Toon posts:

Excel: verwijzingen naar ander spreadsheet

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een verwijsing maken tussen twee verschillende spreadsheets. De invoer van de dat wil ik laten plaatsvinden in invoer.xls en een aantal berekingen wil ik laten uitvoeren in overzicht.xls. De formules wil ik graag plaatsen in deze laatse spreadsheet zodat invoer.xls qua omvang klein blijft. Verwijzingen lukken op zicht zodra er gerekend moet worden lukt mij dit niet. Formule die er in zou "moeten" is =ALS(B2="";"";ALS(C2="";(NETTO.WERKDAGEN(B2;VANDAAG();(feestdagen!B$2:B$14))))) . Deze formule wil ik dus in overzicht.xls plaatsen terwijl uit de andere de juiste gegevens worden gehaald. Kan me erg goed voorstellen dat bovenstaande niet duidelijk of compleet is. Ik wil uiteraard de nodige aanvullende gegevens geven. Voor eventuele reacties ben ik jullie heel erkentelijk

Marc Saanen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat lukt er nu niet, en wat staat waar :?

Herhaal deze formule eens door een beetje typen en vooral "met de muis" de cellen aan te klikken en zie wat er aan code wordt weggezet. Lijkt me werken, dit is namelijk erg standaardfunctionaliteit zoals ik het lees.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
in invoer.xls worden datums ingevoerd. (datum ontvangst formulier en datum verwerking) Door deze van elkaar af te trekken krijg je dus de verwerktijd. (er zijn nog enkel andere vragen die beantwoord worden maar als ik een voorbeeld heb hoe het in elkaar steekt dan lukken waarschijnlijk die andere ook). De genoemde formule werkt perfect als hij in invoer.xls staat. Maar ik wil deze graag in een andere spreadsheet plaatsen (overzicht.xls) maar wel dat de invoer van gegevens in invoer.xls gebeurd. Een celverwijzing (waarbij alleen de inhoud van een cel uit een andere spreadsheet wordt gehaald lukt me wel [1011]'! a2 bv lukt wel. Maar het is die formule die ik niet kan plaatsen.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 21:03:

Formule die er in zou "moeten" is =ALS(B2="";"";ALS(C2="";(NETTO.WERKDAGEN(B2;VANDAAG();(feestdagen!B$2:B$14))))) . Deze formule wil ik dus in overzicht.xls plaatsen terwijl uit de andere de juiste gegevens worden gehaald. Kan me erg goed voorstellen dat bovenstaande niet duidelijk of compleet is. Ik wil uiteraard de nodige aanvullende gegevens geven. Voor eventuele reacties ben ik jullie heel erkentelijk
offtopic:
graag gedaan hoor ;)
dit moet dan iets worden als: =ALS([invoer.xls]Blad1!B2="";"";ALS([invoer.xls]Blad1!C2="";(NETTO.WERKDAGEN([invoer.xls]Blad1!B2;VANDAAG();(feestdagen![invoer.xls]Blad1!B$2:B$14)))))

zoiets iig :) idd gewoon formule bouwen en dan de verwijzingen naar de cellen aanwijzen met de muis, dan maak je daar zeker geen fout in...

succes!

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.