sitecom 2.5 Inch hdd behuizing bijgehaald om mijn huidige 20 GB hdd in te stoppen. Zo gezegt zo gedaan. De nieuw HDD werkt perfect alleen mijn oude hdd in de behuizing doet het dus niet op mijn laptop. Er zitten 2 lampjes op een rode en een groen. De rode gaat branden maar je hoort de hdd niet opspinnen. Als ik hem aan mijn normale desktop zet doet hij het wel gewoon, dit lijkt me dus een stroom probleem. Nu zit er een extra usb kabel bij om de hdd van extra stroom te voorzien die er dus in, doet hij nog niks, behalve het rode lampje dan. Deze brand trouwens ook op mijn Desktop. Als ik eerst die stroom kabel erin stop en daarna mijn USB stekken gaat hij aan maar na een paar seconde valt hij weer uit en spint hij weer op. :( Nu is mijn vraag hoe kan dit dat hij niet op mijn laptop werkt maar wel op men desktop.

Extra info: men laptop heeft USB 1.1 en USB 2.0 op allebij hetzelfde probleem.
mijn desktop heeft alleen USB 1.1 en daar werkt het gewoon goed op. Op een andere pc met USB 1.1 trouwens ook. :)

Dit is de behuizing, hij wijkt iets af want hij is iets ronder maar deze hebt ik dus bij alternate gekocht. :)
Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.nl/prodpic/450x450/t/t2ff81.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Even een subtiel schopje.

Wat ik ook nog vergeten was dat ik nog een externe hdd behuizing heb maar dan voor een 3.5 inch hdd op USB 2.0 en die werkt wel gewoon. :)

Verwijderd

Zorg ervoor dat er tussen uw externe HD en de laptop een USB HUB met ingebouwd versterkertje geschakeld is. Zoals je het verteld lijkt het alsof je schijfje onvoldoende stroom uit je USB-poort kan trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:41:
Zorg ervoor dat er tussen uw externe HD en de laptop een USB HUB met ingebouwd versterkertje geschakeld is. Zoals je het verteld lijkt het alsof je schijfje onvoldoende stroom uit je USB-poort kan trekken.
Er zit dus bij de hdd 2 usb kabels bijgeleverd. De ene voor het aansturen en stroom dus een normale usb kabel en nog een 2e USB kabel voor extra stroom op de HDD te zetten. Als ik kijk bij mijn UBS poorten trekt hij 98 mA dat doet hij op de laptop ook en zo'n poortje kan 500 mA leveren dus dat lijkt me gek. De Laptop staat trouwens gewoon op netspanning dus stroom heeft hij zat. ;)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 17:47

Tjark

DON'T PANIC

Maar toch is waarschijnlijk dat het probleem. Op het werk al meerdere keren gezien dat iets niet werkt met een laptop, dan een powered USB-hub ertussen, en dan werkt 't wel.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar is die extra power stekker op de hdd toch voor :?

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Er zit als het goed is ook een verloop je bij om extra power te trekken via de PS2 poort, probeer dat eens, ik heb precies dezelfde behuizing met een 40 GB diskje erin, en soms werkt ie wel, en soms niet, op onboard poorten van mainboards werkt ie altijd, alleen op laptops en uitbereidingskaarten werkt ie niet.

In 99% van de gevallen idd, een stroom probleem, upspin van je HDD is vast ietsje meer als 500 mA

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

jeroenvanthoog schreef op 10 juni 2004 @ 14:00:
Er zit als het goed is ook een verloop je bij om extra power te trekken via de PS2 poort, probeer dat eens,
Precies. Ik gebruik hiervoor een USB -> PS/2 verloopje dat bij een muis geleverd werd.

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
jeroenvanthoog schreef op 10 juni 2004 @ 14:00:
Er zit als het goed is ook een verloop je bij om extra power te trekken via de PS2 poort, probeer dat eens, ik heb precies dezelfde behuizing met een 40 GB diskje erin, en soms werkt ie wel, en soms niet, op onboard poorten van mainboards werkt ie altijd, alleen op laptops en uitbereidingskaarten werkt ie niet.

