Toon posts:

waar lees je nu de juiste temperatuur af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel rondgelezen en ik ben verschillende manieren tegengekomen om de temperatuur van je case en van je proc te weten te komen. alsook de voltages. Maar de verschillen van readings van al deze mogelijkheden zijn nogal groot. Op dit moment heb ik bijvoorbeeld pc alert 4. er zijn nog zo een heel deel programma's. of moet je in je bios gaan kijken voor het juiste resultaat.

mijn vraag: waar moet ik zijn? :)

greetz

Verwijderd

Dan doe ik er nog een vraag bovenop: (sorry alvast jente :))

Bevatten CPU's tempsensoren????

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoek maar eens naar motherboard monitor...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

lm_sensor :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Inderdaad Motherboard Monitor 5 of Speedfan :) Deze programma's zijn het beste :)

En Ja, CPU's bevatten tempsensoren, namelijk eentje onde de core en een sensor onder de CPU in de socket :)

[ Voor 9% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-06-2004 21:46 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Asus probe, Hardware doctor, motherboard monitor, sisoftsandra, dacht speedfan ook, noem maar op

Gabriël AM5

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Om even een simpel antwoord te geven: Er zijn weinig programma's (inclusief de bios) die de juiste temperaturen weergeven. Meestal is het slechts een indicatie met een behoorlijke afwijking.
Dit komt omdat er hele simpele temperatuur-sensoren gebruikt worden die gewoon niet nauwkeurig zijn :)

En de cpu's bevatten niet echt temperatuur-sensoren, maar sommige cpu's (alle moderne cpu's zelfs) bevatten een diode die een schatting de temperatuur van de core kan weergeven :)
Diodes hebben verschillende karakteristieken bij verschillende temperaturen, vandaar dat deze als temperatuur-sensoren gebruikt worden.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Heb beste zou je dus gewoon een thermometertje met een platte sensor aan de onderkan van het coolblok kunnen doen !NAAST! de CPu die. ?

of is in die korte afstand van de core naar de sensor de temp al een stuk lager geworden? of valt dit wel mee met een koperen bodem.?

iig zijn mijn ervaringen met progs niet zoow best. Aida en Asus probe verschillen 5 graden en de bios is WEER hoger. Ik snap het niet meer hoor :?
Pagina: 1