Dit is dus NIET waar.
maar in de praktijk kan ik me voorstellen dat het WEL voorkomt, dat je accu eerder leeg is bij OGG dan bij andere formaten die al in de fabriek in de player zitten.
Dit heeft echter nix met het OGG formaat te maken. Komt omdat de codec die in de plaer zit voor bijvoorbeeld MP3 speciaal aangepast en herschreven is door Fraunhofer. Dit is met de OGGfirmware die je nu hebt voor MP3 spelers van Iriver van afgelopen 2 jaar niet het geval, hierdoor vergt de firmware veel geheugen en rekenkracht. Echter, Iaudio heeft inmiddels een player die wel zo een afgestemde OGGfirmware heeft ingebakken. Hierdoor is er geen verschil meer in geheugen en rekenkracht en kan je ook OGG files gewoon van q1 tm q10 afspelen
Op het topic over Apple en Ogg ondersteuning van deze week (inmiddels is het geuipdate dat Ogg wel mogelijk is op je Ipod, er is zelfs al een Linux firmware voor)
staat bij 1 van de reacties precies zo een verhaal als ik hier nu vertel maar dan veel duidelijker...
ff zoeken dus.
voor kwaliteitsinstellingen etc: zie
www.ogghelp.com
kijk ook op
www.hydrogenaudio.org, naar OGG>General en dan Recommended Settings, daar zie je welke encoder voor welke kwaliteit is aanbevolen..
ik gebruikte tot nu toe Garfs met q5 (Garf is ook aanbevolen vanaf q5)
maar met aotuvs op q4 (aanbevolen voor onder q5) heb je ook heel goede kwaliteit... twijfel nu welke ik mn cds standaard ga doen...
[
Voor 17% gewijzigd door
Jazco2nd op 10-06-2004 00:01
]