In 99% van de gevallen idd, een stroom probleem, upspin van je HDD is vast ietsje meer als 500 mA
Dir zit niks bij om op een ps2 poort aan te sluiten alleen wat ik zei die 2 usb kabels 1 voor de stroom en de andre voor de stroom/data

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:00

mjl

Ugh

De extra aansluiting moet natuurlijk wel voldoende spanning/stroom leveren, bij laptops is dat nog wel eens beperkt, soms werkt het wel en soms werkt het niet. Mijn USB 2.0 (2.5") werkt wel op een USB 2.0 PC-card maar niet op de natieve USB van de laptop. De PC kaart is dan wel extra gevoed vanuit de PS2 poort.

-------

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:05:
[...]

Dir zit niks bij om op een ps2 poort aan te sluiten alleen wat ik zei die 2 usb kabels 1 voor de stroom en de andre voor de stroom/data
Dan is het duidelijk, je trekt nu 2x stroom van dezelfde HUB (in de laptop) dus netto kun je net zo goed met 1 kabeltje toe want de stroom wordt gewoon gedeeld over de 2 poorten (2x 50 of 1x 100 mA blijft 100 mA), ik zou dan toch gaan voor een behuizing met een PS2 voedingskabletje of een met een accu.

Of je moet een adapter voor 220V hebben die spanning op een USB kabltje kan zetten (Belkin heeft zoiets voor PDA's e.d.).

[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 10-06-2004 14:09 ]

-------

Verwijderd

Topicstarter
mjl schreef op 10 juni 2004 @ 14:07:
[...]

Dan is het duidelijk, je trekt nu 2x stroom van dezelfde HUB (in de laptop) dus netto kun je net zo goed met 1 kabeltje toe want de stroom wordt gewoon gedeeld over de 2 poorten (2x 50 of 1x 100 mA blijft 100 mA), ik zou dan toch gaan voor een behuizing met een PS2 voedingskabletje of een met een accu.

Of je moet een adapter voor 220V hebben die spanning op een USB kabltje kan zetten (Belkin heeft zoiets voor PDA's e.d.).
Ik heb er hier ook wel 1 met een 220 aansluiting erbij maar daar zit een 3.5 inch hdd in en dat is veels te veel meezeulen. Als ik stroom pak van mijn usb 1.1 en en dan de data usb aansluit op mijn usb 2.0 van men laptop dit zijn verschillende hubs. 1.1 zit onboard en die 2.0 is pcmia.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:05:
Anders lees je mijn post nog eens door. USB->PS/2 adaptertjes slingeren genoeg rond in mijn ervaring. Die kun je gewoon gebruiken om de "alleen voeding"-kant van de USB-kabel in te prikken. Ik heb precies hetzelfde probleem als jij, en dit werkt perfect. Nogmaals: dis is een accesoire dat bij 95% of zo van alle muizen wordt meegeleverd tegenwoordig.

Zoef

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:12:
[...]

Ik heb er hier ook wel 1 met een 220 aansluiting erbij maar daar zit een 3.5 inch hdd in en dat is veels te veel meezeulen. Als ik stroom pak van mijn usb 1.1 en en dan de data usb aansluit op mijn usb 2.0 van men laptop dit zijn verschillende hubs. 1.1 zit onboard en die 2.0 is pcmia.
Blijkbaar nog steeds niet genoeg ..... je moet toc ergens nog wat prik vanaad halen, de PS2 is dan de enige laatste optie ...

-------

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aan men ps2 poort gezet met een groene logitech usb2ps2 verloopstukkie en dan wil jij niet eens aan gaan. Ik heb nu maar een oude telefoon adapter tot hdd stroom leverancier gepromoveerd.
Ik vind het echt stom dat zie die hdd behuizingen verkopen, ze zijn makkelijk om mee te nemen met je laptop samen maar je kan ze niet eens gebruiken :(
Pagina: 1