Toon posts:

Monitorkabel draadloos?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: Ik denk dat dit topic hier moet staan, anders sluit het maar!
Ten Tweede: Ik heb gezocht op google en op got, maar niets gevonden.

Dan nu mijn probleem:

In het topic van de Logitech DiNovo werd gezegt dat hij ook een verdieping lager werkt. Logitech diNovo
Toen kreeg ik het volgende idee:
Ik wil al geruime tijd beneden ook een pc, maar om daar nou een complete pc voor te kopen... Nou dacht ik: als ik nou dat tb beneden kan gebruiken, en ik sluit een 2de monitor aan op mijn vga en zet die beneden, moet het mogelijk zijn om beneden ook te pc'en via dezelfde pc. MAAR ik wil niet een hele monitorkabel trekken, zijn die draadloos verkrijgbaar? En met grote rijkwijdte, of kan je een moni ook op een netwerk aansluiten?

Nogmaals: als het hier niet hoort, sorry, en verwijder maar!

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Natuurlijk zijn er geen draadloze kabels vekrijgbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Enige andere oplossing dan?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23

TheBorg

Resistance is futile.

Ze zijn er wel voor televisie, maar de kwaliteit van een monitor is veel hoger. Ik denk dat het op dit moment onmogelijk is om die hoeveelheid data draadloos te versturen. (1280x1024@75Hz = 2359296000 Bit/s)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23

TheBorg

Resistance is futile.

Speed Performance - Transmission time no doubt varies by some small percent among the various wireless solutions. Our experience with the AirProjector was not any different than our experience with the wireless projectors. Image transfer times ranged from nearly instantaneous to as much as 5 seconds. Entering text and moving a mouse had nearly imperceptible delays in transmission. Frame to frame image transitions with little content change take about a half a second. Changing from one graphic image to another typically takes 2 to 3 seconds, longer at higher resolutions or when there is interference. Slow image transfers build the image in a manner similar to a Powerpoint slide transition.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dat gaat dus ook niet, 5sec is niet niets!

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 02:38

oenboek

Serendipity

Zorg dat je ergens een oude bak op de kop kan tikken. Installeer daarop een supermini OS (win95, linus, dos). Verbind via netwerk, hoe sneller, hoe beter. Draai daarop VNC ot iets gelijkaardig met jouw PC boven als host.
Dan heb je een goedkope remote PC met alle mogelijkheden. Uiteraard met iets lag, maar die valt mee voor de gewone toepassingen. Uiteraard niet haalbaar voor spelletjes, geluid afspelen, videos ed.

One Buck Music keeps the vibes

Verwijderd

Topicstarter
msn en inet moet lukken?

Ik heb hier nog een pentium 150mhz met windows 95...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Terminal services, dan kan je op een oude bak zelfs nog met dreamweaver/photoshop werken als je zin heb :P. Geen gebruikt maken van VNC, want dan heb je last van lag/muis die over het scherm stuiterd. Nadeel is dat je dus wel een fatsoenlijk OS moet draaien, denk aan win2k.

Je zou kunnen kijken naar een thin client, dat is een klein kastje met niet meer dan een monitor, tb, muis en netwerk aansluiting. Zonder koelers en hardeschijven, dus lekker stil.

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 02:38

oenboek

Serendipity

msn en inet lukken zeker via vnc of een andere remotesoft. Msn en inet kan je zelfs vanop de 2de PC direct draaien over netwerk. Remote heeft het voordeel dat je alles aan de snelheid van je PC boven hebt. Nadeel is de wat tragere schermopbouw. Just try. Je kan kiezen uit vnc, winvnc en nog enkele familieleden. Daarbuiten ook nog de betalende zoals PCAnywhere.

One Buck Music keeps the vibes

Verwijderd

hohoho wacht eens evne.. ik heb die air projector gehad!!!! en dat ding werkte prima! beeld was perfect, en als je een beetje goede signaal sterkte hebt- snel zat... dus niet te vlug oordelen!

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 09 juni 2004 @ 22:03:
Je zou kunnen kijken naar een thin client, dat is een klein kastje met niet meer dan een monitor, tb, muis en netwerk aansluiting. Zonder koelers en hardeschijven, dus lekker stil.
Verklaar je nader, ik ken dit niet... en het lijkt me interessant, heb je mss een url?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heeft inmiddels niet veel meer met Videoplanken & Beeldkanonnen te maken. Wat betreft de genoemde opties verwijs ik je in eerste instantie even naar de GoT-search. Over deze onderwerpen is flink wat informatie te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.