Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC onderdompelen in niet geleidende vloeistof!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Wat mij ECHT heel cool lijkt is het volgende: :7

Kennen jullie die Telsell reclame nog over een of ander niet geleidende vloeistof waarin je een TV kan onderdompelen, die vervolgens gewoon door blijft werken?

Als je nu eens een waterdichte PC-kast maakt met van dat spul erin? paar freon buizen erin van een oude mobiele biertap-installatie en je heb AL je PC onderdelen op een graadje of 3 tot 5...... :Y)
Heb je geen fans, of wat dan ook meer nodig!!!!!! :7

De enige onderdelen die er niet tegen kunnen zijn volgens mij: HD's, maar die zou je eventueel ook in plastic kunnnen verpakken!

Weet iemand nog hoe dat goedje heet van Telsell?

Greetz!

Verwijderd

Ja daar zat ik gisteren ook al aan te denken.
In een aquarium net als vissen 8-)
Lijkt me gaaf....
En lekker stil :+

Verwijderd

volgens mij ga je dan ook erg grote problemen krijgen met je floppy en cd-rom drives het lijkt mij namelijk erg lastig om die op een of andere manier waterdicht te maken ander komt het er door het frontje uit |:( maar het idee staat me voor de rest wel aan en volgens mij heet dat goedje gedestillerd water. :)

Verwijderd

Dan maak je alleen een aquarium met je moederbord en kaarten erin en daarboven een rekje met je drives. Klinkt erg leuk !

Paar Peltier elementen erin en koelen die hap

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 16:26
[off topic]
Vergeet de vissen niet >:)

Idee is wel leuk, ipv waterleidinkjes door je kast, je kast als waterleiding... :)

Misschien een bierkleurtje er door heen met schuimkraag

LOL
[/off topic]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
je bent niet de eerste die dat bedacht.. ik heb een keer gebeld met 3M (die maakt dat soort vloeistof.. en dat spul wordt dus echt gebruikt om supercomputers mee te koelen..) maar het is nogal duur.. zeg 99 gulden per liter.. en als je ziet dat een normale mini-tower pc-kast al zo'n 15 liter nodig heeft kun je beter een kyrotech unit kopen ofzo..

suc6 met je quest ! (ow en nog een tip.. ik heb weleens gelezen dat iemand zijn computer in een soort zonnebloem-olie had ondergedompeld.. en jah dat geleid ook niet!)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Als je het nu HEEEL goed koelt.. dan kan je ook nog schaatsen over je moederbord [Moet je wel een groot moederbord hebben... of heel kleine schaatsen.. :7

Verwijderd

Hey Fraggy!

Alles goed?

Zieke ondertitel heb je weer :D
"A dead girl can't say no."

Wel vette pic van je MR2 :9

Verwijderd

Maar erm, ff ontopic: Het is natuurlijk wel cool om te doen, maar volgens mij komt je PC (en je kaarten) er nooit meer zo uit te als ze eruit zagen...

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 16:26
Moet je ook rekening houden met aanslag (roest enzo), dus je systeem moet volgens mij behoorlijk 'schoon' zijn.

--> geen verontreinigingen!

En de vloeistof die je gebruikt moet zeer isoleren zijn ivm hoge frequenties!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Uit mijn hoofd heette dat goedje van 3M FC-7100 of zo.

Het nadeel was: Het neemt vervuiling op (o.a. uit de lucht) en wordt dan wel geleidend.

Maar probeer maar eens een search op dit onderwerp, moet ergens iets over staan. Maar wellicht is dat nog van voor BC1 en BC2 en dan vind je het niet. (voor de nieuweren (Big Crash 1 en Big Crash 2, waarbij alle info min of meer verloren is gegaan.)

Er is geloof ik zelfs een site waar het geprobeerd is, maar ik weet niet meer welke.

Persoonlijk vind ik het een leuk idee, maar in mijn ogen werkt een peltier beter voor het overclocken. Dat de rest van het systeem een beejte warm wordt, soit.

Herman

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 22 december 2000 10:37 schreef jan-marten het volgende:
Moet je ook rekening houden met aanslag (roest enzo), dus je systeem moet volgens mij behoorlijk 'schoon' zijn.
Zolang er geen zuurstof bij komt is er toch niks aan de hand met roest ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:09
Hier in ehv hebben in de heuvelgalerie een paar jaar een aantal tv in een aquirium gestaan die het ook nog deden dus dat moet niet zo'n probleem zijn en er moet ook een betaalbare oplossing te vinden zijn vraag mij alleen niet wat
Pagina: 1